Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, beleške, veština

    Žene češće obavljaju ,,kućne“ kancelarijske poslove nego muškarci: Evo kako da ih izbegnu

    Planiranje žurki, naručivanje hrane i vođenje beleški na sastancima samo su neki od nezahvalnih zadataka koje žene češće obavljaju na poslu. Često nazvane „kancelarijskim kućnim poslovima“, ove obaveze doprinose kolektivu, ali ostaju neprimećene kada je reč o unapređenju ili povećanju plata. Na sreću, postoje strategije koje će vam pomoći da izbegnete ovakvu vrstu posla.

    Kancelarijski kućni poslovi uključuju sve administrativne poslove, sitne poslove i potcenjene zadatke koji su potrebni za nesmetano funkcionisanje vašeg radnog mesta. Iako troše vreme i energiju i moraju da se završe, generalno se smatraju trivijalnim ili nevažnim doprinosima na radnom mestu. Procenjuje se da žene rade 29 odsto više ,,kućnih poslova“ u kancelariji od muškaraca.

    Istraživanja pokazuju da je veća verovatnoća da će se ženama obratiti da završe ove nezahvalne zadatke i da će češće nego muškarci prihvatiti direktne zahteve da volontiraju. Čak i kada se to direktno ne pita, žene će češće od muškaraca dobrovoljno obavljati takve poslove. Važno je napomenuti da žene ne volontiraju jer su bolje u ovim zadacima ili uživaju u njihovom obavljanju. Umesto toga, žene shvataju da se prema duboko uvreženim rodnim stereotipima od žena očekuje da budu od pomoći na poslu i kod kuće, piše Forbes.

    Posao, lideri

    Posao, žene (Pexels)

    Istraživanje – grupe od tri učesnika

    Da bi utvrdili da žene ne volontiraju zato što uživaju u ovim zadacima ili se ističu u njima, istraživači su proučavali grupe od tri učesnika u onlajn grupama. Učesnicima je rečeno da će svako biti plaćen po 1 dolar za svoje učešće, uz jedan uslov. Ako bi jedan od tri učesnika kliknuo na dugme na ekranu računara, ta osoba bi dobila 1,25 dolara, a ostatak grupe bi dobio 2 dolara. Žene, čak 48 osto njih, češće su se nego muškarci dobrovoljno prijavile da pritisnu dugme. Drugim rečima, žene su primile udarac da bi sve ispalo bolje. Nikakva veština nije bila uključena u pritiskanje dugmeta, a žene nemaju povećan interes za pritiskanje dugmadi, tako da je ova studija eliminisala ta objašnjenja.

    Istraživači su ponovili istu studiju sa jednim izuzetkom – grupe su se sastojale od tri muškarca ili tri žene. U grupama istog pola, polne razlike su nestale, a žene nisu bile sklonije da dobrovoljno pritisnu dugme nego muškarci. U grupi mešovitog pola, muškarci su se uzdržavali od volontiranja, a žene su shvatile da moraju volontirati kako bi osigurale da je zadatak završen.

    Posao, firme, žena

    Posao, firme, žene (Unsplash)

    Od žena se više očekuje

    „Žene shvataju da kada su muškarci prisutni, od žena se očekuje da urade ono što je neophodno da poboljšaju situaciju za sve“, pišu autori.

    U grupama gde su samo muškarci, oni shvataju da moraju učiniti prvi korak.

    Kada je četvrta osoba, menadžer, bila dodeljena da nadgleda grupe od tri osobe, veća je verovatnoća da će menadžer zamoliti žensku učesnicu da se dobrovoljno javi da pritisne dugme.

    „Naše studije pokazuju da iako ni muškarci ni žene zaista ne žele da obavljaju nezahvalne zadatke, žene više volontiraju, od njih se traži da to rade i prihvataju zahteve da volontiraju više od muškaraca. Čini se da ove razlike nisu rezultat rodnih razlika u preferencijama, već pre zajedničkog shvatanja da će žene volontirati više od muškaraca“, zaključuju istraživači.

    Posao, zaposleni, Infostud

    Posao, žene (Pexels)

    Kako da izbegnete ,,kućne poslove“ u kancelariji?

    Za žene, izbegavanje ovih zadataka možda nije tako jednostavno. Istraživači su otkrili da, pošto se od žena očekuje da budu od pomoći, one su kažnjene više od muškaraca kada odbiju da pomognu.

    Kao što su bivši izvršni direktor Facebook-a Šeril Sandberg i organizacioni psiholog Adam Grant primetili u članku o kućnim poslovima u kancelariji:

    „Čovek koji ne pomaže je ’zauzet’, a žena je „sebična.“ Na sreću, postoje strategije koje žene mogu da usvoje kako bi smanjile teret kućnih poslova u kancelariji.

    U svojoj novoj knjizi Glass Walls: Shattering The Six Gender Bias Barriers Still Holding Women Back At Work, autorke Ejmi Dil i Lin Džubinski otkrivaju strategije koje žene mogu usvojiti kako bi prevazišle mnoge probleme u vezi sa rodom na poslu. Što se tiče kućnih poslova u kancelariji, dvojac preporučuje da, ako vas neko zamoli da volontirate, predložite politiku koja uključuje smenjivanje.

    Na primer, možete reći: „Prošli put sam vodio beleške sa sastanka, možeš li ih uzeti ovaj put?“ Ili „Očistiću frižider ove nedelje, ali hajde da napravimo rotaciju čišćenja za budućnost.“

    Dil i Džubinski takođe predlažu da objasnite svom šefu da preuzimanje toliko kancelarijskih kućnih poslova može uticati na vašu sposobnost da obavljate posao za koji ste angažovani. Drugim rečima, niste sebični, samo želite da doprinesete kompaniji na najbolji mogući način.

    Na nekim radnim mestima od zaposlenih se traži da izvrše godišnju samoprocenu. U ovom slučaju, autori preporučuju da istaknete svoje kućne obaveze u kancelariji i opišete njihovu vrednost u održavanju nesmetanog rada vaše organizacije.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE