Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je pandemija podstakla nastanak DokToka- platforme za besplatne konsultacije sa lekarima

    Razvoj telemedicine u svetu, ali i kod nas, u velikoj meri je olakšao brigu o zdravlju i učinio razgovor za stručnjacima dostupnim kada god nam je potrebno, bez obzira na mesto i vreme. 

    Iako razvoj telemedicine u Srbiji nije na zavidnom nivou, ima pomaka, a nedavno je pokrenut portal DokTok koji pruža mogućnost da besplatno online putem razgovarate sa stručnjacima iz različitih oblasti. DokTok je platforma za online zdravstvene i psihološke konsultacije sa lekarima i stručnjacima svih specijalnosti putem “jedan-na-jedan” video, chat ili audio razgovora.

    Jedan od osnivača ove platforme je Tamara Didić.

    Do potrebnog stručnjaka nikada lakše

    Pored web platforme, korisnicima je dostupna i DokTok mobilna aplikacija uz pomoć koje u samo nekoliko klikova, korisnici mogu pokrenuti video poziv sa nekim od stručnjaka koji je trenutno dostupan (online) ili zakazati video konsultaciju u nekom od ponuđenih termina.

    Aplikacija se može preuzeti sa #Google Play ili #AppStore.

    DokTok tim čine lekari privatnih zdravstvenih ustanova različitih specijalizacija (opšte prakse, pedijatri, ginekolozi, internisti itd.), samostalni lekari, kao i aktivni i penzionisani zdravstveni radnici i psihoterapeuti.

    Svima kojima je konsultacija potrebna mogu da dobiju  opšte informacije o simptomima bolesti i njihovim uzročnicima, kao i informacije o dejstvu pojedinih lekova.

    A kako je došla na ideju da pokrenee ovakvu platformu i koliko je taj posao bio složen za BIZLife govori Tamara Didić.

    “DokTok je nastao tokom COVID19 pandemije kao direktan odgovor na goruću potrebu koju smo u tom trenutku prepoznali u društvu i na tržištu. Zdravstveni sistem je preko noći postao neočekivano preopterećen, lekari nedostupni, a ljudi uplašeni od odlaska u ordinacije i domove zdravlja. Prateći trendove u svetu, na zapadu, gde je neporecivo da je digitalizacija transformisala zdravstvo i da su ovakvi servisi odavno zaživeli, mi smo odlučili da budemo hrabri i istupimo sa jednim brzim rešenjem koje će na jednom mestu okupiti lekare različitih specijalnosti i učiniti ih dostupnim građanima za besplatne konsultacije iz udobnosti svog doma, takoreći ‘’na klik’’”, kaže ona.

    To rešenje je bila i prva verzija DokToka, koja je od tada do danas umnogome napredovala, pre svega kontinuiranim praćenjem feedback-a onih koji je koriste, odnosno korisnika i lekara, na osnovu koga su se vremenom implementirale razne promene i unapređenja koja naš proizvod danas čini ovakvim kakav jeste.

    Tamara ističe da su u kreiranju i oblikovanju DokToka učestvovali i sami korisnici i lekari sa platforme, pa to ga verovatno i čini tako konkurentnim na tržištu.

    Koliko je kompleksan posao bio pokrenuti DokTok?

    Pioniri uvek imaju najteži zadatak i izazov, a to je edukacija tržišta – kako ubediti korisnike da ste im potrebni i da im rešavate neki važan problem, a onda i kako primeniti to rešenje, čemu je ono namenjeno, a čemu ne.

    “Ovaj zadatak se nikada ne završava, on podrazumeva kontinuirani rad i vrlo aktivnu dvosmernu komunikaciju sa korisnicima, u našem slučaju i korisnicima i lekarima. Pandemija je praktično uradila pola posla za nas. Naše tržište možda nije bilo ne sasvim spremno za telemedicinu, međutim pandemija je promenila mnoge navike potrošača, u ovom slučaju korisnika i na neki način trajno normalizovala online servise”, dodala je Didić.

    Prve reakcije su bile sjajne, sa obe strane, i lekara i korisnika, a tome u prilog govori rastući trend i sa strane korisnika i sa strane lekara, psihologa, psihoterapeuta.

    DokTok danas okuplja zajednicu od preko 150 ovakvih stručnjaka koji su svakodnevno na raspolaganju za sve vrste konsultacija za oko 4.500 registrovanih korisnika.

    Žene su, kaže, te koje vode više računa o svom zdravlju, ali i zdravlju cele porodice, pa su one preuzele primat svojim prisustvom na platformi, čineći skoro 80 odsto reigstrovanih korisnika.

    U skladu sa tim, mi se trudimo da ponudimo što više tema iz sfere njihovog interesovanja – od savetovanja na temu dečijeg zdravlja i razvoja, ginekologije, nutricionizma, dermatologije, ali i psihološke podrške, dodaje Tamara Didić.

    Mentalno zdravlje najzastupljenija tema

    Kada je reč o tome za  koju podršku stručnjaka vlada najveće interesovanje, Tamara Didić kaže da je mentalno zdravlje tema o kojoj se sve više govori u poslednje vreme i koja definitivno dobija svoje pravo mesto imajući u vidu njenu važnost, ali i savremeni životni stil koji često nosi puno pritisaka, a malo vremena da se posvetimo sebi na pravi način.

    To upravo potvrđuje i interesovanje DokTok korisnika za ovu oblast, i oni čine 75 odsto u ukupnom broju realizovanih konsultacija.

    „U saradnji sa sjajnim stručnjacima iz Psihoanalitičkog društva Srbije, sa preko 30 aktivnih psihoterapeuta i psihologa, trudimo se da odgovorimo na ovu mprepozantu potrebu i da brigu o mentalnom zdravlju učinimo zaista dostupnom svakome – da o njoj govorimo otvoreno, dižemo svest o njenoj važnosti“, ističe sagovornica.

    Od nedavno uz DokTok mobilnu aplikaciju, korisnici kroz svega nekoliko klikova mogu pokrenuti video poziv sa nekim od lekara ili psihologa koji su trenutno dostupni ili zakazati online konsultaciju u nekom od ponuđenih termina. Aplikacija je  jednostavna za korišćenje, a korisnicima omogućava da razgovaraju sa odabranim stručnjakom uz potpunu privatnost i iz udobnosti svog doma.

    Govoreći o daljim planovima Tamara kaže da će se aplikacija i dalje razvijati prateći pre svega puls korisnika, dodajući nove funkcionalnosti za kojima bude prepoznata potreba.

    Kakva je dalja misija DokTok-a?

    Vizija nam je DokTok u budućnosti korisniku ponudi sve ono što je potrebno za brigu o zdravlju – ne samo mogućnost konsultacija i zakazivanja pregleda, već i čuvanja zdravstvenih dokumenata, povezivanja sa različitim gedžetima i uređajima za praćenje zdravstvenog stanja i navika, pružanja pravovremene podrške u svim aktivnostima vezanim za brigu o zdravlju cele porodice, dodaje Tamara Didić.

    Ideja je da se prate mogućnosti koje danas pruža tehnologija i da se ona stavi u službu brige o zdravlju pojedinca, kako fizičkog, tako i mentalnog.

    „Kako nam je uvek u fokusu sam korisnik, praksa nam je da stalnim praćenjem njegovih potreba i analizom vodimo DokTok proizvod upravo u tom pravcu, ali stalno nudeći i opciju više i edukujući korisnika o mogućnostima primene telemedicine, novim svetskim trendovima koji danas idu zaista daleko“, zaključuje sagovornica BIZLife.

    Dr Gugl u Srbiji dobio konkurenciju: Ovo je aplikacija za BESPLATNE SAVETE lekara

    Izvor: BIZLife/Jelena Andrić

    Foto: Privatna arhiva- DokTok, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE