(VIDEO) Trejleri koji su proslavili najveće filmske hitove

Svetska filmska industrija svake godine na tržište izbaci toliko filmova da je nemoguće odgledati ih sve. Mamac kojim profesionalci privlače publiku u bioskope svakako je trejler ili filmska najava.
 
Ako je dobro odrađena, što podrazumeva da sasvim ne otkriva radnju, ali da bude dovoljno zanimljiva da zagolica maštu, može filmu doneti veliku popularnost. 

„Građanin Kejn“

Jedan od najpoznatijih filmova svih vremena, Taj film ima i jednu od najpoznatijih najava iza koje stoji ideja Orsona Velsa. Davnih četrdesetih godina prošlog veka slavni glumac pojavljuje se u najavi kao narator koji predstavlja svoje glumce. Kada kaže kako bi najava trebalo da bude atraktivna, prikaže grupu atraktivnih plesačica i pevačica izrugujući se uobičajenim trejlerima tog doba. O filmu zapravo ništa nije rečeno, ali je najava poslužila kao kritika tadašnje filmske industrije i politike oglašavanja. Sve u svemu, recept je uspeo, a Vels je postavio temelje jednom sasvim drugačijem viđenju trejlera.
 
„Psiho“

Alfred Hičkok bio je jedan od retkih filmskih majstora koji su kod gledalaca mogli stvoriti veliku količinu napetosti i neizvesnosti iz filma u film. Najavama za svoje filmove posvećivao je isto toliko pažnje kao i filmovima. Tako su u najavi filma „Psiho“, poput nekog turističkog vodiča, predstavljeni lokaliteti filma. U šest minuta poznati reditelj vrlo šaljivo opisuje ubistva, sve do famozne scene u kupatilu.
 
„Teksaški masakr motornom testerom“

Najava za ovaj horor, za razliku od današnjih, nije suviše strašna i tu i jeste njena vrednost. Većina trejlera za horor filmove u svom trajanju od nekoliko minuta ne pokazuje gledaocu previše detalja. Strah i adrenalinsko lupanje srca podstaknuti su kadrovima koji samo nagoveštavaju kakvo će se zlo desiti. Reditelj „Teksaškog masakra motornom testerom“ Tob Huper prikazao je sve eksplicitno u sto sekundi filmske najave. Teror manijaka predstavljen je u kratkim kadrovima koji prikazuju kuke za meso, čekić, kosti, leševe i motornu testeru.
 
„Osmi putnik“

Kada je Ridli Skot snimio prvi nastavak legendarne sage „Osmi putnik“, verovatno nije bio svestan činjenice da će na njemu izgraditi veliko rediteljsko ime i da će sam film dobiti još nekolicinu kultnih nastavaka. Njegova filmska najava po mnogim kritičarima jedna je od najboljih u istoriji filmske industrije. Kratko umetničko delo u samo dva minuta uspelo je dočarati klaustrofobiju i strah od nepoznatog u svakom gledaocu. Putovanje u prostranstva dubokog svemira prikazano je eksperimentalnim kadrovima koji nose simboliku filma, poput početne scene jajeta ili neobjašnjivo hodanje Sigurni Viver po hodnicima mračnog svemirskog broda. Zanimljivo je da kroz celu najavu nema nijednog dijaloga, nego se samo čuju krici. Jedina rečenica: „U svemiru, niko ne može čuti vaš krik“, ušla je istoriju kao jedan od najpoznatijih filmskih citata svih vremena.
 
„Matriks“

Kada je krajem devedesetih godina prošlog veka izašao film o neverovatnim avanturama odabranog Nea, mnogi su se pitali je li stvarnost zaista ovakva kakvom se čini. Već u samom trejleru devojka odevena u pripijeni lateks, preskače udaljenost između dva nebodera i ulazi u istoriju. Najavu za film u trajanju od 30 sekundi, koja završava legendarnom scenom izbegavanja metka u „slow motionu“ na „YouTubeu“ je pogledalo više od dva miliona ljudi.
 
„Cloverfield“

Uspeh ovog filma krije se u njegovoj najavi. Priča počinje prikazom tipične fakultetske žurke u središtu Njujorka snimane tehnikom dokumentarnog filma. U nekoliko sekundi dobija se utisak da je reč o ležernoj mladalačkoj priči koja bi se mogla završiti tragično. Sam film dobio je osrednje kritike, ali publika ga je dobro prihvatila za šta je verovatno zaslužna najava.
 
 
 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE