Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Brending, brend, lični brending

    Da li je lični brending u stvari piramidalna šema (čitaj: prevara)?

    Kroz seriju kolumni koje će za vas na BIZLife portalu pisati Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ove nedelje tema je lični brendin.

    Ako danas morate da pročitate jedan sadržaj, neka to bude ovaj. U svetu marketinga često se susrećemo s pojmom „ličnog brendiranja“ kao magičnog rešenja za uspeh. Na LinkedInu i društvenim mrežama, mnogi „stručnjaci“ savetuju kako da izgradimo lični brend uz trikove za povećanje pratilaca, algoritamske „hakove“ i kurseve o brendiranju. Ali postavlja se pitanje: Da li je lično brendiranje zaista nužno, ili čak korisno?

    Nedavno je Elena Verna, marketinška stručnjakinja, objavila stav koji je privukao veliku pažnju – lično brendiranje je, po njenim rečima, besmisleno. Umesto toga, savetuje nam da se fokusiramo na rad koji ima smisla, koji donosi rezultate, jer će upravo to izgraditi naš brend na pravi način. „Vaš lični brend je posledica kvalitetnog rada i doprinos koji ostvarujete,“ ističe ona, „ne nešto što gradite kroz trikove.“ 

    Slažem se sa Elenom 100%. Možda vam ovo zvuči čudno s obzirom na to da govorim o ličnom brendu, ali oni koji su radili sa mnom znaju da ga definišem kao digitalizaciju vaše reputacije (one koju ste već stvorili) i kao vođenje brenda koji se zove „Vi“ – što znači preuzimanje kontrole nad pričom koju drugi pričaju o vama.

    Digitalizacija postojeće reputacije kroz stvaran rad

    Kada razmišljamo o ličnom brendu kao o digitalizaciji reputacije, naglasak je na doslednosti i autentičnosti. Većina vas je možda samo čitala ono što pišem na LinkedInu, ali ja sam praktikant – radim mnogo, a deljenje na LinkedInu dolazi kao rezultat tog rada. Uvidi proizilaze iz rada, a ne iz čitanja o tome šta drugi rade ili govore. 

    Pravi lični brend dolazi iz suštine onoga što jeste i onoga što radite, i rezultat je ukupnog iskustva koje ljudi imaju kroz interakciju s vama, uključujući offline interakcije. To je način na koji razgovarate, rešavate probleme, utisci koje ostavljate. Da li pridržavate vrata nekome u restoranu? Sve to.

    Lično brendiranje nije samo ono što postavljamo online – to je način na koji ljudi doživljavaju naš rad i nas same u svakom kontekstu. Samo deljenje sadržaja nije dovoljno. Ako delimo samo da bismo stekli pratioce ili povećali angažovanje, rizikujemo da izgubimo autentičnost.

    Zablude influenserskog pristupa

    Jedna od najvećih zabluda današnjice jeste verovanje da lični brend možete izgraditi kroz „hakove“ i algoritamske trikove. Većina kurseva koji obećavaju uspeh na društvenim mrežama zapravo prodaje iluziju da broj pratilaca garantuje kredibilitet. Ali veliki broj pratilaca ili visoka angažovanost ne znače automatski poverenje i kredibilitet. Pravi uticaj dolazi od stvarnog doprinosa i autentičnog rada, ne od algoritamskih manipulacija.

    Većina onih koji prodaju kurseve vezane za lični brending, posebno na LinkedInu, ne znaju kako da uklope LinkedIn u poslovnu strategiju, i gledaju ga kao zaseban kanal, a samim tim i fokusiraju na vanity metrike poput pratilaca ili lajkova. One jesu bitne kao indikatori, ali mnogo su bitniji poslovni rezultati, i morate gledati na LinkedIn u tom kontekstu.

    Na primer, kada sam 2015. godine počeo redovno da postavljam sadržaj na LinkedIn-u, moj cilj nije bio „izgradnja brenda.“ Kroz rad s klijentima i deljenje uvida s kolegama unutar kompanije, brzo sam napredovao – od početnika do generalnog menadžera za nekih 13 meseci. Upravo kroz deljenje stvarnih uvida, pomogao sam timu i klijentima da rastu zajedno sa mnom. Kasnije, kada sam prešao na LinkedIn da javno podelim te uvide, nije bilo reči o trikovima ili algoritmima – jednostavno sam delio vrednost kroz praktične savete i iskustva iz prve ruke. Ta autentičnost rezultirala je time da je, kada sam pokrenuo svoju kompaniju, Funky Marketing tim zatvorio 47 poslova u prvoj godini samo organskim sadržajem.

    Lični brend kao “posledični pokazatelj” kvalitetnog rada

    Najvažniji uvid jeste da je lični brend rezultat rada, a ne cilj sam po sebi. Drugim rečima, to je posledični pokazatelj kvalitetnog rada – refleksija vaše karijere, doprinosa i svega onoga što ste do sada postigli. Lični brend ne bi trebalo da bude nešto na šta trošite vreme kroz “izgradnju” – trebalo bi da se razvija prirodno iz vašeg doprinosa i odnosa koje imate s ljudima.

    Snaga offline interakcija u oblikovanju vašeg brenda

    Pravi lični brend je zbir svih iskustava koja drugi imaju s vama. To uključuje i način na koji razgovarate, kako rešavate probleme, pa čak i male gestove poput držanja vrata. Rad + prisustvo u životu + praksa – to je zbir svih tih iskustava. Da biste bili prepoznati, morate deliti svoja znanja i vrednosti kroz akciju, a ne kroz trikove.

    Zaključak

    Umesto da jurimo za brojem pratilaca ili angažovanjem na društvenim mrežama, trebalo bi da se fokusiramo na doprinos koji ostavljamo iza sebe. Lični brend je zbir svih naših interakcija i doprinos koji ostavljamo u svojoj industriji. 

    Umesto da se oslanjamo na trikove za izgradnju brenda, najbolje je graditi autentičnost kroz rad i doprinos. Samo kroz dosledan rad i kvalitetne odnose možemo izgraditi reputaciju koja traje.

    Ako se vodimo ovim pristupom, brend će prirodno proizaći iz našeg rada, kao rezultat autentičnog i vrednog doprinosa.

    O Autoru:

    Nemanja Živković je strateški konsultant za B2B tech i SaaS kompanije, osnivač Funky Marketing-a i suosnivač poslovne zajednice Business Talks Network-a. Sa preko decenije iskustva, specijalizovao se za rast kompanija sa dugim prodajnim ciklusima i skupim proizvodima kroz izgradnju odnosa sa kupcima, gde je LinkedIn najbitnija platforma. Radio je sa preko 120 kompanija i konsultovao brojne startapove. Nemanja je priznat kao marketing zvezda u usponu od strane LinkedIn-a 2023. godine. Host Funky Marketing podkasta. Strastven je ljubitelj Motown muzike, GTA igre i funky ritmova, što se odražava u njegovom kreativnom pristupu poslovanju.

    Websajt: https://funkymarketing.net/

    LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zivkovicnemanja/

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE