Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jedan od najuticajnijih ljudi Silicijumske doline: „Evo kako biram firme u koje investiram“

    Mark Andrisen (Marc Andreessen), ko-osnivač i generalni partner ugledne firme “Andreessen Horowitz”, jedan je od najuticajnijih tehnoloških invenstitora. Pre nego što je lansirao svoju uticajnu firmu, pomogao je u stvaranju “Mosaic” internet pretraživača i suosnivač je Netscape-a.

    U jednoj emisiji, Andrisen je govorio o procesu kompanije “Andreessen Horowitz” kada treba da odluče da li da invenstiraju, a prenosi Business Insider. Ono što oni traže jeste “sjajna investicija nasuprot “dobre investicije”. Možda zvuči logično, ali postoji nekoliko začkoljica.

    Dobra investicija može da ima solidne osnivače, i solidan proizvod – ali već sama reč solidno zvuči kao “prosečno”, što dalje znači da se ništa ne ističe kao posebno, a kompanija verovatno neće daleko dogurati.

    Sjajna investicija, s druge strane, privlači njihovu pažnju. Možda ima niz problema, “ali postoji nešto u srži što je veoma posebno i takoreći magično,” objašnjava Andrisen.

    Ako jedan od glavnih partnera oseća da će kompanija biti sjajna investicija, on može da preduzme akciju, čak i da ne postoji slaganje ostalih partnera. U stvari, ako se svi oslone na konzenzus, kako Andrisen objašnjava “samo bismo ulagali u ono što vidimo kao dobre investicije a ne u one zaista obećavajuće, i tako bismo propali kao firma.
    Bez rizika nema dobitka. Međutim, oni i taj rizik pokušavaju da svedu na minimum tako što tim preduzima korake kako bi svi bili sigurni da se donosi ispravna odluka. O odluci se raspravlja, daju se argumenti za i protiv, pravi se scenario “sudnice” itd.

    Kada moj partner Ben Horovic (Ben Horowitz) predloži ideju, ja ga bukvalno istresem iz gaća. Iako mislim da predlaže odličnu ideju, kompaniju, ipak ću izneti sve negativno što u tome vidim…” kaže Andrisen i dodaje da kada shvate da će investicija biti ono pravo, onda se slože i uvek čuvaju leđa jedni drugima.

    Ovakvo donošenje odluka podržava i nauka: Skorija istraživanja ukazuju da su timovi koji mogu da se upuste u zdravu debatu – najuspešniji. Za razliku od timova koji imaju stalan konflikt među članovima i timova koji nemaju uopšte konflikte.

    Dakle, prepoznavanje najbolje ideje neće biti onda kada se svi slažu, već kada svaka ideja prođe rigorozne analize pre nego što se sprovede u delo.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Youtube/Printscreen

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE