Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    TikTok zarada

    Zarada od TikToka ide i do 10.000 EUR: Stručnjak za BIZLife otkriva kako do novca

    TikTok je društvena mreža koja osim dobre zabave pruža i mogućnost za veliku zaradu. Pokazao se kao veoma profitabilan zbog njegovog odličnog algoritma, čemu u prilog govori činjenica da u inostranstvu pojedini mogu da zarade i do 10.000 dolara, odnosno 9.660 evra, mesečno od oglašavanja.

    U Srbiji i dalje nije omogućeno oglašavanje na Tiktoku i neće biti dostupno još sigurno godinu ili dve, smatra osnivač agencije Sellers Alley Lazar Žepinić, čija je ekspertiza Amazon i TikTok oglašavanje.

    Kada je reč o Zapadu, tamo postoji već nekoliko godina i mnogi brendovi iz različitih kategorija ulažu u oglase, ali i u saradnju sa kreatorima sadržaja, objašnjava stručnjak za BIZLife.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Lazar Žepinić (@how_lazar)

    Koliko koštaju kampanje na TikToku?

    Neki minimum koji bi brendovi trebalo da izdvoje za pojedinačne kampanje na TikToku je 500 do 1000 dolara nedeljno.

    Kako kaže Žepinić, veliki brendovi, koji žele da popularizuju svoje proizvode i usluge, izdvajaju u proseku od 50.000 do 100.000 dolara.

    „Naravno, ova cena nije u potpunosti precizna. Imajte u vidu da neki tipovi oglasa poput TopView mogu da koštaju više od 150.000 dolara jer pružaju ogromnu vidljivost brendovima (prikazuju se čim korisnik otvori aplikaciju)“, objašnjava stručnjak za BIZLife.

    TikTok video

    TikTok video (Unsplash)

    Kako zarađuju brendovi i kreatori sadržaja od mreže?

    Na TikToku, brendovi mogu da zarađuju od prodaje proizvoda i usluga, dok kreatori profitiraju od saradnje sa brendovima, odnosno od kreiranja sadržaja i live snimaka koji mogu da im obezbede virtuelne poklone.

    Žepinić je stavio naglasak na UGC kreatore sadržaja, jer su oni proizvod platforme. To su ljudi koji kreiraju videe koji deluju organski, prirodno i imaju veći uticaj na ciljnu publiku.

    TikTok kampanje

    TikTok kampanje (Unsplash)

    Ko i šta je najpopularnije za mreži?

    Popularnost profila koji emituje live video je od velikog značaja.

    „Broj pratilaca koji daje popularnost nije fiksan, pre bih stavio naglasak na broj pregleda videa. Što je više videa sa milionskim pregledima, to osoba ima veći uticaj na platformi“, kaže Lazar.

    TikTok je toliko porastao da više ne postoje samo određene grupe ljudi koje emituju uživo snimke. Sada to čine svi koji imaju nešto da kažu svojoj publici i koji promovišu ono što može da im bude od interesa.

    „Sadržaj koji je najprimamljiviji uključuje TikTok duele u kojima učesnici iznose svoje suprotne stavove i argumente, koji idu u prilog njihovim tvrdnjama“, navodi Lazar Žepinić.

    „TikTok sve brže raste“

    Početkom ove godine popularna mreža je dostigla do 1.3 milijardi korisnika. Njena najveća prednost je što veliki procenat korisnika, kada je na aplikaciji, koristi samo ovu platformu bez ometanja sa strane.

    Prema Lazarevim rečima, sadržaj je zabavan, edukativan, inspirativan i navodi korisnika da provede mnogo vremena na TikToku zbog čega će za godinu ili dve uspeti da nadmaši Instagram.

    „Njegov rast je konstantan i svakog dana privuče veliki broj ljudi koji traže zabavu, a ne oglase na svakom koraku. Prednost TikToka je što su oglasi na platformi prilagođeni ostalim videima koje možete naći ovde i nemate utisak da stalno gledate oglase već su prirodno usklađeni sa ostatkom sadržaja“, kaže stručnjak.

    TikTok

    TikTok (Unsplash)

    Instagram neće još dugo da ima primat

    TikTok oglašavanje još uvek nije dostupno u svim zemljama u kojima je zastupljen Instagram. Samim tim, Instagram još uvek ima primat, ističe Lazar Žepinić.

    On dodaje da TikTok raste sve brže iz godine u godinu, ali i da ne veruje da postoji platforma koja će moći da mu parira u budućnosti, što zbog prirode platforme i algoritma, što zbog svih mogućih opcija targetiranja.

    „Publika daje prednost TikToku zbog zanimljivog video sadržaja koji drži pažnju, a postoji i #TikTokMadeMeBuyIt koji pokazuje koliko je platforma moćna kada govorimo o promovisanju proizvoda“, zaključuje on za BIZLife.

    TikTok

    TikTok (Unsplash)

    TikTok štiti mlađu publiku

    Podsećamo, TikTok je bio pod nadzorom zbog podsticanja mlađih korisnika da objavljuju provokativan sadržaj. Nakon toga uveo je starosna ograničenja u cilju zaštite mlađe publike od neprikladnog sadržaja. Punoletnima koji emituju uživo daje mogućnost da ograniče pristup za publiku iznad 18 godina.

    Žepinić navodi da postoji oko 30 odsto korisnika TikToka koju su maloletni, kao i da se kompanija maksimalno trudi da zaštiti ovu publiku.

    „Postoje različita pravila počevši od onih koji se tiču prijavljivanja na samu platformu, do pravila oglašavanja koja su veoma striktna i njihovo kršenje može da dovede do trajne zabrane korišćenja platforme. Svakako, pravila se stalno unapređuju kako bi platforma bila što bezbednija za najmlađe“, kaže on.

     

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE