Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Naš četbot stigao je u pravom trenutku“

    Tehnomanija, kao lider u prodaji tehnike na našem tržištu, imala je sigurno dragocena iskustva tokom vanrednog stanja. S jedne strane, prodavnice su bile otvorene, ali je, s druge strane, radila i onlajn prodaja. O tome kako se kompanija snašla u protekla dva meseca i da li se za Tehnomaniju može reći da nije bila blokirana kao što su bile mnoge druge grane privrede, razgovaramo sa Bojanom Filipovićem, izvršnim direktorom Direkcije za prodaju.

    „Kada sagledamo sve aspekte, nijedna kompanija nije bila spremna za ovakvu situaciju. Kolektivno smo se našli u neočekivanim okolnostima, koje su pokrenule lavinu izazova. Sve je ukazivalo na to da će se u svetu odigrati neke promene, ali ne i da će one ovako brzo doći do nas.

    Na samom početku širenja pandemije u Srbiji preduzeli smo važne mere i učinili prve korake prema našim zaposlenima. Taj resurs predstavlja nešto najvažnije što kompanija poseduje, te je naš glavni cilj, pre svega, bio da sačuvamo naše ljude od bolesti. Preduzeli smo najjače mere zaštite, uveli procedure i uputstva za postupanje u vezi sa prevencijom od zaraze na radnim mestima u maloprodaji i u upravi, te u skladu sa tim, jedan deo ljudi poslali na rad od kuće. Kada govorim o našim kolegama, mogu reći da smo uspeli da ih sačuvamo i da smo srećni što su svi naši zaposleni zdravi i na broju. Kada uzmemo u obzir sve delove našeg poslovanja, mogu reći da se Tehnomanija zaista odlično snašla u vanrednim okolnostima“, kaže Filipović.

    Koliko su vaši zaposleni bili zaštićeni i kako ste organizovali njihov rad?

    Tim za krizne situacije Tehnomanije odmah po uvođenju vanrednog stanja napravio je plan koji je bilo neophodno realizovati. Naš prioritet bio je da stavimo zdravlje iznad svega i zaštitimo svoje zaposlene i potrošače. U skladu sa tim, preduzeli smo niz mera. Prva od njih bila je da omogućimo hroničnim bolesnicima i roditeljima sa malom decom da ostanu u svojim domovima. Zatim smo kolegama koji su „na prvoj liniji fronta” obezbedili neophodnu zaštitu i dezinfekciona sredstva, kako bi bezbedno mogli da obavljaju svoje radne zadatke. Najvažnije što želim da kažem jeste da sam posebno ponosan na to koliko su naši ljudi bili odgovorni i vredni i u uslovima vanrednog stanja i da su striktno poštovali sva uputstva i sve mere, trudeći se da obezbede kontinuirano poslovanje.

    Kako ste organizovali posao u tom periodu?

    Za početak, mogu da kažem da je dobra organizacija odigrala najvažniju ulogu. Brza reakcija u vremenima koje diktira „viša sila” od ključnog je značaja. Situacija se u vanrednim okolnostima menjala skoro svakodnevno, a pravovremeno reagovanje predstavljalo je imperativ. U ovom periodu imali smo izrazito česte promene radnog vremena radnji, radnih i neradnih dana, iznenadne odluke. Odluke koje smo morali da primenjujemo neretko su objavljivane u večernjim satima, a poseban izazov bio je uskladiti radno vreme od opštine do opštine u Srbiji, jer je to bilo u nadležnosti lokalnih samouprava. Za prilagođavanje rada u takvim okolnostima od posebnog značaja bili su naši lokalni timovi, koji su u koordinaciji sa kriznim menadžmentom kompanije odluke donosili efikasno. Uvek smo imali „plan B” za svaki od poslovnih poteza i, percipirajući situaciju, preduzimali smo, sada mogu slobodno reći, dobre korake. Smatram da smo, zahvaljujući našem velikom trudu, uspeli da prilagodimo svoje poslovanje preko noći i da smo uprkos velikom pritisku uspeli da nastavimo sa radom.

    Tokom vanrednog stanja posao se kod mnogih biznisa prebacio na internet. Kako ste vi reagovali na tom polju?

    U skladu sa našim odgovornim poslovanjem, doneli smo odluku da je neophodno da dodatno sačuvamo zdravlje. Iz tog razloga fokus smo stavili na onlajn način kupovine. Naravno, pošto su i sami potrošači radije birali tu opciju nego odlazak na mesta prodaje, bilo je očekivano preopterećenje sistema, otežano dostavljanje višestruko uvećanog broja onlajn narudžbina. Bilo je dosta logističkih izazova, koje smo iz dana u dan rešavali i izlazili u susret našim potrošačima. Radi prevencije uveli smo beskontaktnu dostavu i prilagodili isporuku zabrani kretanja. Uprkos povećanoj tražnji pojedinih artikala iz naše ponude, moram da naglasim da nismo podizali cene i da smo sve proizvode na akcijama prodavali doslovno do isteka zaliha.

    U ovom periodu predstavili ste korisnicima i tzv. četbot. Šta je to zapravo?

    Tehnomanija se, nezavisno od pandemije sa kojom se suočio svet, orijentisala ka tehnološkim inovacijama. Neke spremne projekte, poput četbota, samo smo ubrzali zbog situacije u kojoj smo se našli. Naš četbot, tj. virtuelni prodavac, stigao je u pravom trenutku na naš sajt, u trenutku kada je onlajn kupovina postala značajnija nego ikada pre.

    Tehnomanija je svojim kupcima želela da predstavi nešto potpuno novo. Naš četbot je, zapravo, nova savetodavna funkcija na našem sajtu, koja je povezana i sa našim agentima u kontakt centru. Ova funkcija kupcima omogućava da u dopisivanju sa četbotom dobiju sve neophodne informacije i savete kako bi mogli da odaberu najbolji proizvod za sebe. Takođe, kupci kojima je potreban odgovor više sada mogu iz neformalnog razgovora sa četbotom nastaviti razgovor sa našima kolegama u kontakt centru i dobiti dodatne tražene informacije i time osigurati identično iskustvo kupovine kao u radnjama.

    Da li će period vanrednog stanja promeniti i vašu organizaciju posla u narednom periodu?

    Vanredno stanje je sigurno dosta uticalo na sve delove života i poslovanja. Naravno, kako stvari stoje, sve ukazuje na to da će neke mere ostati na snazi još dugo. Jedno je sigurno, dodatna prevencija i odgovornost neophodni su kako bismo uspeli da izbegnemo drugi talas virusa. U planu je lagano, sistematsko prebacivanje naših kolega sa rada od kuće u normalno radno okruženje i funkcionisanje. Svi se tome radujemo. Ono u šta sam siguran jeste da smo svi u ova dva meseca izvukli važne lekcije, naučili mnogo i upoznali svoje granice, da kažem otvoreno, otkrili da, kada mislite da dajete sve od sebe, zapravo, možete još više. Sistem smo načinili još fleksibilnijim i spremnijim za sve buduće poslovne izazove. A veliki posao je pred nama.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE