Šef, zaposleni, kompanija, Linkedin

Ko je vlasnik Linkedin profila: Digitalna arena ličnog i korporativnog identiteta

Kroz seriju kolumni koje će za vas na BIZLife portalu pisati Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ove nedelje govore o tome ko je vlasnik našeg Linkedin profila. 

Piše: Dejan Pataki

U tekstu ću pokušati da odgovorim na pitanje koje se često povlači kada držim(o) radionice u kompanijama – koliko je Linkedin profil lični, a koliko je (uslovno rečeno) kompanijski? Pitanje još više dobija na značaju u budućnosti, jer pokazatelji su da uticaj Linkedina raste.

Kako se približavamo 2025. godini, Linkedin postaje sve važniji za brendove, nudeći ne samo platformu za vidljivost, razvoj ličnog i korporativnog brenda nego i direktan kanal prodaje. Više od milijardu korisnika priliku vidi u ovoj mreži, ali tek mali procenat aktivno koristi njen pun potencijal za objavljivanje sadržaja koji direktno doprinosi generisanju potencijalnih klijenata.

Dejan Pataki (Foto: Privatna arhiva)

Značaj LinkedIn-a za korporativni identitet 

Sa izuzetno malim procentom korisnika koji aktivno objavljuju, LinkedIn predstavlja ogroman neiskorišćeni prostor za kompanije i brendove. Ne samo da zaposleni mogu da deluju kao ambasadori brenda (i to najbolji), već i adekvatni postovi mogu značajno povećati organski doseg – da pojasnim: bez plaćane promocije.

LinkedIn kao nezaobilazni prodajni kanal 

LinkedIn, prepoznat kao dominantan B2B kanal, otvara vrata direktne prodaje i promocije. Strateškim pristupom i angažovanjem (dovoljno je par ljudi iz kompanije – uz konzistentan nastup) kreira se potpuno novi kanal prodaje. Platforma omogućava kompanijama da stvaraju sadržaj koji mnogo bolje komunicira vrednosti brenda nego bilo koji scenirani video uradak. Ako zaposleni kreiraju sadržaj koji se odnosi na njhovu struku, domensko znanje, komuniciraju iskustvo, rešavanje problema, osvrću se na trendove – sve ima daleku vreću vrednost nego ako kreira promotivni sadržaj u kome će da se iz voice overa čuje – “Posedujemo veliko znanje i iskustvo”. Maksimalan efekat dobija se sinergijom oba pristupa.

Vlasništvo nad profilom i employer branding 

Profil na LinkedIn-u, iako ličan, postaje korporativni entitet čim zaposleni doda ime kompanije. Možda je metafora približna onaj kada se zadužuje službeno vozilo ili je još bolji primer – fudbalski dres. Vi ste “igrač” u “timu”, sa svojim prezimenom na dresu, na kojem su opet jasno istaknute “klupske” (korporativne) boje. Sve što radite na terenu i oko njega, dobro i loše, oslikava se na vaš lični identitet ali i povezuje sa “klubom”.

Rezultati na terenu ali i van njega postaju daleko bolji, efektniji ako ste u skladu sa vrednostima kluba i spremni da ih delite. 

Da li je lični brending u stvari piramidalna šema (čitaj: prevara)?

Stimulisanje vs. zahtevanje angažmana na LinkedIn-u

Kada je reč o promovisanju aktivnog učešća zaposlenih na LinkedIn-u, kompanije se često suočavaju sa dilemom: da li samo stimulisati ili možda i zahtevati angažovanje. Odnosno ta dilema iz perspektive zaposlenog može da izgleda: “Linkedin je moj lični profil, šta ja imam od promovisanja kompanije”.

Iako direktan zahtev može delovati previše autoritativno, postoje pozitivni primeri kompanija koje su spremne da nagrađuju zaposlene koji se angažuju javno na LinkedIn-u. Ovi zaposleni ne samo da deljenjem svog znanja i dostignuća doprinose reputaciji kompanije, već i kreiraju direktnu prodajnu vrednost. Pristup koji kombinuje stimulaciju sa priznanjem i nagradama može biti veoma efikasan, omogućavajući zaposlenima da osete vrednost svog doprinosa, a kompaniji da profitira kroz povećanu vidljivost i angažovanost.

Strategije za uspešan korporativni LinkedIn angažman 

Podsticanje zaposlenih na autentično uključivanje u kreiranje sadržaja koji reflektuje stvarne vrednosti brenda može znatno poboljšati kako interni tako i eksterni ugled kompanije. Osim toga, jasno definisane granice ali i fleksibilne smernice mogu pomoći zaposlenima da svoje profile koriste na način koji pozitivno doprinosi korporativnom imidžu, bez gubljenja ličnog identiteta. NIje komplikovano kao što možda izgleda. Ponavljam i sa i bez Linkedina imamo svoju profesionalnu angažovanost i svoj lični život, strasti i hobije. Svakodnevno su sve te stvari isprepletane. Cilj je da pokušamo da ih artikulišemo u digitalnom prostoru.

Zaključak: Priprema za budućnost 

Investicijom u autentičnu korporativnu kulturu i prilagodljiv pristup LinkedIn-u, kompanije mogu maksimalno iskoristiti ovu platformu kao moćan alat za izgradnju jake i prepoznatljive korporativne reputacije. Angažovanjem na LinkedIn-u, kompanije ne samo da povećavaju svoju vidljivost već i stvaraju značajne poslovne prilike koje direktno utiču na prodajne rezultate. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE