Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    EU će tražiti zdravstvena upozorenja na svim alkoholnim pićima

    Nakon što je duvanska industrija dobila obavezu da na svim proizvodima istakne poruke o štetnosti pušenja, slično bi mogli da prođu i proizvođači alkoholnih pića.
     
    Evropska komisija preispituje politiku protiv prekomernog ispijanja alkohola. Intencija joj nije da na bocama piva ili vina budu poruke poput: alkohol ubija, ali od proizvođača alkoholnih pića mogli bismo da očekujemo da se sami dogovore kako će istaknuti zdravstvena upozorenja o štetnosti alkohola. Već sada industrija alkoholnih pića ima ograničenja, pre svega u oglašavanju. Prekomerna konzumacija nastoji se sprečiti većim poreskim opterećenjem, u nekim zemljama zabranjeno je i reklamiranje piva, a tu su i upozorenja o štetnosti za zdravlje.

    Kako su dosadašnje mere uticale na potrošače, jesu li bile dovoljne i treba li to tržište dodatno regulisati, pitanja su o kojima će se na nivou Evropske komisije raspravljati najesen. Naglasak će biti na zdravlju potrošača i hroničnim bolestima, čijem razvoju alkohol može pridoneti.
     
    U septembru se očekuju nove preporuke Komisije, u prvoj fazi sa željom da sami proizvođači kupcima ukažu na štetnost alkoholnih pića. U prvim mesecima 2013. Komisija će odlučiti kako će unaprediti sadašnju strategiju borbe protiv alkoholizma, a moguće su strožije mere.

    – To je nepotrebno. Ne opravdavam te mere. To nije napredak već nazadovanje, povratak u prohibiciju – komentariše Ivo Duboković, vinar i predavač na visokoj školi Vern.

    “Stvar je u umerenosti. Ako je neko umeren, ne stvara problem”, navodi Duboković, dodajući da se zbog malog broja ljudi razmišlja o strožim ograničenjima, umesto da se sprovode kampanje i edukuju potrošači, posebno one ranjivije kategorije, o štetnosti prekomernog ispijanja alkohola.
    Prema porukama iz EK, želi se pokazati da samoregulacija unutar industrije alkohola može dati rezultate, no ta industrija, istaknutijim upozorenjima, treba dokazati spremnost na suradnju. Zdravstvena upozorenja, smatra se, mogu imati izravan utjecaj na odabir potrošača.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE