Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Facebook, studija

    Šta nam zapravo pokazuju planovi o PRETPLATAMA Mete i Tvitera?

    Očajnička vremena zahtevaju očajničke mere, što možda objašnjava zašto Meta nastavlja sa svojom najnovijom idejom: naterati korisnike da plate.

    U nedelju je Mark Zakerberg – koji još uvek žali zbog svog neuspešnog lansiranja metaverzuma – predstavio Meta Verified, novu uslugu pretplate koja košta 12 dolara na web-u i 15 dolara na iOS-u i Android-u. Korisnicima Facebooka i Instagrama nudi pristup verifikaciji, dodatnu sigurnost – i što je možda najvažnije, povećava njihovu vidljivost i doseg na platformama.

    Meta kaže da neće biti promena na nalozima koji su već verifikovani poznatom plavom kvačicom, pri čemu je usluga prvenstveno usmerena na kreatore sadržaja koji žele da povećaju broj svojih sledbenika. Očekuje se da će prvo lansiranje ove usluge u Australiji i Novom Zelandu biti praćeno globalnim uvođenjem.

    Tviter Elona Maska radi nešto veoma slično. Ne iznenađuje izjava Elona Maska koji je kazao da je „neizbežno “ da će Meta krenuti putem Tvitera i naplatiti potvrđen status i plavu kvačicu.

    meta

    Meta, Facebook i Instagram (AP Photo/Godofredo A. Vásquez, File)

    Naravno, korisnici ne moraju da se odvajaju od novca, ali ako ne omoguće sebi ovu opciju, to može značiti samosabotažu, jer izgleda da će Facebook i Instagram sve više „gurati“ odabrani broj korisnika koji su voljni da daju novac.

    Nove usluge Silicijumske doline koje se plaćaju, dakle, rizikuju da velike prednosti društvenih mreža, kao što su sloboda govora, globalni doseg i vidljivost, budu rezervisane samo za malobrojne – a sve je to zato što Zakerberg i Mask moraju da ispune svoje rezultate.

    Dolari za digitalne oglase u padu

    Facebook i Tviter se bore sa padom prihoda od reklama (više od 90 odsto prihoda kompanija) pošto oglašivači dramatično smanjuju potrošnju u strahu od ekonomske krize.

    U slučaju Mete, promene koje je Apple napravio u svojoj politici privatnosti u aprilu 2021. su navedene kao još jedan ključni razlog zbog kojeg je posao kompanije sa oglasima u krizi. Kompanija je u februaru prošle godine saopštila da će je promene koštati više od 10 milijardi dolara prihoda od reklama u 2022.

    U međuvremenu, Tviter je pretrpeo pad prihoda od 40 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prema izveštaju Platformera, pošto je nekoliko oglašivača prestalo da troši novac na Tviteru.

    Ilon Mask, Tviter

    Ilon Mask, Tviter Ilon Mask, Tviter (Beta/AP/Pixabay)

    Čini se da vreme lansiranja pretplatničkih usluga Mete i Tvitera nije slučajnost: oni uvode usluge koje se plaćaju u vreme kada su stisnuti prihodima od digitalnih oglasa.

    Meta kaže da je njena nova usluga pretplate prvenstveno namenjena kreatorima sadržaja, ali ovo deluje neiskreno jer su svi na toj platformi, u stvari, „kreatori sadržaja“. Objavljivanje i praćenje sadržaja na Facebook-u i Instagram-u pomaže u podsticanju angažovanja, što zauzvrat poboljšava ciljanje oglasa i stoga povećava prihod.

    Novac nizašta?

    Funkcija verifikacije je važna za kompanije poput Facebook-a i Tvitera, koje su imale proverenu istoriju koja se bavi dezinformacijama i lažnim nalozima. Osigurati da su ljudi oni za koje kažu da jesu.

    Uvođenjem modela pretplate za borbu protiv problema koji su dugo mučili platforme, Zakerberg i Mask rizikuju da otuđe legitimne korisnike koji ne mogu da priušte da plate – i to usred inflacione krize.

    Rob Leathern, bivši viši direktor za upravljanje proizvodima u Facebook-u, tvrdio je u postu na LinkedIn-u da „postoji mnogo sjajnih razloga da se ovako nešto pokrene kao plaćeno“, jer trenutni sistem verifikacije nije u potpunosti tačan.

    meta

    Mark Zakerberg (AP Photo/Nick Wass, File)

    To je možda istina. Nasleđeni sistem verifikacije pati od sopstvenih problema – korisnici koji traže verifikaciju često bivaju odbijeni od strane sistema koji je smatrao da mu nedostaje koherentnost i koji donosi proizvoljne odluke o tome ko treba, a ko ne treba da bude verifikovan, piše Insider.

    Čak je i bivši izvršni direktor Tvitera Džek Dorsi priznao da je sistem verifikacije pokvaren još 2017. godine, pošto je postalo jasno da se verifikacija „tumači kao podrška ili pokazatelj važnosti“ za razliku od autentifikacije „identiteta i glasa“.

    Ali troškove otkrivanja problema verifikacije treba da snose same platforme, s obzirom na osnovnu funkciju koju treba da pruže korisnicima. Naplata za to ilustruje jasno nerazumevanje koje Zakerberg ima o Facebook-u i njegovim korisnicima: Facebook je odgovoran za proveru ko dobija pristup njegovoj platformi, a ne sami korisnici.

    Instagram i Facebook uvode plaćenu PRETPLATU na verifikaciju

    Samo 0,2 odsto korisnika Tvitera u SAD se prijavilo za Tvitter Blue, Maskovu pretplatničku uslugu, do kraja januara. To je znak da korisnici vide malu vrednost u onome za šta se od njih traži da plate.

    Meta može reći da čini uslugu svojim korisnicima pokretanjem pretplate, ali ne treba da se čudi ako naiđe na isti mlak odgovor kao Tvitter Blue. Zaista, izgleda da Meta samo služi sopstvenim finansijskim potrebama.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP/Pixabay/Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE