Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    INTERVJU: Inovativan pristup kreativnom motivisanju zaposlenih

    Regionalni lider u reosiguranju, „Wiener Re“ od nedavno u svojim prostorijama primenjuje inovativan pristup kreativnom motivisanju zaposlenih

    „Kada smo se, pre pet godina, uselili u našu novu modernu poslovnu zgradu shvatili smo da nam u tom prostoru nešto nedostaje i, od samog početka, smo bili sigurni da su u pitanju umetničke slike. Nedavno smo, sasvim slučajno, upoznali umetnike koji su specijalizovani za umetničko opremanje prostora, dopao nam se njihov koncept i vrlo brzo smo se odlučili za jedan takav projekat“ počinje priču za BIZLife Radmila Miletić, član Izvršnog odbora „Wiener Re“. Sam projekat podrazumeva kreativni pristup uređenju poslovnog prostora kroz personalizovana rešenja za zaposlene, dakle svaki zaposleni je dobio svoje lično umetničko delo koje je rađeno spram njegovih senzibiliteta.

    Radmila-Miletic_wiener„To je bio projekat koji je trajao par meseci a sam put dolaska do slika je bio jako interesantan. Na početku su nam dostavljeni psihološki upitnici sa ličnim pitanjima o svakom od nas, o našim afinitetima, lepim trenucima, bojama i životinjama koje volimo; te upitnike su analizirali stručnjaci „Art parlamenta“, na čelu sa slikarkom Gordanom Tomić,  i pronašli, za svakog od nas, poseban motiv i boje koje su pretočili u umetnička dela. Naravno, na početku su zaposleni bili pomalo sumnjičavi ali su se ipak ’otvorili’ prema umetnicima koji su boravili u našem prostoru i upoznali malo bolje svakog od nas. Nakon toga su dela slikana i, ono što je veoma važno, sva su isporučena u istom trenutku. Postoji jedan jako interesantan momenat, kada su slike stigle kod nas, sve su bile potpuno različite a naši zaposleni su, prilazeći slikama, nepogrešivo „birali“ svoju i svako je pronalazio svoju sliku. To je bio zaista dirljiv trenutak. Ono što je još interesantnije je što smo mi, kao njihovi rukovodioci, prepoznavali naše zaposlene odnosno deo njihove ličnosti koji smo poznavali, u tim slikama. Važno je da su se svi „vezali“ za slike i da smo mi, kao kompanija, osetili sinergiju i timski duh. Svako je dobio svoju sliku i čitav prostor je počeo da emituje lepu energiju, toplinu i da odiše na drugačiji način. I u većim kancelarijama u kojima sedi više ljudi slike su pozicionirane tako da svako može da vidi „svoju“ i da je tokom radnog vremena posmatra, doživi lepu emociju i motiviše se“ otkriva Miletić.

    Reakcije zaposlenih su usledile brzo i, očekivano, bile su pozitivne. „Ono što smo prvo primetili je da oni, ponosno, našim gostima, klijentima i kolegama iz drugih kompanija pokazuju ’svoju’ sliku i pričaju o njima, kao da ih upoznaju sa nekim delom sebe. Već tu smo videli koliko je to njima značilo. Svakako smo dobili i mnogo pozitivnih povratnih informacija… Pre par meseci jedna naša koleginica je, sticajem okolnosti, otišla u drugu zemlju i mi smo odlučili da joj poklonimo njenu sliku. Ona danas krasi njenu dnevnu sobu, kao jedan drag predmet koji joj mnogo znači i koji je došao za njom“, priča kroz osmeh Miletić.

    Na pitanje da li se, po slikama, vidi neka vrsta razlike u profesijima, naša sagovornica odgovara potvrdno. „To je taj interesantni momenat u kom smo mi prepoznavali čija je koja slika: koleginicu koja je aktuar, koja se bavi samo brojkama, smo videli u slici jarkih boja, sa mističnim crvenim cvetovima. Zaista, ko god pogleda u tu sliku, kaže da ga ona podseća na tu koleginicu. Postoji tu nešto posebno i inspirativno, što su umetnici prepoznali u nama i pretočili u svoja dela“.

    S obzirom na to da su na ovom projektu bili angažovani isključivo domaći umetnici, ovo je i svojevrsni doprinos srpskoj umetničkoj sceni. „Naši mladi umetnici su se izuzetno pokazali u ovom projektu. Mi smo svesni da u modernom biznisu postoji nešto što se zove ’return on environment’ i to je upravo ovo što smo mi uradili. Dokazano je da umetnička dela u biznisu smanjuju stres i podstiču prijatniju i inspirativnu atmosferu. Kada se na to doda i personalizovan pristup i saradnja sa našim umetnicima, onda je to dobitna kombinacija. Wiener Re je prva kompanija kod nas koja je primenila ovakav pristup i to je ’pionirski poduhvat’. Srećni smo što smo doneli novu ideju i novi momenat koji može da služi kao primer drugima. Rado ćemo naša iskustva podeliti sa drugima i pozivamo i druge kompanije da ’puste umetnost’ u svoje prostorije jer će osetiti veliku promenu u radnoj atmosferi i efikasnosti“, završava priču o interesantnom spoju korporacija i umetnosti, Radmila Miletić.

    wiener_prostorije2

    SLIKE KAO SAVEZNICI

    „Jedna naša slika je otišla na izložbu u Njujork i tamo je ostala. Mi smo svi bili srećni što će ona imati ’sopstveni’ život, kao da je neko naš otišao i uspeo. Konkretno slike koje se nalaze u mojoj kancelariji su dva puta izlagane u Beogradu i tada sam imala prilike da osetim tu povezanost i koliko zapravo one meni znače. One su moj saveznik u svakodnevnom poslu, daju mi dodatnu energiju i snagu, lakše započinjem dan i svoje obaveze. Pošto su ’lične’ na njima su motivi koji mene čine zadovoljnom u njihovom prisustvu“, o sopstvenom iskustvu priča Miletić.

    Izvor: BIZLife magazin

    Piše: Danijel Jovanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE