Hrvatski stručnjak „prepoznao“ tržišne prednosti električne Pande iz Kragujevca
Hrvatski stručnjak za automobilsku industriju Siniša Bosanac ocenio je da Stelantisovi automobili proizvedeni u fabrici u Kragujevcu mogu biti tržišno znatno efikasniji od modela proizvedenih u zemljama Evropske unije (EU) u odnosu na vozila kineskih proizvođača.
Bosanac je izjavio FoNetu da je model Fijat grande panda (FGP), kao hibrid sa cenom od oko 19.000 evra i njegova električna verzija sa cenom manjom od 25.000 evra, „itekako konkuretan drugim proizvođačima automobila na tržištu, pa čak i onima iz Kine“.
Najvažnije konkurentske prednosti proizvodnje automobila u Kragujevcu su duga tradicija proizvodnje automobila, stručna radna snaga, niži troškovi radne snage, niža cena energenata, niži komunalni troškovi i manji porezi, istakao je Bosanac.
Krajem avgusta kompanija FCA Srbija je zvanično obeležila uspešnu implementaciju projekta u Stelantisovoj fabrici u Kragujevcu, koji se odnosi na početak proizvodnje električne Pande.
Međutim, serijska proizvodnja srpskog električnog automobila još nije počela. Iako se ranije pominjalo da će pogon proraditi u oktobru, to se nije desilo.
Stelantis, matična firma kragujevačke fabrike, nije „imuna“ na globalne potrese u autoindustriji. Poput posrnulog Folksvagena, iz uprave kompanije u čijem portfoliju su Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler i Jeep, najavljuju zatvaranje pogona, zaustavljanje proizvodnje električnog Fijata 500.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: FONET, BIZLife
Foto: screenshot