Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Evo koliko država spiska na marketing

    Državne institucije i preduzeća su od 2011. do 2014. godine potrošile 60,9 miliona evra na oglašavanje i marketing, dok Savet za borbu protiv korupcije procenjuje da su u tom periodu sve državne i lokalne institucije potrošile oko 840 miliona evra.

    Članica Saveta Miroslava Milenović kazala je da je utrošena svota do koje je Savet došao u stvari minimalni iznos, zbog toga što Savet nije dobio podatke iz Telekoma Srbija i Srbijagasa koji, i posle kazne poverenika za informacije od javnog značaja od 180.000 dinara, nisu dostavili podatke o troškovima za oglašavanje.

    Milenovićeva je dodala da je malo ugovora o oglašavanju dostavila i Informatika iz Novog Sada, Pošte Srbije, koja je dostavila ugovore u kojima je potrošila 36,9 miliona dinara za oglašavanje, a naknadno se došlo do podatka da su Pošte potrošile 200 miliona na sponzorstva, za koja nema podataka.

    Kako je navela Milenovićeva, Vlada Srbije potrošila je prema podacima koje je dostavila 13,4 miliona evra, ali nije dostavila sve ugovore i daje ih na "kašičicu".

    Milenovićeva je navela da je primetno da je veliki broj televizijskih emisija finansirao sekretarijat Autonomne pokrajine Vojvodine i da je, na primer, na taj način plaćen intervju Bojana Pajtića u jednom nedeljniku.

    Zatim, Jasna Matić je kao državna sekretarka preko Ministarstva telekomunikacija plaćala svoju kolumnu "Digitalizacija" u Kuriru, kao i da su intervjui Rasima Ljajića finansirani preko Ministarstva telekomunikacija.

    Kako je navela, jedan od čudnih primera je to što je Galenika napravila ugovor sa TV Pink kojoj je prema ugovoru plaćala 312.000 evra za vremensku prognozu, zatim 25 miliona dinara sponzorstva Ženskom KK Partizan, a u ugovoru je stajalo da za to treba da dobije mesto u upravnom odboru.

    Među zanimljivim primerima je i to da je javno preduzeće Srbijašume finansiralo koncert pevačice Ane Bekute, dok je preko Rudarskog basena Kolubara finansirana marketinška agencija za Dragačevski sabor trubača u Guči.

    Kao nelogična javna nabavka navedena je kupovina 450 kilograma čokoladica za Narodnu banku Srbije, dok su Putevi Srbije dali 3,8 miliona dinara za mesečni bilten od osam strana.

    Predsednik Saveta Miroslav Milićević kazao je da se kroz oglašavanje i marketing institucija javnog sektora stvara veoma jak odnos između medija i predstavnika svih nivoa vlasti.

    >>>>PRIVATIZACIJA MEDIJA: Kršenje zakona i fiktivan prenos vlasništva

    Prema njegovim rečima, na ispitanom uzorku od 124 javna preduzeća i institucije ustanovljeno je da su neki konkursi ocenjivani subjektivno, da postoji sumnja da su plaćane fiktivne usluge, da su sklapani poslovi sa firmama kojima oglašavanje nije primarna delatnost.

    Takođe je primećeno da firme koje rade za državne institucije rade i za političke partije i da se u nekim javnim nabavkama simulira konkurentnost i transparentnost procedure.

    Milićević je kazao da, prema oceni Saveta, ne postoje jasni kriterijumi ni opravdani ekonomski interesi za neke troškove i sponzorstva. Prema njegovim rečima, najviše sredstava potrošeno je u 2012. godini, a najmanje u 2014. godini.

    "Mediji koji konzumiraju sponzorska novčana sredstava izveštavaju afirmativno o sponzoru. Flagrantni primer kontrole medija kroz novčana sponzorstva je Elektroprivreda Srbije sa svojim zavisnim privrednim društvima", kazao je Milićević.

    Upitan da li je Vlada odgovorila na predloge koje su joj dostavili, Milićević je kazao da je "uobičajeno da ne dobijaju odgovore i da tu tradiciju Vlada ne prekida".

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE