Da li je u određenim godinama kasno da krenete da učite jezik?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li je u određenim godinama kasno da krenete da učite jezik?

    Po čemu se vaši časovi razlikuju od drugih?

    U skoro svakoj školi stranih jezika dobićete udžbenik i, generalno, tempo časova će biti predvidljiv – uradi petu vežbu na strani 163, pa potom vežbu šest

    Ovo ne samo što je dosadno i ubija želju polaznika za učenjem nego je i NEEFIKASNO, a rezultati dolaze izuzetno sporo.

    Ovo nisu samo časovi. U pitanju je PERSONALIZOVANI MENTORSKI PROGRAM  poslovnog konverzacijskog engleskog jezika.

    Vi se ne prilagođavate profesoru, knjizi, metodi nego ja vama. Ukoliko je vama ključno na primer da dobro prezentujete mi ćemo se fokusirati na to. Ukoliko imate problem sa izgovorom radićemo posebne vežbe koje će vam omogućiti da unapredite vaš izgovor.

    Metoda je takva da 70% vremena svakog časa posvećujemo govoru, 70% vremena vi govorite.

    Koristimo aktuelne materijale iz FORBES, NYT, The Guardian-a, gledamo kratke i informativne klipove u trajanju od 10 minuta, sve što naučimo odmah primenjujemo i vežbamo.

    Za koga su časovi? Kakvi ljudi pohađaju časove?

    Pre svega ljudi na rukovodećim pozicijama, menadžeri kao i mladi ambiciozni ljudi koji žele da ulože u sebe i otvore vrata ka novim prilikama.

    Za koga nisu naši časovi?

    Časovi Nauči jezik sa Irinom nisu za kursadžije, drugim rečima za one koji upisuju kurs čisto da bi ga upisali i ubili sat, dva tokom svog dana. PERSONALIZOVANI MENTORSKI PROGRAM  poslovnog konverzacijskog engleskog jezika je za pojedince koji žele da ostvare merljive rezultate i primene odmah svoje znanje u praksi.

    Da li je u određenim godinama kasno da krenete da učite jezik?

    Ne, deca brže upijaju jezik i pokupe dobar akcenat. Odrasli, verovali ili ne, brže postižu merljive rezultate. Deci se određeni aspekti gramatike ne mogu objašnjavati, previse su kompleksni, oni uče kroz igru, intuitivno, kroz crtanje, pesmice, što je odlično, ali rezultati u smislu neke kompleksnosti izražavanja dolaze kasnije.

    Tako da moj odgovor je uvek DA, nikad nije kasno, mlađi biti nećete, krenite sad, sad je pravo vreme, bez obzira koliko imate godina.

    Zašto je važan engleski jezik?

    Engleski će vam otvoriti vrata ka svetu, možete da sarađujete sa svima, takođe će vam otvoriti čitav svet besplatnih edukacija, kurseva na YouTube-u, zamislite koje znanje možete da steknete ako dobro vladate engleskim iz bilo koje oblasti! Toliko besplatnog sadržaja je dostupno ukoliko dobro govorite engleski kao i edukacija na platformama kao što je Udemy ili Coursera, gde možete besplatno, ili za svega nekoliko dolara, da slušate sate i sate materijala na različite teme. A tek koliko knjiga nikad nije prevedeno na srpski!

    Da li su nam časovi uopšte potrebni pored Google Translate-a i drugih jezičkih aplikacija?

    Zašto biste vaš proizvod, uslugu, reputaciju koju ste gradili godinama prestavili na engleskom koji veoma često nije tačan i može vašu reputaciju uništiti u roku od sekunde?

    Konkretno, zašto treba reći ne Google Translate-u?

    Pre svega, jer se čitljiv i razumljiv prevod  gubi posle 5. duže rečenice i postaje teže razumljiv, vremena se mešaju, čak i prošla i buduća. Ako ubacite recimo kolokvijalnu frazu: “ne mešaj babe i žabe” on će ga bukvalno tako prevesti ! A zamislite na engleskom se, gle li čuda, ovo kaže malo drugačije! Kaže se “do not mix apples with oranges”!

    Što se tiče aplikacija za učenja jezika one mogu biti dodatni tool za obnavljanje, vežbanje gramatike na nižim nivoima, način da se upoznamo sa stranim jezikom, pre nego što upišemo kurs, ali nikako zamena za časove.

    Govor ne možemo savladati ni preko jedne aplikacije.

    Šta ako nemate talenta za učenje jezika?

    Postoji talenat, imaju ga ljudi koji brzo uočavaju jezičke pravilnosti, često imaju dobar sluh i lako pamte reči.

    Postoje i ljudi koji se dosta muče u početku.

    Baš zbog ovih razloga, moj pristup svakom klijentu je individualan. Kod odraslih, pogotovo, u grupnom radu dolazi do odustajanja kad počnu da zaostaju sa grupom. Ako su veće grupe, profesor nema vremena da se posveti pojedincu. Ostaje osećaj nezadovoljstva, inkompetencije i uverenje da engleski baš i nije za njih.

    Svako može da savlada engleski. Ono što može da bude uteha svima koji imaju težak početak jeste da ima dosta onih koji imaju talenat pa se suviše oslone na njega i kad krenu da zaostaju – odustanu. Zato pristup treba da bude individualan. Ako vam nešto lako ide, to ćemo brzo savladati, ukoliko vam nešto ide teže, tom delu ćemo posvetiti dovoljno vremena dok ne savladate.

    Kakvi su utisci polaznika na početku a kakvi kasnije?

    Iskreno, većini se odmah svidi jer pričaju, jer je interaktivno, ovo važi i za stidljivije samo se plaše da li će oni moći da rade na ovakav način. Kod većine postoji bojazan da možda nastava nije dobro koncipirana, u smislu brinu da li će bez udžbenika preći sva potrebna vremena i vokabular. Ja im onda obično predočim plan rada za mesec dana.

    Posle dva, tri meseca uživaju u svom napretku i jedva čekaju sledeći čas da još malo pomere granicu koju imaju u korišćenju jezika i da još više napreduju.

    Pitali ste me sa kime mi je najteže da radim… Želim da vam kažem sa kime mi je najlakše da radim.

    Najlakše mi je da radim sa ljudima koji imaju jasan cilj, znaju tačno šta žele da postignu kad je u pitanju njihov jezik, pomno prate svoj napredak i tako postižu rezultate brže od drugih koji nemaju tako jasan fokus.

    Kako to mislite na času učenik govori 70% vremena? Kako to izgleda?

    Bukvalno tako 😊 Čas započinjemo sa uobičajenim pitanjima kako ste, šta ima novo, a onda zavisi ako želim da taj dan radimo gramatiku recimo Present Perfect Simple. Ja ću vas navesti na rečenicu gde treba da upotrebite Present Perfect Simple i potom vas upitati zašto ste ga upotrebili. Potom ćemo gledati neki video klip koji nije ciljano napravljen za učenje engleskog u većini slučajeva nego je odlomak iz neke emisije na primer. Tu ćemo videti i diskutovati zašto je to vreme upotrebljeno i kako. Kroz video ćemo “napraviti most” ka nekom starom i novom vokabularu i tu ćemo ga zajedno obnoviti. Potom, imam hipotetičke situacije i pitanja u kojima morate da upotrebite Present Perfect Simple.

    Koje su glavne greške pri učenju engleskog jezika na koje biste ukazali onima koji žele da napreduju u engleskom jeziku?

    Glavne greške se svega kriju u potrebi da svi danas želimo instant rešenje i onda, veoma često, ljudi dolaze do ideje da za jedan dan nauče 50 reči i više. Problem je što se reči jako brzo zaboravljaju i što ne mogu da se primene u govoru čistim učenjem jezika napamet. Ljudi često traže instant aplikacije i kurseve koji često dovode do konfuzije znanja. Jezik je zapravo veoma strukturisan, ima svoju osnovu, funkciju i logiku.

    Druga veoma česta greška je zastarela ideja da se jezik može naučiti prevođenjem tekstova, ova metoda se više ne koristi. Prevod se uči kao odvojen predmet na Filološkom fakultetu.

    Treća greška je da se oslonimo na sertifikat koji imamo, recimo položimo CAE, koji zaista predstavlja visoki nivo poznanja jezika i potom 4 godine uopšte ne koristimo jezik. U koliko imate određeni nivo znanja jezika, a niste u mogućnosti i potrebi da ga koristite, onda ga barem osvežite jedanput do dva put godišnje kroz konverzacijske časove. Aktivirajte znanje koje imate, čitajte, slušajte na engleskom, nemojte pustiti vaš trud i rad niz vodu.

    Koliko je moguće da osoba samostalno uči engleski jezik i da u njemu napreduje do određenog nivoa znanja?

    Bilo je u istoriji par fenomena, ljudi koji su zaista naučili engleski do konverzacijskog nivoa samo uz pomoć par knjiga, ali ova priča je jednaka pričama da je neko stekao zavidan nivo poznavanja fizike bez odlaska u bilo kakvu vrstu škole. Osnove, u većini slučajeva, ljudi mogu samostalno da savladaju pogotovo ako su ranije učili neki drugi strani jezik pa znaju principalno šta se uči na početku. Ja i preporučujem ljudima koji recimo hoće da krenu da uče italijanski da otvore bilo koji udžbenik iz italijanskog za početnike i da vide da li je to zaista za njih , ili im jezik samo lepo zvuči. Kako biste progovorili potreban vam je mentor koji će vas sigurno i sistematski voditi kroz proces učenja jezika.

    Kakva je dinamika učenja zaista potrebna ako bismo želeli da veoma brzo napredujemo u engleskom jeziku? Za koliko vremena možemo videti rezultate?

    Uz rad sa iskusnim mentorom moguć je brz napredak, potrebno je da se ide na časove 3-4 puta nedeljno, ali i da se uči između časova barem po 15 min. Napredak će biti vidljiv i za mesec dana ako se polaznik drži plana i programa.

    Takođe moram da razbijem mit engleski za mesec dana, 20 dana, vi za to vreme možete da naučite osnove, ali ne možete da pričate kao da ste odrasli u Londonu ili Njujorku. Pogledajte recimo i strane ambasadore i diplomate, kad dođu u stranu zemlju jako teško i ograničeno govore strani jezik već za pola godine, godinu dana, da ne govorimo o dužem vremenskom periodu, to je druga priča, samo pratite njihove nastupe, zapratite nekog novog ambasadora koji je tek došao recimo kod nas i pratite njegov progres, videćete postepen napredak, a pritom je ceo dan izložen stranom jeziku.

    Sistematski rad sa dobrim tajmingom i stručnim mentorom daće rezultate.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE