Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jelena Hajder, koordinator korporativnih komunikacija, Infostud grupa

    Da li je programski jezik RODNO SENZITIVAN?

    Piše: Jelena Hajder, koordinator korporativnih komunikacija, Infostud grupa

    Grofica Ejda, pripadnica aristokratskog miljea u Velikoj Britaniji, trasirala je u prvoj polovini 19. veka put žena u IT industriji. Da se pripadnica nežnijeg pola tog vremena bavi naukom, bila je prava jeres, a u njenom slučaju nije pomagalo ni to što joj je otac slavni pesnik Lord Bajron. Ejda Lavlejs, majka troje dece i talentovana matematičarka, radila je na projektu analitičke mašine i dala nemerljiv značaj nastanku informatike.

    Bavila se programiranjem 30 godina pre izuma prve sijalice i 130 godina pre prvih računara. Jedan programski jezik i nosi njeno ime. I pored velikog doprinosa žena od industrijske do digitalne revolucije, i dalje se svakog marta otvara rasprava da li smo za veća prava žena ili za ravnopravnost polova, jer izgleda da nije isto – samo zavisi od toga koga pitate.

    A ključno je, zapravo, ne podsticati razlike, ali ni usiljeno juriti statistiku zastupljenosti. Od samih početaka Infostuda, pre više od dve decenije, nepisano pravilo je da se kandidatu ne prilazi sa pozicije muško/žensko, već se procenjuju isključivo kvalifikacije, set veština i karakter. Ima, doduše, jedna stvar zbog koje se intervjui za posao završe neslavno (bilo da je reč o muškarcu ili ženi), a to je da kandidat nije timski igrač i da ne igra fer. Nekad, birajući najbolje kandidate za dati posao, uđete u neuravnoteženost polova, ali se i tad međusobna ravnoteža prirodno uspostavlja. (Sad bi pažljivi čitaoci rekli da je manji broj žena, ali da vrede za trojicu.)

    Stopama prve programerke

    Infostud grupa je trenutno primer savršene ravnoteže u polnoj strukturi zaposlenih – 50,18 odsto čine žene. Međutim, i kada nije savršen balans, mi podjednako vrednujemo snagu tima. O toj snazi i sinergiji govore iskustva žena na pozicijama direktora. Možda bi nas borkinje i borci ispravili zbog rodno senzitivnog jezika, ali i ovde demonstriramo princip: suština je važnija od forme.

    Branislavu, svakako, znate kao jednog od osnivača Infostud grupe. Na čelu biznisa Polovni automobili suvereno vlada Nada, Sonja je direktor Poslova, Suzana je na čelu Sektora za finansije, pravo i administraciju. Dušica vodi Sektor za e-trgovinu, koji obuhvata sajtove autohub.rs i internet-prodaja-guma.com, Tanja rukovodi HR službom, a Milena je šef prodaje u osiguranik.com.

    Isto tako, veliki broj koleginica u okviru IT i razvojnih timova radi na unapređenju korisničkog iskustva naših sajtova, ali i kreiranju novih proizvoda, dok neke druge beleže fantastične uspehe u terenskoj prodaji pri biznisu Polovni automobili. U Infostudu su se dobro poklopili ambicioznost sistema i fokus na ciljeve, sa jedne, i balans privatnog i poslovnog života, sa druge strane. Tome dodatno doprinosi to što veći broj ljudi živi i radi u Subotici, a manji grad sa sobom nosi mir i bolju logistiku.

    Infostud grupa - žene u preduzetništvu

    Infostud grupa – žene u preduzetništvu

    Više od polovine dama u Infostudu majke su jednog ili dva deteta, a poseban aplauz za njih šest koje imaju po troje dece! Kada kažemo da razumemo značaj porodice, to nije protokolarna izjava, već praktična pomoć, i to: kroz subvencionisani iznos za vrtić, delimičan rad od kuće, opravdan izostanak do pet dana i brojne druge pogodnosti koje su rezultat onoga što su zaposleni – i muškarci i žene – naveli da im je bitno.

    Kroz balans posao‒kuća i beneficije koje zaposlene imaju odajemo im i priznanje za posebne veštine dodatno izbrušene kroz roditeljstvo: sjajna organizovanost, rad pod pritiskom, veština improvizacije i sposobnost efikasnog rešavanja konflikata.

    Ne gledamo jedno u drugo, već u istom smeru

    Žene – recimo, i to glasno – imaju blagu prednost u „mekim” veštinama, pregovaranju, komunikaciji, upravljanju konfliktima i empatiji. Ali tek u sadejstvu sa svojim kolegama daju drugačiji skup veština, maštovitih perspektiva i, što je još važnije, strukturalnih i kulturnih razlika, koje pokreću efikasna rešenja u poslovanju.

    Stoga, pitanje žena u preduzetništvu ne treba da bude „Mažino linija” između dva pola, već polje saradnje i pozitivnog nadmetanja. Tako stvaramo ravnotežu, gradimo uzore, podstičemo ambasadore brenda i društveno ravnopravnu sredinu u kojoj se budućnost zasniva na znanju i ambiciji. Za poziciju u takvoj kompaniji, verujem, konkurisala bi i grofica Ejda, sa početka teksta. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE