Kako stići do prvog klijenta?
Piše: Nemanja Živković, Business Developer i vlasnik Funky Marketing
Moram reći da moj put nije bio put osobe koja kreće iz početka.
Godinama sam, dok sam radio u drugim agencijama, gradio zajednicu, gradio lični brend i autoritet. Radio sam u svim aspektima agencije – vodio digital, vodio operacije, ali vodio i celu kompaniju kao generalni menadžer. Doći do prvih klijenata je, u mom slučaju, bilo jednostavno. Stalno sam im bio pred očima – videli su me dok sam držao radionice, govorio na konferencijama… Gledali su moje video-zapise i znali su moje veštine.
Kako stići do tih prvih klijenata? Evo nekoliko saveta koji vam u tome mogu pomoći.
Najpre, dođite do samo jednog klijenta. Ne jurite gomilu. Za početak vam je dovoljan samo jedan koji će vas preporučiti dalje i pomoći vam da skalirate.
- Kontaktirajte sa ljudima koje poznajete i za koje znate da im možete pomoći i da im možete rešiti problem.
Na početku je idealan klijent onaj koji vam može platiti da mu pomognete da reši određeni problem.
- Kreirajte sadržaj.
Pokažite ekspertizu i izgradite autoritet kroz kreiranje sadržaja na platformama koje su vama bliske.
- Proveravajte sajtove na kojima kompanije traže radnike.
Često kompanije traže radnike da bi rešile problem koji imaju. Ako naiđete na oglas koji je kreiran upravo za vas, kontaktirajte sa kompanijom i ponudite svoje rešenje problema. Možda će umesto novog radnika angažovati vas kao spoljnog saradnika da im rešite problem.
- Posećujte konferencije (više netvorkinga).
Nemojte ići na konferencije da biste po svaku cenu našli klijente. Upoznajte se sa ljudima koji možda i neće biti klijenti, ali imaju veze i mogu vas preporučiti nekome kome vaše usluge stvarno trebaju.
- Radite neke stvari i besplatno.
Uvek sam bio za varijantu da klijentima koji se obavežu na dugoročnu saradnju ponudim besplatan sajt. Razmislite šta biste mogli da ponudite, a da zauzvrat dobijete mnogo više.
- Kreirajte jednostavan fanel.
Ne morate u početku imati sajt. Dovoljno je kreirati landing stranu, lid magnet, set imejlova i možete krenuti sa promocijom svojih usluga.
- Obavestite ljude da tražite klijente.
Budite aktivni. Ažurirajte profile na društvenim mrežama, obavestite da ste u potrazi za klijentima.
- Cold Outreach preko imejla i LinkedIna.
LinkedIn je platforma gde organski možete doći do velikog broja ljudi. Iskoristite to. Outreach preko imejla nešto je što če uvek dati rezultat ukoliko vam kopirajting ide od ruke.
- Sarađujte sa drugim kompanijama.
Radite samo ono u čemu ste najbolji, ostalo prosledite ljudima u čije ste se veštine uverili. Isto tako će i oni preusmeriti poslove vama.
- Gostujte na blogovima, potkastima i Jutjub kanalima.
Gostujte što više. Tako će za vas čuti i ljudi koji prate domaćine kanala na kojima gostujete.
- Budite aktivni u onlajn zajednicama.
Onlajn zajednice, posebno na Fejsbuku, sjajan su početak i izvor potencijalnih lidova.
Izvor: BIZLife magazin