Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    air

    Gledali smo film „Air“ i ovo su ključne BIZNIS LEKCIJE koje smo izvukli

    Jeste li znali da je je kompanija koja proizvodi najpoznatije patike na svetu, Adidas, usko povezana sa nacistima? Ili da je čuveni Nike-ov slogan „Just do it“ (Samo uradi to) nastao pre izvršenja jedne smrtne kazne? Osuđenik je tada, čekajući svoju smrt izgovorio čuvenu rečenicu.

    Ove, i slične detalje koji su u vezi sa poznatim sportskim brendovima, Najk, Adidas, Konvers, možete saznati u filmu „Air“ koji je za jako kratko vreme pobrao simpatije širom sveta.

    Ovaj film, režiran od strane nagrađivanog reditelja i glumca Bena Afleka, otkriva pozadinu neverovatnog revolucionarnog partnerstva između tada mladog igrača, Majkla Džordana i Najka, tada malog i skoro nebitnog sportskog brenda, koje je promenilo svet sporta i sportskih sponzorstava.

    Mi smo gledali film i osim činjenice da imamo samo pohvale, iskoristili smo priliku da izvučemo i nekoliko biznis lekcija.

    (Upozorenje: tekst sadrži spojlere)

    Razmišljaj drugačije od svih ostalih

    Jedna od najupečatljivijih lekcija koja se prožima gotovo kroz ceo film jeste imperativ različitosti. Za uspeh kakav je ostvario Najk bilo je potrebno biti drugačiji, a evo kako je to kroz film dočarano:

    Naime, priča se vrti oko najboljeg košarkaša svih vremena koji treba da odluči za koju će sportsku kompaniju da potpiše sponzorski ugovor: da li će to biti veliki Adidas, tada poznat po partnerstvima sa proslavljenim košarkašima, Konvers koji nudi različite benefite, ili Najk, mala sportska kompanija, tada poznata samo po proizvodnji patika za trčanje?

    Glavni lik u filmu Sani (koga glumi Met Dejmon) igra najznačajniju ulogu u našoj prvoj lekciji: upravo je on taj koji je odlučio da bude drugačiji.

    Kako su i Adidas i Najk odlučili da svoje budžete podele na tri ili više igrača, Sani je odlučio, i bio uporan u tome iako je prolazio kroz osporavanja, da želi da sav budžet, koji je čak i Najk namenio za tri igrača, da samo jednom: tada mladom i još uvek nepoznatom košarkašu Majklu Džordanu. Zašto?

    Jer je video potencijal, video je nešto što ima samo Džordan i verovao je u svoj osećaj. Hteo je da se istakne i da bude drugačiji od svih, i u tome je uspeo.

    Podsetimo, saradnja između Najka i Majkla Džordana bila je ulazna kapija i za kompaniju i za košarkaša: i jedni i drugi su posle toga beleželili samo izvanredne rezultate.

    Vidi ono što drugi ne vide

    Jedan od omiljenih delova filma mnogima je bez sumnje bio kada je Sani Vakaro prepoznao Džordanov potencijal pre svih ostalih.

    Džordan je do tada bio samo početnik i čak i Sanijeve kolege iz Najka nisu videle potencijal u njemu. Za razliku od Sanija. Na nekoliko puta odgledanom snimku u kojem primećuje Džordana, čini se da Sani prepoznaje mladog i samouverenog igrača koga je trener odabrao da šutira poslednji šut i da reši utakmicu.

    Ovo je dokaz da je posmatranje i čitanje između redova ključno za uspeh, bilo da govorimo o životu ili o poslu. Neke stvari nisu vidljive na prvi pogled.

    Ne postoji „ne mogu“. Postoji samo „ne želim“

    U filmu, Džordan je bio fokusiran na Adidas, a ako ne Adidas, onda na Konvers. Najk nije bio ni na stolu. Ali Sani je želeo Džordana i uprkos svima koji su mu govorili da je nemoguće, odlučio je da to ostvari.

    Kao preduzetniku, mnogi ljudi će vam reći da je ono što želite da uradite nemoguće. Zanemarite ih i ostvarite svoj cilj.

    Ponekad je potrebna fleksibilnost

    Najk je Džordanu za saradnju ponudio novac, 2,5 miliona dolara godišnje. Ali kada su Džordan i njegova porodica odlučili da ipak žele da rade sa Najkom, a ne Adidasom i Konversom, želeli su još nešto što do tada nije zabeleženo u poslovnoj praksi.

    Džordanovi zastupnici su tražili da, osim godišnjeg sponzorstva, on dobija deo od prodaje svake Najk „Air“ patike (patika koja je nastala samo za potrebe Majkla Džordana, a onda i nazvana po njemu, „Air Jordan“, popularno Džordanke) koju Najk proda, što nije bila uobičajena praksa kompanije.

    Ali Najk je tako želeo Džordana da je morao da napravi kompromis i sklopi ugovor kakav nije ni sanjao.

    Unutrašnja politika može uništiti kompaniju

    Kao što je pomenuto, Sani je želeo Džordana, ali niko ga nije podržavao i svi su govorili da je nemoguće. Zato je rizikovao sve i otišao u Džordanov porodični dom da ubedi njegovu majku da razmotri ponudu Najka.

    Svi su mu se naljutili jer je zaobišao menadžera i Džordanovog agenta, ali na kraju dana, uspeo je da dovede Džordanove u sedište kompanije i na kraju da zaključi posao.

    Patika je samo patika dok neko ne zakorači u nju

    Ova izreka se ponavlja u filmu i čini se da je jedna od ključnih izgovorenih rečenica.

    „Cipela je samo cipela dok je moj sin ne obuje“, rekla je Doloris Džordan, majka Majkla Džordana. To je doslovno definicija brendiranja. Bez brenda koji mu daje značaj, patika je samo roba.

    Zahvaljujući asocijacijama Najka kao brenda i veličini Majkla Džordana, „Air Jordan“ je postao simbol sa kojim se mnogi ljudi identifikuju i teže da ga imaju kao deo svoje ličnosti. Samo u prvoj godini, „Air Jordan“ je ostvario prihod od 126 miliona dolara.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE