Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su pojedini tehnološki giganti dobili ime

    "Običnog" čoveka ne zanima mnogo šta "kriju" nazivi velikih kompanija, ali upravo je to od posebne važnosti za poslovne gigante, jer upućuje na želju da kroz skriveno značenje u imenu demonstriraju svoju kreativnost.

    Iskustvo kaže da jednostavan, zvučan i lako pamtljiv naziv može u velikoj meri uticati na status kompanije na tržištu. Bez obzira o kom spektru poslovanja se radi, svaka kompanija ima neko skriveno značenje u svom nazivu.
    Istražujući najpopularnije od njih, 24 sata prenose originalne priče koje stoje iza naziva ovih mega kompanija.

    Apple

    Da li biste poverovali da je izlet u voćnjak s jabukama uticao na odabir imena najpopularnije tehnološke kompanije? Upravo je Steve Jobs nakon povratka sa farme jabuka u Oregonu predložio Steveu Wozniaku ime Apple (jabuka) kao jednostavan, duhovit i nepretenciozan naziv za njihovu kompaniju. Kako je i sam Jobs rekao, jednostavnost je bila jedna od njegovih mantri.

    Nintendo

    Kompanija koju je proslavio SuperMario, dobila je ime od japanske reči nintendou, odnosno transliteracijom znakova koji su u kineskom pismu značili "prihvatanje" i "nebo". Ako gledamo laički, Nintendo znači "ako naporno radiš, Bog će se pobrinuti za ostalo".

    Spotify

    Ponekad se isplati ne slušati sa puno pažnje. Uzmimo naprimer Daniela Eka koji je sa saosnivačem ovog globalno uspešnog muzičkog servisa Martinom Lorentzonom smišljao ime za svoj tada još uvek budući startap. Sedeli su svaki u jednoj prostoriji Danielovog stana u Stokholmu i uz muziku smišljali ime svog projekta. U jednom je trenu Martin viknuo nešto što je Danielu zvučalo kao Spotify, što mu se učinilo zanimljivim i tako je odlučeno o imenu kompanije.

    Microsoft

    Suprotno uvreženom mišljenju, Paul Allen je taj koji je smislio naziv ove PC kompanije. On je našao inspiraciju za ime u stvaranju MICRO procesora i predvideo je da je SOFT-ver budućnost kompjutera. Spajajući svoje ideje došao je do reči koju danas svi poznajemo.

    Instagram

    Tražeći naziv koji ih opisuje, kreatori Instagrama, servisa za razmenu slika, spojili su termine "instant kamera" i "telegram" želeći da time ukažu koliko će aplikacija biti brza i interaktivna. Trebalo im je nedelju i po dana da prilagode naziv i pretvore ga u nešto što će biti transparentno, prepoznatljivo i lako za izgovoriti.

    Sony

    Kombinujući latinsku reč "Sonus" tj.zvuk i američki izraz za mladiće "sonny", nastao je naziv za kompaniju od milijardu dolara. Osnivač kompanije Akio Morita tim imenom želio je da predstavi kompaniju kao "sonny"-e, tj. mladiće koji se bave slikom i zvukom, pritom imajući na umu da naziv bude jasan i lako izgovorljiv na svim jezicima.

    Google

    Larry Page i Sergey Brin, postdiplomci na Stanfordu, započeli su saradnju na pretraživaču BackRub. Međutim, odlučuju da pretraživaču treba novo ime. Nakon kratkog razmišljanja, odlučuju se za Google – igru riječi "googol", matematički termin za broj koji predstavlja broj 1 i 100 nula. Termin održava njihovu misiju organizovanja naizgled beskonačne količine informacija na internetu.

    Twitter

    Poprilično jednostavno zvuči, ali ime Twitter nastalo je od skraćenice izraza twtr. Noah Glass je bio jedan od ljudi koji su radili na startapu i kad je projekt već počeo da dobija svoje konture smislio je gore navedenu skraćenicu od koje je posle nastalo ime ove megakompanije.

    Samsung

    Samsungov duhovni vođa i Lee Byung-chul nazvao je svoje tehnološko carstvo uz pomoć koreanske hanje, drevnog pisma na kom Samsung znači "Veliki, brojan i moćan".

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE