Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Brending, Linkedin Live

    Kako LINKEDIN LIVE može da pretvori vaš posao u blockbuster: Tajna koju vaši konkurenti ne znaju

    Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovaj put tema je LinkedIn live.

    Piše: Nemanja Živković

    Kako se sve više kompanija okreće digitalnim kanalima za angažovanje svoje publike, LinkedIn Live se ističe kao moćan alat za profesionalce koji žele da pojačaju prisustvo svog brenda i izgrade značajne veze. Zanimljivo, u Srbiji ga retko ko koristi (da ne kažem niko), a sjajan je iz mnogo razloga.

    U ovom sveobuhvatnom vodiču istražićemo sve aspekte LinkedIn Live-a, od tehničke postavke do izvođenja događaja, i detaljno ćemo razmotriti benefite koje nudi kompanijama. Na kraju, imaćete jasno razumevanje kako da iskoristite LinkedIn Live za unapređenje svog poslovanja.

    1. Uvod u LinkedIn Live

    LinkedIn Live je funkcija za prenos uživo na LinkedIn-u koja omogućava korisnicima da emituju video sadržaj u realnom vremenu svojoj mreži i šire. Ova funkcija omogućava profesionalcima i kompanijama da organizuju virtuelne događaje, vebinare, lansiranja proizvoda, intervjue i mnogo više, pružajući dinamičan i interaktivan način za angažovanje publike.

    2. Zašto LinkedIn Live znači za poslovanje

    LinkedIn Live nudi nekoliko jedinstvenih prednosti za kompanije:

    • Povećana vidljivost: Prenosi uživo imaju prioritet u LinkedIn feed-u, povećavajući šanse za dosezanje šire publike. LinkedIn prati ko prisustvuje event-u i poziva kroz notifikacije njihove konekcije da se i oni priključe. Dok stream-ujete, vaša cover slika (bez obzira da li je u pitanju vaš lični ili kompanijski profil) se pretvara u video koji stream-ujete. How cool is that? 🙂
    • Interakcija u realnom vremenu: Video uživo omogućava trenutnu interakciju putem komentara, reakcija i deljenja, stvarajući angažovanije iskustvo. Ali kao i kad su u pitanju postovi, LinkedIn je spora platforma koja vam daje daje dužu vidljivost u feed-u, te broj pregleda stream-a znaju da se znatno uvećaju i nakon što se on završi.
    • Autentičnost: Video sadržaj uživo se percipira kao autentičniji i transparentniji, gradeći poverenje sa vašom publikom. Mislim da ovaj deo nema potrebe dodatno naglašavati. Kroz sadržaj potvrđujete ekspertizu, kreirate autpritet, i dižete svoju reputaciju, posebno ukoliko imate uz sebe ljude koji su već autoritet u industriji. Ovo je posebno važno za one koji tek startuju, jer im daje priliku da izgledaju veći no što jesu.
    • Generisanje potencijalnih klijenata: Angažovan sadržaj uživo može privući nove potencijalne klijente i negovati postojeće kroz interaktivne sesije i Q&A segmente. Stvorićete ljude koji redovno gledaju i angažuju se u komentarima, ali imaćete i one koji gledaju sve, no nikada ne komentarišu. To mogu biti vaše kolege, koji nikada neće kupiti ali će vas preporučiti, ili mogu biti baš oni koji su ne samo vaši idealni klijentu u ovom trenutku, već i oni koji su vam sledeći korak. Drugim rečima, LinkedIn Live može biti vaša šansa da podignete posao na sledeći nivo.

    Prema najnovijim statistikama, LinkedIn Live prenosi beleže impresivan rast. Na primer, broj pregleda LinkedIn Live strimova porastao je za 437% na godišnjem nivou, a strimovi uživo privlače 7 puta više reakcija i čak 24 puta više komentara od standardnih video zapisa. Ove brojke iz preko 15 izvora (slobodno i vi guglajte ukoliko mi ne verujete) jasno pokazuju koliko je moćan alat za angažovanje publike.

    Takođe, kombinacija događaja i aktivnosti na LinkedIn-u može značajno poboljšati rezultate. Kao što je naglašeno u članku na BIZLife koji je prošle nedelje pisao moj kolega Dejan Pataki, strateškim pristupom koji uključuje prisustvo na događajima i aktivnostima na LinkedIn-u, možete maksimizirati svoj uspeh. Na primer, definisanje ciljeva za pojavljivanje na događajima, priprema za interakciju sa ključnim učesnicima, kao i post-događajne aktivnosti na LinkedIn-u, može dovesti do značajnog povećanja poslovnih kapaciteta i izgradnje reputacije.

    Brending, LinkediLive, Nemanja Živković

     

    3. Krenite sa LinkedIn live

    Pravo i pristup

    Da se razumemo, nisu svi odmah dostupni za pristup LinkedIn Live-u, ali ni koraci do te dostupnosti nisu teško ostvarivi. Evo koraka kako da odredite da li imate tu mogućnost:

    1. Zahtevi za profil: Uverite se da vaš LinkedIn profil ili Stranica ispunjavaju kriterijume, kao što su značajna baza pratilaca i dobar status.
    2. Proces prijave: Prijavite se za pristup LinkedIn Live-u putem LinkedIn Live prijavnog obrasca. LinkedIn pregleda prijave kako bi osigurao kvalitetan sadržaj.

    Postavljanje LinkedIn Live-a

    Nakon što budete odobreni, pratite ove korake za postavljanje LinkedIn Live-a:

    1. Izaberite alat za emitovanje treće strane: LinkedIn Live zahteva korišćenje alata za emitovanje treće strane kao što su StreamYard, Restream ili Socialive. Izaberite alat koji odgovara vašim potrebama. Ja koristim Restream. Cena za stream-ovanje bez watermark-a, na 3 kanala istovremeno (može samo jedan LinkedIn (stranica ili lični profil) i recimo Facebook i Twitter) je 16 dolara mesečno. 2 kanala uz watermark Restream-a dobijate besplatno, pa možete testirati. Ako već koristite Zoom, onda ga morate uvezati za Restream-om.
    2. Povežite vaš LinkedIn nalog: Povežite vaš LinkedIn nalog sa alatom za emitovanje i konfigurišite potrebna podešavanja. Ništa teško, verujte mi. Bitna informacija – gosti mogu da se uloguju na Restream i dodaju svoj LinkedIn profil, te biste tako stream-ovali na više LinkedIn naloga istovremeno!
    3. Testirajte vašu postavku: Održite testni prenos kako biste osigurali da sve radi glatko, uključujući kvalitet videa, jasnoću zvuka i povezivost.

    Tehnički zahtevi

    Da biste osigurali nesmetan LinkedIn Live prenos, ispunite sledeće tehničke zahteve:

    • Brzina interneta: Stabilna internet konekcija sa najmanje 10 Mbps brzine upload-a.
    • Oprema: Kvalitetna kamera, mikrofon i osvetljenje. Ovo se obično kaže, ali jasno vam je da danas možete ovo uraditi i sa web kamerom sa laptops i bez mikrofona. Ja koristim ugrađenu kameru ma Mac-u i dnevno svetlo koje sa strane dolazi kroz prozor.
    • Softver: Kompatibilan alat za emitovanje treće strane (pominjali smo ih iznad).

    4. Kreiranje i promocija vašeg LinkedIn Live događaja

    Kreiranje događaja

    1. Idite na LinkedIn događaje (Events): Idite na početnu stranu LinkedIn-a i kliknite na “Događaji” sa leve strane.
    2. Kreirajte događaj: Kliknite na “Kreiraj” i popunite detalje događaja, uključujući ime, datum, vreme i opis. Izaberite “LinkedIn Live” kao format događaja. Imate opciju i da odaberete LinkedIn Audio (za ovaj tip evenata vam ne treba ništa, može i preko telefona, ali ga ne možete snimati).
    3. Prilagodite vaš događaj: Dodajte privlačan banner i logo događaja kako biste privukli učesnike. Pozovite drudge govornike i goste ukoliko ih ima da prihvate da su govornici. LinkedIn će obavestiti i njihove konekcije da su oni govornici na događaju.
    4. Brending, LinkediLive, Nemanja Živković

    Pozivanje učesnika

    Danas je vrlo lako naći goste, čak i legende u svojim profesijama, i dovesti ih na LinkedIn Live ili na podkast. Ja sam uspeo da dovedem Rory Sutherland-a, legendu marketing i Ogilvy-ja, i još mnoge druge. Sve te epizode se mogu naći na Funky marketing podkastu, na svim platforama, uključujući i YouTube.

    1. Personalizovane pozivnice: Pošaljite personalizovane pozivnice vašim kontaktima, naglašavajući vrednost i benefite prisustvovanja događaju.
    2. Email marketing: Iskoristite vašu email listu da pozovete subscriber-e na vaš LinkedIn Live događaj.
    3. Promocija na društvenim mrežama: Podelite događaj na vašem LinkedIn feed-u, stranici kompanije i drugim društvenim mrežama.
    4. Siva zona: Bitna informacije je da u samo par klipova možete da pozivete 1000 konekcija na vaš događaj. Uđete u invite deo, ukucate parametre, i skrolujete dole. Treba mu vremena da učita, tako da učitavate dokle god želite (imajte na umu ograničenje od 1000 invite-a po osobi u nedelju dana), i kad označite sve, klik na invite. Voila! Pozvali ste 1000 osoba u par klikova na event. Ako na vreme krenete u promociju, možete to ponoviti za 7 dana. Onaj ko klikne attend, njegoeve konekcije će videti to i moći i one da se prijave.

    Promocija događaja

    1. Kreirajte najavni sadržaj: Postavljajte najavne video zapise ili sadržaj pre događaja kako biste izgradili iščekivanje. Neka svi govornici snime kratki najavni video i podele event. Kreirajte buzz. 
    2. Koristite hashtagove: Iskoristite relevantne hashtagove za povećanje vidljivosti događaja. Nemojte to da radite na pamet, već istražite šta se piše pod određenim hashtagovima, pa onda odaberite najbolje. Ne trebaju vam oni najčešće zastupljeni, već oni da ih nazovemo srednji, na koji reguje odrešena grupa ljudi.
    3. Angažujte influenserе: Sarađujte sa industrijskim influenserima kako biste promovisali vaš događaj i dosegnuli širu publiku. 

    5. Izvođenje uspešnog LinkedIn Live prenosa

    Priprema pre prenosa

    1. Pripremite sadržaj: Pripremite detaljan plan ili skriptu za vaš prenos kako biste osigurali glatki tok. Pripremite goste (ako ih imate).
    2. Testirajte opremu: Proverite vašu opremu, internet konekciju i podešavanja alata za emitovanje. Ako imate uvodnu špicu, dodajte je u Restream, itd.
    3. Obavestite učesnike: Pošaljite podsetnik učesnicima sa detaljima događaja i linkom za pridruživanje.

    Tokom prenosa

    1. Angažujte se odmah: Počnite da komunicirate sa vašom publikom čim prenos počne. Pitajte ih odakle se javljaju, da li vas čuju/vide, tagujte odmah goste da njihove konekcije vide. 
    2. Interaktivni elementi: Uključite Q&A sesije, ankete i pozdrave kako biste zadržali pažnju publike. Sve to možete preko Restream-a. Ako želite da ljudi kliknu na neki link i imate neki poziv na akciju, sredite QR kod i prikazujte ga po potrebi, da ljudi skeniraju i idu na link.
    3. Budite autentični: Budite svoji i održavajte konverzacioni ton.

    Radnje nakon prenosa

    1. Pratite učesnike: Pošaljite zahvalnicu učesnicima i podelite snimak događaja. Ispratite one koji gledaju odloženo i odgovorite na njihove komentare, Pozivite goste da se uključe u komentare i podele snimak.
    2. Analizirajte performanse: Pregledajte analitiku koju pruža LinkedIn i vaš alat za emitovanje kako biste procenili angažman i performanse. Reestream vam neče dati statistiku za Linkedin, tako da ćete morati na samoj platformi da pratite koliko ljudi gleda lajv na LinkedInu. 
    3. Ponovno koristite sadržaj: Koristite snimljeni video za budući sadržaj, kao što su blog postovi, isecanja za društvene mreže i email newsltteri.

    6. Najbolje prakse za LinkedIn Live

    Ideje za sadržaj

    1. Vebinari: Organizujte edukativne sesije o relevantnim temama iz industrije.
    2. Intervjui: Vodite intervjue sa industrijskim ekspertima i liderima mišljenja.
    3. Demo proizvoda: Prikazujte nove proizvode ili usluge kroz demonstracije uživo.
    4. Web Summit: Organizujte online konferencije. Imajte samo na umu da morate praviti pauze. LinkedIn Live se prekida automatski nakon 3 sata prenosa. Pokušao, tako sam i saznao. 🙂

    Angažovanje publike

    1. Interaktivni Q&A: Podstaknite gledaoce da postavljaju pitanja i pružajte odgovore u realnom vremenu.
    2. Ankete uživo: Koristite ankete kako biste prikupili mišljenja i uvide publike.
    3. Ekskluzivni sadržaj: Pružite ekskluzivni sadržaj ili najave gledaočima uživo.

    Korišćenje analitike

    1. Podaci o gledaocima: Analizirajte podatke o gledaočnosti kako biste razumeli demografiju i obrasce angažovanja publike.
    2. Metrički angažman: Pratite komentare, reakcije i deljenja kako biste procenili interesovanje publike, kao i ko su ljudi koji se engage-uju.
    3. Prikupljanje povratnih informacija: Prikupite povratne informacije od gledalaca kako biste poboljšali buduće prenose.

    7. LinkedIn Live vs. LinkedIn događaji vs. offline događaji

    Hajde da uporedimo prednosti i nedostatke LinedIn Live-a, LinkedIn Evenata i Offline Evenata.

    LinkedIn Live

    • Prednosti: Interakcija u realnom vremenu, širi doseg, isplativo, fleksibilno.
    • Nedostaci: Zahteva tehničku postavku, potencijal za tehničke probleme.

    LinkedIn događaji

    • Prednosti: Lako za kreiranje, integriše se sa LinkedIn mrežom, može uključivati LinkedIn Live. LinkedIn Audio je najlakša varijanta.
    • Nedostaci: Ograničeno na LinkedIn platformu, manje interaktivno od video uživo.

    Offline događaji

    • Prednosti: Lična interakcija, mogućnosti za umrežavanje, opipljiva iskustva.
    • Nedostaci: Veći troškovi, logistički izazovi, ograničeni doseg.

    8. Studije slučaja: Kompanije koje koriste LinkedIn Live

    Da pomenemo i par kompanija koje sjajno koriste LinkedIn Live. Ima ih mnogo, globalno. Kod nas, ne znam nikog sem par pojedinaca.

    1. Adobe: Adobe koristi LinkedIn Live za lansiranje proizvoda i tutorijale, dosežući široku profesionalnu publiku i prikazujući svoju stručnost.
    2. HubSpot: HubSpot redovno organizuje LinkedIn Live sesije sa industrijskim ekspertima, podstičući angažman i generišući potencijalne klijente.
    3. Microsoft: Microsoft koristi LinkedIn Live za vebinare i sadržaj o thought leadershipu, jačajući svoj autoritet brenda.

    Studija slučaja: Moje iskustvo sa LinkedIn Live-om

    Kao LinkedIn ekspert, koristio sam LinkedIn Live da angažujem svoju publiku i podelim dragocene uvide. Evo nekoliko primera iz mojih LinkedIn Live sesija:

    International LinkedIn Masterclass (na engleskom)

    • Trajanje: 1:31:00
    • Pregleda: 331
    • Ključni Trenuci: Ovaj masterclass je okupio eksperte iz celog sveta da razgovaraju o najnovijim trendovima i strategijama na LinkedIn-u. Sesija je bila vrlo interaktivna, sa učesnicima koji su učestvovali u Q&A i anketama uživo. Bilo je troje govornika.

    LinkedIn MasterClass (na srpskom)

    • Trajanje: 2:00:17
    • Pregleda: 909
    • Ključni trenuci: Održan na srpskom jeziku, ovaj masterclass je bio fokusiran na lokalizaciju LinkedIn strategija za srpsko tržište. Sesija je imala visok nivo angažmana, što odražava potražnju za sadržajem specifičnim za region. Bilo je troje govornika.

    Panel Diskusije

    • Trajanje: Različito (od 54 minuta do preko sat vremena)
    • Pregleda: Od 200 do preko 600
    • Ključni trenuci: Organizovanje panel diskusija sa industrijskim ekspertima omogućilo je višeperspektivnu analizu trenutnih trendova i izazova u profesionalnom svetu. Ove sesije su ne samo angažovale moju postojeću mrežu već su privukle i nove gledaoce.

    Evo screenshotova sa statistikom.

    Brending, LinkediLive, Nemanja Živković Brending, LinkediLive, Nemanja Živković

    Ovi primeri ilustruju svestranost i efikasnost LinkedIn Live-a u podsticanju angažmana i pružanju vrednosti publici. Integracijom pripovedanja i stvarnih primera, kompanije mogu kreirati ubedljive LinkedIn Live sesije koje odjekuju kod njihove publike i podstiču značajne interakcije.

    Trenutno pripremam strategiju za kompaniju sa revenue-om od 1.562 billion USD (2023), koja se odnosi na influencer marketing i realizovaće se preko mog LinkedIn profila i LinkedIn Live-a. Kako sam došao do njih? Nisam došao do njih. Oni su došli do mene inbound. Prepoznali su me kao subject-matter experta i autoritet u B2B marketing svetu. 

    Ne dešava se to samo u filmovima. Moguće je.

    Podsećam vas šta smo pomenuli na startu ovog članka, čemu služi LinkedIn Live, ali i sam LinkedIn, u prethodnim izdanjima ove BrandIng kolumne. Nebo je granica!

    9. Zaključak

    LinkedIn Live je moćan alat za kompanije koje žele da unaprede svoje digitalno prisustvo i angažuju svoju publiku u realnom vremenu. Razumevanjem tehničke postavke, kreiranja događaja, strategija promocije i najboljih praksi, možete iskoristiti LinkedIn Live za postizanje vaših poslovnih ciljeva. Bilo da organizujete vebinare, demonstracije proizvoda ili intervjue, LinkedIn Live nudi dinamičnu i interaktivnu platformu za povezivanje sa vašom publikom i postizanje značajnog angažmana.

    Počnite da istražujete potencijal LinkedIn Live-a već danas i posmatrajte kako vaše poslovanje napreduje u digitalnom dobu.

    I, kao i uvek, keep it funky! Čuvajte se ovih visokih temperatura.

    O autoru!

    Nemanja Živković je strateški konsultant za B2B tech i SaaS kompanije, osnivač Funky Marketing-a i suosnivač poslovne zajednice Business Talks Network-a. Sa preko decenije iskustva, specijalizovao se za rast kompanija sa dugim prodajnim ciklusima i skupim proizvodima kroz izgradnju odnosa sa kupcima, gde je LinkedIn najbitnija platforma. Radio je sa preko 120 kompanija i konsultovao brojne startapove. Nemanja je priznat kao marketing zvezda u usponu od strane LinkedIn-a 2023. godine. Host Funky Marketing podkasta. Strastven je ljubitelj Motown muzike, GTA igre i funky ritmova, što se odražava u njegovom kreativnom pristupu poslovanju.

    Websajt: https://funkymarketing.net/

    LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zivkovicnemanja/

    Izvor: BIZLife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE