"Ne gurati decu u programiranje iz finansijskih razloga i 'perspektivnog' zanimanja"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Ne gurati decu u programiranje iz finansijskih razloga i ‘perspektivnog’ zanimanja”

    Poznavanje nekog programskog jezika i programerskih koncepata biće neophodno u budućnosti, a važno je da u najranijem uzrastu deca uče kroz igru i tako nastave da sami istražuju ono što ih zanima, kaže Marko Bojić iz Udruženja Programarko, prve online škole programiranja za decu i mlade.

    Ideja osnivanja te škole je da na zabavan i praktičan način uvede decu u svet programiranja.

    Marko Bojić za BIZLife portal kaže da primećuje da su deca sve zainteresovanija za ovakve programe, što je dobro, ali da bi roditelji trebalo da osluškuju njihova intesovanja i želje, a ne da po svaku cenu forsiraju ako ih to možda ne zanima.

    “Deca su carevi”

    Njegovo iskustvo u radu sa decom veoma je pozitivno, kaže da ga deca oduševljavaju, i u šali dodaje da su “pravi carevi”.

    Na YouTube kanalu objavljuje sadržaje, pa deca pišu i daju predloge šta da uče.

    “Jedan, možda i omiljeni komentar mi je bio: Dobio sam 5 iz kontrolnog zbog tebe, hvala”. Ogromna je radost kad čujem tako nešto”, priča Marko o svom iskustvu u radu sa decom.

     

    “Školski program sve bolji”

    Govoreći o tome da li kroz školski program deca stiču dovoljno predznanja o informatičkim veštinama, kaže da ima utisak da se u poslednje vreme to popravilo, jer je uvedeno u školski program.

    “Verujem da će se to razvijati u boljem pravcu. Na primer neke države imaju informatiku već u prvom razredu osnovne škole. Ono što mislim da treba da se menja, ali to je verovatno vezano za ceo obrazovni sistem, je da deci treba dati toliko informacija da oni mogu sami da se igraju i istražuju. Verujem da je najbitnije da se deca igraju dok uče, bar u tom ranijem uzrastu. Trenutno je to po meni preozbiljno”, dodaje Marko.

    Roditelji da prate želje i interesovanja dece, a ne svoje ambicije

    Upitan o tome da li je primetio da možda roditelji imaju ambiciju ili nastoje da usmeravaju decu ka IT profesiji kao jednoj od najperspektivnijih, sagovornik BIZlife portala kaže da ono što je do sada video i u sportu i kroz rad sa decom da roditelji ne obraćaju pažnju šta deca stvarno žele.

    “Kad otkriju šta žele, to je ono što treba da im omoguće. Ako ne vide sklonost ka programiranju ne treba da ih guraju u to zbog finansijskih razloga i “perspektivnog” zanimanja. Ako vide da dete želi da programira, treba da mu omoguće pristup online sadržajima, kupuju knjige i kurseve iz programiranja. Ima toliko online resursa da stvarno svako može da pronađe šta mu je potrebno. Tu je posao roditelja da pomognu deci u tom pronalasku”, savetuje Marko Bojić.

    Inače ovo udruženje odlučilo je da pokloni deci besplatan pristup kursu iz osnova programiranja u Scratch-u tokom raspusta.

    Ideja je da roditeljima olakšaju raspust, a decu zabave pa su se tako odlučili da svakom detetu omoguće edukaciju kroz zabavan sadržaj.

    Na kursu će učiti  šta je programiranje, zatim će se upoznati sa Scratch platformom, praviće animacije, crtati Scratch likove, ubacivati muziku u programe i dok to sve rade naučiće neke od osnovnih koncepta programiranja kao što su:događaji, petlje, algoritam, programersko razmišljanje…

    Interesovanje za program je veliko i svakim danom sve više roditelja prijavljuje svoju decu za kurs, kaže Marko Bojić.

    Udruženje je počelo da radi pre nekoliko meseci pa za sada imaju jedan program podeljen u dva nivoa.

    Konkretno Scratch 1 je namenjen za decu, osnovce, koji se nikad nisu susreli sa programiranjem ili bi želeli da obnove postojeće znanje iz osnova programiranja u Scratch-u.

    Kurs Scratch 1 ima oko četiri sata video materijala, a videi su kratki tako da dete može lakše da prati i radi zajedno za kursom.

    “U poređenju sa fizičkim kursom, za video kurseve je potrebno od tri do 10 puta više vremena da bi se kurs savladao. S obzirom da su deca slobodna u toku raspusta, nadam se da će im mesec dana biti dovoljno vremena da pređu ceo kurs”, kaže Marko.

    Šta nakon kursa?

    U udruženju rade na još jednom Scratch nivou, a imaju planove da pokriju edukaciju dece od predškolskog uzrasta pa do fakulteta.

    “Ideja je mnogo, vremena baš i nema, pa ne ide tempom kojim bismo voleli, ali bitno je da ideja postoji, a kao što vidimo i interesovanje dece i roditelja za ovakve aktivnosti”, dodaje Marko.

    Deca koja završe kurs i žele dalje da se igraju i programiraju mogu da upišu Scratch 2 na platformi prograMarko.

    “U kursu Scratch 2 se prave prve igrice i podižemo naš nivo znanja za novi level. U izradi je i Level 3 koji ce izaći u februaru. Scratch 3 će da obuhvati preostale napredne koncepte programiranja, kroz pravljenje kompleksnijih igrica i animacija. U planu su i drugi programski jezici poput Pyton-a, JavaScript-a na kojima će se raditi u predstojećoj godini”, navodi Marko.

    Deca da nastave da istražuju ono što ih zanima

    Nadarenoj deci koji iskažu intersovanje da nastave sa ovakvim radom Marko savetuje da nastave da istražuju, i gledaju šta su drugi Scratch-eri pravili.

    “To mogu da pronađu na Scratch sajtu o čemu će im govoriti I na kursu. Kad im se svidi neka igrica, mogu da naprave sami istu, a šta je još bolje, je da maštaju i stvaraju to što su sami smislili”, dodaje Marko.

    Ideja kursa je da upozna decu i mlade sa programiranjem.

    “Neki od njih će nastaviti da se edukuju i postati profesionalni programeri, a nekima će to sigurno značiti u daljem razvoju. Moje mišljenje i mišljenje svetskih stručnjaka iz edukacije dece je da će poznavanje nekog programskog jezika i programerskih koncepata biti neophodno za funkcionisanje u budućnosti”, navodi sagovornik BIZLife portala.

    Izvor: BIZLIfe/Jelena Andrić

    Foto: Vanja Ivoševič, Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE