Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stepenicama uspeha: Ivan Jakšić, direktor Centra za marketing, informisanje i promocije PKS

    Kako je tekao Vaš profesionalni razvoj? Gde ste započeli karijeru?

    Pred diplomiranje na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, kao apsolvent na smeru marketing zaposlio sam se u Petoj ekonomskoj školi kao profesor. Interesantno iskustvo, sada sa druge strane katedre u školi iz koje sam kao đak izašao samo pet godina ranije. Posebno je bilo izazovno biti razredni starešina sa 24 godine, a veliko iskustvo sticanje autoriteta i komunikacija sa tek nekoliko godina mlađim učenicima.

    Po diplomiranju i posle godinu ipo staža u prosveti, uplovio sam u PR vode. Prva praktična PR iskustva stekao sam u pravosuđu. Prvo u Pravosudnom centru za obuku i stručno usavršavanje sudija i tužilaca (sadašnjoj Pravosudnoj akademiji) kao saradnik za odnose s javnošću, a zatim kao lokalni PR ekspert na EU projektu Sprovođenje Strategije reforme pravosuđa, pri Ministarstvu pravde. Na tim mestima bio sam zadužen za upravljanje odnosima s javnošću, treninge i edukaciju sudija i tužilaca za odnose s medijima i uvođenje mreže portparola u sudovima i tužilaštvima. Iz tog perioda izdvojio bih i koautorsku ulogu u izdavanju PR priručnika "Odnosi s javnošću u sudovima".

    Posle tri godine rukovođenja odnosima s javnošću u pravosuđu, oktobra 2007. usledio je poziv iz Privredne komore Srbije da upravljam komunikacijama nacionalne asocijacije srpskih privrednika, što, nadam se uspešno, realizujem sa saradnicima evo već pet godina.

    Šta je bila osnovna motivacija koja vas je dovela do onoga šta ste danas?

    Komunikacije i odnosi s javnošću zainteresovale su me na studijama, tokom kojih se nije dovoljno izučavalo. Zato sam se dodatno usavršavao na brojnim domaćim i prestižnim internacionalnim školama, kursevima, obukama.

    PR je relativno mlada disciplina na ovim prostorima i svi mi koji se time bavimo smo svojevrsni pioniri. Pozicioniranje PR funkcije na mesto koje joj pripada u svim sferama društva, koju ustalom ima u svetu, osnovni je izazov i motivacija. Kao zamenik predsednika Društva Srbije za odnose s javnošću, nacionalnog strukovnog udruženja PR profesionalaca, imam i priliku da tome i lično doprinesem.

    Mnogi vlasnici i direktori kompanija ne znaju dovoljno o tome šta treba da dobiju od osobe ili agencije koja se bavi odnosima s javnošću. Nerealna očekivanja dovode do realnih razočarenja, pa našu struku kvalifikuju kao "PRodavanje magle".
    Kompanije danas veliku pažnju posvećuju korporativnim komunikacijama, prilagođavaju se potrebama javnosti i profesionalno komuniciraju i to me veoma raduje.

    Da li se bavite onim o čemu ste maštali kao dete?

    Ne baš kao dete, ali kao student da. Moji dečački snovi bili su vezani za sport. Maštao da budem fudbaler, a kasnije i sportski novinar. Srećom, u međuvremenu sam sazreo. Sada se bavim poslom koji zaista volim i koji sam priželjkivao tokom studenstkih dana, a retkost je da u današnje vreme svakog jutra idete srećni na posao, bez obzira na količinu posla, odgovornosti i stresa koji vas čeka svakog dana. I zato to veoma cenim i profesionalizmom, konstantnim usavršavanjem i predanim radom i rezultatima vraćam i zahvaljujem na ukazanoj šansi.

    Šta smatrate svojim najvećim profesionalnim uspehom?

    Nagrade za najbolje odnose sa medijima za 2008. i 2010. godinu, prema oceni urednika i novinara štampanih i elektrosnkih medija u Srbiji u godišnjem istraživanju agencije Pragma, svakako su nešto što meni i mojim saradnicima veoma znači. Pre svega, kao dokaz da svoj posao obavljamo profesionalno i predano, na zadovoljstvo i poslodavca, i medija, i zainteresovanih javnosti.

    Kao osoba odgovorna u ime PKS za pristup informacijama od javnog značaja, izdvojio bih i priznanja Poverenika za poseban doprinos afirmaciji prava na pristup informacijama od javnog značaja i transparentnost u radu u 2008. i 2009. godini, kao i ovogodišnju nagradu za najbolji Informator o radu.

    Kojim principima se rukovodite u poslu?

    Profesionalnost je na prvom mestu, ali i predanost, iskrenost, upornost i istrajnost. Takođe, u ovom poslu veoma su bitni inovativnost, kreativnosti i fleksibilnost.
    Lojalnost zauzima značajno mesto na toj mojoj lestvici. Lojalnost kao preduslov u timu za deljenje istih ciljeva i rezulata, ali i kao svrha našeg posla u smislu kreiranja odnosa sa primarnim stejkholderima.

    Čemu težite u karijeri, a čemu u životu?

    Iskrenost i predanost su, po meni, preduslov dugoročnog i kontinuiranog uspeha i na profesionalnom i generalno, na životnom polju.

    Nepravda je nešto što me, i na poslu i privatno, veoma može izvesti iz takta, ali i motiviše da je ispravim. Često su te borbe uzaludne ili bar tako misle oni koji se ne slažu sa mnom, ali tada moja motivacija, da ne kažem inat, još više dolazi do izražaja. Za tu konstantnu lavovsku borbu verovatno je zaslužan i horoskopski lav u meni.

    Koje veštine usavršavate i kako radite na sebi?
    Kao što sam i rekao, PR je relativno mlada naučna disciplina i poslovna funkcija i brzo se menja i unapređuje, posebno razvojem informacionih tehnologija. Sve to zahteva konstantnu budnost i usavršavanje, praćenje trendova i iskustava iz razvijenih zemalja. Samo tako u ovom poslu možete napredovati i odgovoriti na sve rastuće zahteve, kao i kontinuirano unapređivati reputaciju, i ličnu i kompanije za čiju ste odgovorni.

    Kako uspeti u Srbiji?

    Rad na sebi, konstanto usavršavanje, profesionalizam, iskrenost i davanje maksimuma i kad mislite da za tim nema svrhe, ne mogu da ne budu neprimećeni i nenagrađeni. Pa ni u Srbiji! Jedan sam od primera da se i "suvim" radom i predanošću poslu i ciljevima, bez političkih uticaja i članstva u bilo kojoj političkoj opciji, može napredovati u Srbiji i profesionalno i uspešno baviti svojom strukom.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE