Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Samosvest, kancelarija

    Prestanite da sledite ovaj savet za karijeru i život: To nije rešenje za svakoga

    Mnogi stručnjaci, od neuronaučnika sa Univerziteta Harvard i psihologa sa Univerziteta Jejl do milionera koji su sami stekli bogatstvo i bivših rukovodilaca Gugla propovedaju samosvest kao ključnu osobinu koja odvaja veoma uspešne ljude od svih ostalih.

    „Malo sam se umorila od slušanja toliko o introspekciji kao o rešenju za sve, kada je, u stvari, jedini način da naučimo nešto novo tako što to novo radimo“, kaže za CNBC Herminija Ibara, profesorka organizacionog ponašanja u Londonskoj poslovnoj školi.

    Samosvest može biti korisna u nekim slučajevima, smatra ona.

    „Svakako ne može škoditi da ljudi razumeju u čemu su dobri i gde treba da se poboljšaju, bilo da je to na poslu ili bilo gde u  životu“, kaže ona.

    Ali da biste postali uspešniji, potrebno je da proučite širu sliku onoga što se dešava u vašoj kompaniji, industriji ili zajednici – i da se obučite kroz eksperimentisanje da popunite sve praznine koje uočite, savetuje Ibara.

    Ona tu praksu naziva „uvidom“.

    „Kada ste fokusirani introspektivno, favorizujete ono što ste radili u prošlosti. Ali za mnoge stvari koje nam je izazov da uradimo nemamo prethodnog iskustva”, objašnjava ona.

    Posao, zaposleni

    Posao, zaposleni (Unsplash)

    3 koraka za napredovanje

    Uzmimo radno mesto kao primer. Ako zaista želite da budete izvrsni u svom poslu, morate da uradite tri važne stvari.

    Redefinišite svoj posao

    Shvatite koje su vaše odgovornosti dovoljno važne da zaslužuju vašu punu pažnju, a koje možete zanemariti ili delegirati drugima. Da biste to uradili, potrebna vam je tačna slika prioriteta vašeg menadžera i ciljeva kompanije, što zahteva da gledate spolja umesto unutra, kaže Ibara.

    Preoblikujte svoju mrežu

    Ako deo vašeg posla uključuje društvene medije, a želite da to bude prioritet, mogli biste da počnete da stvarate nove odnose sa drugim profesionalcima u društvenim medijima.

    Promenite pristup drugima

    Odredite da li treba da promenite način na koji se predstavljate drugima. Na primer, ako prvi put vodite tim ljudi, možda ćete biti skloni mikromenadžerisanju. Navikli ste da sami radite posao, a ne nužno da pomažete drugima da ga urade.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE