Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zaposleni, posao, diplome

    Kako da zaposleni učestvuju u realizaciji profitnih ciljeva? Podela dobiti sa njima je ključ

    Korporativni svet ima problem sa imidžom koji su stvorile velike kompanije. „Greedflacija“ je najnoviji termin za opisivanje kada preduzeća povećavaju cene brže i više da bi pokrila rastuće troškove i uticaj niže tražnje. Kompanije ne pokrivaju samo troškove, već povećavaju profit.

    Više od 700 najvećih svetskih korporacija ostvarilo je više od bilion dolara neočekivane dobiti u 2021. i 2022. godini, što je povećanje ukupnog profita od 89 odsto u poređenju sa 2017 – 2020.

    Korporativna pohlepa je prikupila značajnu krivicu za pogoršanje inflacije i nejednakosti u bogatstvu. Međutim, postoji rešenje za usklađivanje interesa i podsticanje pravednije raspodele bogatstva.

    ,,Otrgnuvši se konvencionalnom uverenju da je podela profita sa zaposlenima igra sa nultom sumom, preuzeo sam inicijativu da uvedem program podele profita. Podsticanjem naše radne snage da daju prioritet rastu, mi pokrećemo kompaniju napred i obezbeđujemo obostranu korist za organizaciju, njene akcionare i njene ljude“, rekao je osnivač i izvršni direktor ,,Influence Mobile“ Daniel Tod, piše INC.

    Zaposleni

    Zaposleni (Unsplash)

    Zaposleni dobijaju novčiće

    Kako je on kazao, daće milion dolara zaposlenima kroz program zasnovan na novčićima koji je u vezi sa postizanjem profitnih ciljeva. Taj potez ne vidi kao čisto altruistični jer je smisleno imati zaposlene koji su uključeni u rast kompanije, slično kao što nude opcije za akcije.

    ,,Međutim, za razliku od berzanskih opcija, koje je teže kontrolisati i likvidirati, ovaj program mi omogućava da odredim precizniji vremenski period i novčanu nagradu za podelu sa zaposlenima, stvarajući istovremeno ogromnu vrednost za akcionare“, rekao je on.

    Tod je priznao da želi da zaposleni podele sa njim bol koji oseća kao izvršni direktor, jer zajedno prevazilaze sve fluktuacije ka njihovom zajedničkom cilju.

    Program se odnosi na nagrađivanje uspeha i negovanje kolektivnog osećaja odgovornosti. Prevladavajući izazove i slaveći trijumfe rame uz rame, stvaraju čvršću vezu unutar tima i jačaju posvećenost zajedničkom rastu i prosperitetu.

    Zaposleni, kompanija

    Zaposleni, kompanija (Unsplash)

    Kako to funkcioniše?

    ,,Prošle godine, kada smo razmišljali o prodaji kompanije, postalo je očigledno da će naša procena da bude zasnovana na EBITDA, meri zarade pre kamata, poreza i amortizacije. Međutim, nakon opsežnih razgovora sa raznim bankarima i kompanijama, predsednik kompanije i ja smo se uverili da bismo mogli da učetvorostručimo EBITDA kompanije i njenu ukupnu vrednost u naredne dve do tri godine. Ova spoznaja nas je navela da se odlučimo protiv prodaje i da umesto toga damo prioritet rastu kompanije“, objasnio je on.

    Da bi ovaj ambiciozni plan uspeo, znao je da im je potreban svaki zaposleni u potpunosti posvećen zajedničkom cilju. Međutim, jedan značajan izazov bio je taj što većina ljudi nije bila upoznata sa EBITDA-om. Da bi premostio ovaj jaz, osmislio je opipljiv način da ideju učini bližom – jedinstveni sistem bonusa koji koristi fizičke i virtuelne novčiće.

    Tako je nastao program coinfluence. Naziv koji koriste za ovaj program su interno razvili i nije povezan sa kriptovalutom koja ima isto ime. Jedan novčić se distribuira po osobi, a svi dodatni novčići se prate virtuelno.

    Posao

    Posao (Freepik)

    Kako je objasnio i ,,prodao“ program zaposlenima?

    Lišeni bilo kakve novčane vrednosti, ovi novčići će steći vrednost kada uspešno postignu svoj mesečni cilj zarade tokom tri uzastopna ili neuzastopna meseca.

    ,,Održavam virtuelne sastanke jedan na jedan da bih podelio početni set novčića, objasnio program i rekao svima koliko su važni da nam pomognu da postignemo ciljeve. Zatim ću podeliti drugi i verovatno poslednji set novčića tokom našeg sastanka kompletne kompanije u Las Vegasu početkom sledeće godine“, naveo je on.

    Iako tačna vrednost svakog novčića ostaje neodređena, predviđam da će se kretati između 500 i 1.000 dolara. Brže postizanje cilja će povećati vrednost svakog novčića. Kako se približavaju njihovoj ciljanoj mesečnoj stopi, očekuje da je dao novčiće u vrednosti od najmanje milion dolara za skoro 70 zaposlenih.

    Novčiće daje na osnovu svog uverenja da će svi raditi na novom zajedničkom cilju.

    ,,Molim sve da zamisle šta mogu da urade da doprinesu EBITDA i da mi pošalju paragraf o tome kako to izgleda. Želim da vide šta mogu da urade kako bi napravili značajan napredak ka našem cilju“, poručio je.

    Posao, zaposleni

    Posao, zaposleni (Freepik)

    Zašto coinfluence treba da funkcioniše?

    Nekada su radili kvartalno upravljanje po ciljevima. Ipak, kada su ispunili ili propustili ciljeve prihoda, većina ljudi je bila ambivalentna jer nije bilo jasno kako su njihovi doprinosi direktno povezani sa prihodima. Coinfluence radi na rešavanju tog prekida.

    ,,Možete da glumite đavoljeg advokata i pitate se zašto je ljudima potrebna dodatna motivacija kada su već plaćeni. Ali ovo je bez veze. Ljudi će više voditi računa o našem cilju kada je bonus od 5.000 do 10.000 dolara na redu – što je značajna korist za akcionare“, objasnio je.

    Galup je otkrio da se samo 32 odsto zaposlenih smatralo angažovanim 2022. godine, a jedan od glavnih uzroka je nedostatak jasnoće oko njihovih funkcija. Ako zaposleni zapišu svoje ciljeve i posmatraju rast prihoda, stvara se osećaj povezanosti i postignuća, i zabavan je način da se poveća angažman i zadržavanje. Sastanak jedan na jedan pomaže ljudima da se osećaju viđeno i cenjeno.

    ,,Naša kompanija je brzo rasla u poslednjih nekoliko godina, tako da je cilj veoma dostižan ako svi zajedno idemo napred. Taj kolektivni zamah je najveći razlog zbog kojeg sam uveren da će ovaj program biti uspešan. Kada dođe trenutak, biće veoma važno da zajedno proslavimo ostvarenje ovog značajnog zadatka“, zaključio je Tod.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash, Freepik

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE