Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Viktor Mihajlović, Čovek Parfem

    Viktor je ,,Čovek Parfem“: Mirisi koje on pohvali odmah se rasprodaju

    ,,Čovek Parfem“ zvuči u prvi mah čudno i nespojivo, a tako sebe naziva Viktor Mihajlović koji obožava parfeme i njima se profesionalno bavi. Po vokaciji je parfemski ekspert i konsultant, što je veoma retko zanimanje, i skoro deceniju je u tom poslu. Njegova parfemska karijera je počela kao hobi kada je shvatio da postoji razlika između lepog i privlačnog parfema.

    ,,Strast prema parfemima se pojavila u trenutku kada sam shvatio da devojke iz mog okruženja reaguju na jedan način na parfem koji, ‘lepo miriše’, a na totalno drugi način kada im je parfem privlačan“, počinje svoju priču Viktor za BIZLife.

    Otkako je uplovio u svet parfema imao je priliku da upozna velika imena iz te industrije od kojih je naučio mnogo, te sada kao vrsni poznavalac parfema preporučuje ljudima različite mirise. Sticajem okolnosti postao je influenser iako mu to nije bila namera.

    Kako on ističe, ključ uspešnog uticaja jeste da slava i novac ne budu motivacija, već posledica iskrene povezanosti sa interesovanjem pojedinca. U Viktorovom slučaju to su bili zavodnički parfemi.

    ,,Razmislite, koliko ljudi bi bilo spremno da godinama sav novac ulaže u izgradnju kolekcije parfema i da pri tom troši vreme snimajući bez ikakve zarade. Primetio sam da ono što mene razlikuje od mnogih koji su se oprobali u ulozi influensera jeste to da nisam nikada želeo da postanem influenser. Nisam mogao da se suzdržim i da svoja saznanja čuvam za sebe, a pričajući o onome što volim, postepeno sam oko sebe okupljao ljude sličnih interesovanja i to je bio začetak Balkanske online parfemske zajednice koju danas imamo„, objašnjava Viktor.

    Viktor Mihajlović, čovek parfem

    Viktor Mihajlović – Čovek Parfem i parfimer Roja Dove (Privatna arhiva)

    Kako izgleda Viktorov posao?

    Viktorov posao se trenutno sastoji iz tri segmenta: konsultacije sa individualnim klijentima oko odabira parfema, kreativno usmeravanje (direkcija) parfemskih brendova u procesu nastajanja novih proizvoda i kreiranje sadržaja za njegove društvene mreže gde kroz neformalni i zabavni pristup edukuje pratioce oko odabira manje popularnih, maltene skrivenih parfema koji zavređuju veću pažnju od onih koje većina regiona instinktivno kupuje.

    ,,Baveći se kreiranjem sadržaja i individualnim konsultacijana stekao sam poverenje pubilke i popularnost kako bih došao u priliku da se bavim kreativnom direkcijom parfemskih brendova, što mi trenutno predstavlja veliki izazov, imajući u vidu da se nalazim u prilici da učestvujem u procesu stvaranja novih proizvoda, ne samo parfema“, otkriva Mihajlović.

    Saradnja sa drogerijama

    Viktor već dugo uspešno sarađuje sa drogerijama, u kojima preporučuje parfeme po svom izboru. Poznato je da većina influensera dobija instrukcije oko preporuka parfema, ali sa Viktorom to nije slučaj.

    Viktor Mihajlović, čovek parfem

    Viktor Mihajlović – Čovek Parfem i parfimer Paolo Terenzi (Privatna arhiva)

    ,,Čovek Parfem“ ima uslov za prodajne lance koji žele da rade sa njim, a to je da ima slobodu da preporučuje po svom izboru.

    ,,Kampanje tipa ‘mi biramo ti reklamiraš i ne pitaš se’ ne prihvatam zato što ugled i poverenje koje sam izgradio sa mojim pratiocima nemaju cenu. Nije slučajno da sam nakon skoro decenije svog rada došao u poziciju da se određeni parfem rasproda kada ga testiram i preporučim, što pogotovo dolazi do izražaja kod online kupovine, gde mušterije kupuju parfem pre nego što ga uopšte i pomirišu. A koliko saradnji sam odbio da bih došao u tu poziciju, više ni ne brojim“, priznaje Viktor za BIZLife.

    Prepreke u poslu

    Viktor dodaje da parfemski hobi nije nimalo jeftin. Cena prosečnog dizajnerskog parfema se danas kreće u rangu od 100 evra, a ako zađete u segment umetničnog parfimerstva (niche parfemi) cena na deklaraciji se množi dvostruko ili čak trostruko.

    Takođe, prema njegovim rečima, konstantno je neophodno da pojedinac bude izložen stotinama najrazličitijih parfemskih kreacija kako bi mogao da ih poredi, izvlači zaključke o sličnostima i razlikama i testira njihove performanse na sopstvenoj koži.

    Viktor Mihajlović, čovek parfem

    Viktor Mihajlović, Čovek Parfem (Privatna arhiva)

    ,,Dok nisam izgradio sopstvenu kolekciju od preko 500 parfema, svaki moj odlazak u šoping centar se sastojao od jednog dugačkog boravka u parfimeriji, odakle sam obično izlazio sa lepezom blotera (papira za testiranje parfema). Ukratko, glavna prepreka da se ovakvo zanimanje omasovi jesu velika količina novčanog ulaganja i velika količina strpljenja, međutim nezaustavljiva količina ljubavi prema mirisima definitivno pomaže“, kaže Viktor.

    Kako ljudi reaguju na njegove preporuke?

    Mihajlović često deli svoje preporuke parfema na društvenim mrežama. One su generalnog karaktera i pomažu njegovoj publici da uštede vreme i umesto potencijalnih 300 parfema u parfimeriji, svoj fokus suze na 10 najvrednijih za datu priliku ili godišnje doba.

    U suprotnosti sa preporukama prodavaca u parfimeriji koje su dirigovane poslovnim planom firme, Viktorove preporuke su vođene potrebom pojedinca i ličnim pozitivnim iskustvom.

    Viktor Mihajlović, čovek parfem

    Viktor Mihajlović, Čovek Parfem (Privatna arhiva)

    ,,Iako nije svaki parfem za svakoga, privatne poruke na mojim društvenim mrežama su pune pohvala i novih upita, čak mi se jedan pratilac skoro pohvalio da je parfem bio ključna karika u sledu događaja koji je na kraju rezultirao brakom“, otkriva on.

    Velika većina poruka koje dobija svakodnevno kreće sa ,,jedino ti možeš da pomogneš oko odabira” ili ,,šta god da si preporučio pogodio si u centar”. Zbog toga je Viktor došao do zaključka da, iako trenutno ne postoji formalni oblik kojim bi mogao da kruniše svoju parfemsku ekspertizu, većina ljudi smatra da je dovoljno kompetentan i njemu je to dovoljno.

    Saveti za odabir adekvatnog parfema

    S obzirom na njegovu ekspertizu, Viktor otkriva i ,,kako da izabramo pravi parfem“. Kako on savetuje, treba pristupiti isto kao i kada odemo u potragu za novom odećom. Umesto razgledanja u izlogu, naprskajte parfem na bloter u parfimeriji i tako ćete steći utisak da li vam se generalna ideja tog parfema dopada ili ne, dodaje on.

    ,,Kao i kada ugledate dobru majicu u izlogu i uputite se u garderobu da probate kako naleže vašem telu, tako parfem koji vam se na bloteru dopada nanesite na kožu i pratite kako se tokom vremena razvija. Nosite ga tako minimum 6 do 7 puta u različitim scenarijima: noću, danju, u izlasku, po kući, na poslu itd. i steći ćete dojam da li želite da to druženje ozvaničite kupovinom bočice ili ne“, navodi Viktor.

    Viktor Mihajlović, čovek parfem

    Viktor Mihajlović, Čovek Parfem (Privatna arhiva)

    Odnos cene i kvaliteta parfema

    Kako on naglašava, pravi parfem mora da vam daje određenu moć.

    ,,Ako se osećate isto sa ili bez tog konkretnog parfema, znajte da nije odgovarajući i nastavite sa testiranjem ostalih“, zaključuje Viktor.

    Kada je reč o tome da li cena određuje kvalitet, Viktorov odgovor je ,,da“, ali postoje i izuzeci. On se trudi da ne govori negativno o parfemima. Ako neki parfem, bilo skup ili jeftin, nije vredan pažnje iz bilo kog razloga, Viktor neće ni svoje ni tuđe vreme da gubi pričajući o njemu.

    ,,I obrnuto, kada neki povoljni parfem, kao jedan što sam skoro otkrio koji košta svega 3 evra ima kvalitet parfema od 80 evra, to prosto ne mogu da prećutim i brže bolje snimam video na tu temu“, priznaje on.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Komentari

    • Alex

      Covek parfem!? Da li zaista neko cita ovakve smejurije moram da se zapitam iskreno!? Nerealno je ko se sve pojavljuje u medijima danas!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE