Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Menadžeri, pažnja: Šta raditi sa ‘trulom jabukom’ u timu

    TEKST: Hans Buster, osnivač Synergy Talents i profesionalni kouč

    Da li jedna “trula jabuka” može da pokvari celo bure? U većini slučajeva, odgovor je potvrdan.

    Ako obratite pažnju, velike su šanse da ćete u bilo kojoj organizaciji pronaći bar jednog zaposlenog čije negativno ponašanje utiče na ostatak tima. Ove „trule jabuke“ deluju kao zarazna bolest na tim, dakle njihovo ponašanje potkopava timski rad, što se dalje odražava na produktivnost i ne samo to. Negativno ponašanje vrlo često nadjačava pozitivno, što znači da jedna „trula jabuka“  može uništiti celo bure, ali da samo jedan ili dva dobra zaposlena ne mogu da poprave to bure. Potrebno je mnogo više truda i rada.

    Očigledno je da bi menadžeri trebalo da se pozabave “trulom jabukom” što pre, tj. da taj zadatak postave sebi kao prioritet. To nije uvek jednostavno, složićemo se svi. Veliki broj organizacija i nema predodređene načine kako se izboriti sa pomenutim problemom. To je posebno slučaj ukoliko je taj zaposleni na veoma visokoj poziciji i ima moć i iskustvo.

    Kako menadžeri mogu izbeći susret i izboriti se sa fenomenom „trule jabuke“?

    Grubo gledano, Vaš izbor je na sledećim stavkama. Možete:

    1.       Uraditi bukvalno ništa– Ako ne uradite ništa po ovom pitanju, to očigledno neće doneti baš najbolje rezultate. Ova opcija i nije najbolji predlog, ali je, nažalost, jedna od čestih odluka kojoj menadžeri pribegavaju.

    2.       Otpustiti „trulu jabuku“– Ukoliko se odlučite da jednostavno otpustite „trulu jabuku“, to može rezultirati u velikim troškovima za Vašu firmu (setite se samo koliko je vremena i novca uloženo u tu osobu do sada) i možda ćete izgubiti zaposlenog koji zapravo donosi dosta posla Vašoj kompaniji.

    3.       Preduzeti preventivne mere– Preventivne mere su vezane za sam proces zapošljavanja novih ljudi. Provera referenci i različiti psihološki testovi mogu pomoći u tome, kao i ukoliko Vaš fokus nije samo na praktičnim veštinama koje potencijalni zaposleni poseduje, već i na njegovim talentima, vrednostima i karakternim osobinama.

    4.       Preduzeti direktne radnje:

    a)      Izgradite dobru organizacionu kulturu: kreirajte kulturu koja podstiče otvorenu komunikaciju među zaposlenima i sami pružite pravi primer kolegama. Dajte balansiran feedback svima, uključujući i “trulu jabuku”. Budite spremni da prepoznate pozitivna ponašanja i rezultate “trule jabuke”, ali se isto tako nemojte libiti da se suprotstavite njenim ponašanjima koja negativno utiču na druge. Potrudite se da izgradite kulturu gde se problemi aktivno rešavanju u sklopu tima, a ne zataškavaju i ne puštaju da potkopavaju timski duh.

    b)      Kosultujte se sa svojim HR-om: Ukoliko ste u dilemi šta tačno preduzeti po pitanju „trule jabuke“, postarajte se da o ovoj situaciji i o radnjama koje planirate da preduzmete razgovarate sa Vašom HR službom. Svakako je važno da znate procedure u Vašoj firmi i način na koji se pristupa ovakvim situacijama.

    c)       Konsultujte profesionalnog kouča: Čak je i velikim liderima i menadžerima često potreban kouč kako bi im pomogao da pronađu način da se  izbore sa fenomenom „trule jabuke“. Kroz proces ličnog i profesionalnog razvoja, menadžeri takođe vežbaju kako da budu kouč svojim zaposlenima, pomognu im da se razviju i popravljaju, rešavaju probleme i nose se sa teškim situacijama i ljudima.

    Na kraju, možemo slobodno zaključiti da pasivni lideri i menadžeri tolerišu „trule jabuke“, pa tako i sami podržavaju kreiranje trulog radnog okruženja. Da li ste vi jedan od njih ili ne?

    Foto: pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE