Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, generacija Z

    Da li je bolje da se oslonite na analitiku ili intuiciju u biznisu?

    Sa porastom broja ljudi koji upisuju MBA (Master of Business Administration) studije u poslednjih nekoliko godina, došlo je do porasta oslanjanja na analitiku u poslovnim odlukama. Ako nemate podatke koji bi potvrdili odluku, ispadate nespremni, čak i neprofesionalni.

    Međutim, mnogi ljudi na rukovodećim pozicijama, posebno preduzetnici, reći će vam koliko im je važno da se oslonite na svoju intuiciju kada donosite odluke. Zanimljivo je da je prilično dobro voditi se svojom intuicijom, ako ste pametni ili imate iskustva da je usmeravate.

    Ipak, ono što se dešava u većini kompanija je da kako rastu, postavljaju sve više pravila, što obično nameće veće oslanjanje na analitiku, a manje na intuiciju prilikom donošenja odluka.

    Analitika protiv intuicije

    Mnogi od gurua menadžmenta proučavali su da li odluke treba više da se zasnivaju na analitici ili intuiciji. I otkrili su da su odluke zasnovane na analizi, uglavnom, češće ispravne. Drugim rečima, veća je verovatnoća da ćete pogoditi metu koristeći podatke da biste doneli odluku.

    Međutim, standardna devijacija mogućih rezultata tih analitički vođenih odluka je mnogo šira od onih zasnovanih na intuiciji.

    Zaposleni, analitika

    Zaposleni, analitika (Pexels)

    Drugim rečima, korišćenjem intuicije možda nećete dobiti savršen udarac u centar. Ali na kraju ćete dobiti gomilu snimaka bliže meti od onih koje vodi analiza.

    To je zato što je intuicija rezultat viđenja mnogih situacija tokom vremena. Izgrađen je kroz izloženost i iskustvo, i to vodi vašu sposobnost da procenite situaciju, uključujući okolnosti za koje podaci mogu da budu slepi.

    Postavlja se pitanje da li biste radije imali više udaraca bliže meti koristeći svoju intuiciju ili biste radije rizikovali da će samo jedan od vaših udaraca imati najveći uticaj kroz analitiku?

    Odgovor je zaista da morate da uradite oboje, piše Inc.

    Razmišljanje brzo i sporo

    Izazov sa kojim se suočavaju moderne kompanije jeste da analitika izbacuje intuiciju kao primarni sistem vođenja za donošenje odluka. To je zato što tvrdo uvek izbacuje meko.

    Ali da bi bile uspešne, većina njih će morati da vrati sposobnost da koristi intuiciju kao zaštitu od čistog analitičkog donošenja odluka.

    Zaposleni, analitika

    Zaposleni, analitika, kompanija, IT (Unsplash)

    Kao što je psiholog Danijel Kaneman napisao u svojoj knjizi ,,Razmišljanje“, brzo i sporo, ponekad može da bude veoma korisno doneti brzu odluku zasnovanu isključivo na svojoj intuiciji. Međutim, sporo pristupanje problemu kroz analizu takođe može da bude izuzetno efikasno.

    Problem je u tome što sporo razmišljanje potiskuje brzo razmišljanje, a to može da odvede i vašu kompaniju na pogrešan put. Kao vođa, morate da naterate svoju firmu da koristi svoju hrabrost u nekim situacijama.

    Najbolji pristup

    Najbolji način da trenirate uravnoteženo razmišljanje u vašoj kompaniji je da prvo napadnete problem tražeći reakciju „treptaja“ na njega. Drugim rečima, sa ograničenim podacima, šta kompanija treba da uradi? Zatim, ako se brzi zaključak ne čini ispravnim ili izgleda veoma rizično, morate da uradite dublju analizu da biste poboljšali svoje šanse da izbegnete katastrofalan promašaj. Ali budite oprezni. Mnogi rukovodioci su bili zavedeni kada analiza nadjača njihovu intuiciju.

    Kada zauzmete uravnotežen pristup, koji koristi analizu i intuiciju, samo povećavate svoje šanse za uspeh.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik, Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE