Jugoslovenske železnice, ali u novom obliku?
Udruženje železnica regiona biće jedna od glavnih tema konferencije železničkih kompanija zemalja bivše Jugoslavije, koju u novembru organizuju Bavarski klaster železnica i Mreža za poslovnu podršku.
U Beogradu će 5. novembra biti održana konferencija železničkih kompanija Srbije, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije, kao i njihovih najvećih podizvođača.
Na konferenciji će se razgovarati o problemima u prometu roba i putnika na železnicama jugoistočne Evropera i razmatrati formiranje udruženja železnica regiona.
Tema će biti i neophodna evropska regulativa koju železničke kompanije i svi oni koji rade za njih moraju da usvoje u procesu pristupanja Evropskoj uniji, što treba da omogući ulazak srpskih, crnogorskih, makedonskih i BiH železnica u sistem evropskih železnica.
Kako je saopšteno, nemačke i austrijske kompanije izneće svoja iskustva o ulozi i funkcionisanju Bavarskog klastera železnice koji je okosnica železničkog sistema nemačke pokrajine Bavarske i Austrije i njihova namera je da se taj model primeni i u okupljanju železnica i kompanija koje rade za njih u zemljama bivše Jugoslavije.
Taj klaster bi trebao da bude prva takva profesionalna organizacija železničkih kompanija iz zemalja bivše Jugoslavije koja će jačati regionalnu saradnju u oblasti železnica i omogućavati lakše i efikasnije povezivanje sa železničkom mrežom i sistemom Evropske unije.
Mreža za poslovnu podršku je ukazala da Srbija na tranzitu robe godišnje izgubi više od 330 miliona evra zbog izostanka modernizacije i reformi na železnici i činjenice da hiljade kompanija iz Evrope, Turske, Bliskog Istoka i Azije izbegava da robu pošalje preko teritorije Srbije.