Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto je bolje raditi sa `dopadljivom budalom` nego sa `sposobnim gadom`?

    Kada biste morali da birate sa kim biste radije radili, da li bi pre izabrali sposobnu osobu koja nije tako dopadljiva ili dopadljivu osobu koja nije toliko sposobna?

    Dva najvažnija kriterijuma na osnovu kojih neko bira osobu sa kojom će raditi su dopadljivost i sposobnost. Očigledno je da su oba bitna, ali koji je bitniji i zašto?

    Harvard Business School je uradila istraživanje na osnovu upitnika koji popunili zaposleni u različitim kompanijama širom Evrope i Severne Amerike, i na osnovu odgovora su utvrdili četiri arhetipa kolega.
    Od ljudi je traženo da poređaju sve kolege u kompaniji prema kriterijumima dopadljivosti i koliko su dobri radnici. Tako su nastala četiri arhetipa zaposlenih:

    ’Sposoban gad’ – onaj koji mnogo zna ali nije prijatan za saradnju,
    ’Dopadljiva budala’ – onaj koji ne zna mnogo, ali je pravo zadovoljstvo biti u njegovom okruženju,
    ’Sposobni ljubimac’- onaj koji je i voljen i sposoban,
    ’Nesposoban gad’ – u samom nazivu je jasno kakva je to osoba.

    Naravno, ovo su iskarikirani arhetipovi, ali su napravljeni radi plastičnijeg pojašnjenja dinamike među zaposlenima. ’Nesposoban gad’ nije poželjan kolega ni u jednoj kompaniji, dok je ’sposoban ljubimac’ najpoželjniji. Međutim nezavisno o kojoj se kompaniji radi, studija kaže, da će većina ljudi pre izabrati ’dopadljivu budalu’ od ’sposobnog gada’.

    Ovakvo saznanje je donekle očekivano, ali pomalo i naivno. Zašto bi neko želeo da radi sa kolegom koji je nesposoban?

    Odgovor se krije u načinu na koji funkcionišu grupe u kojima je najbitnije obaviti posao i ne gubiti vreme na rasprave i svađe. lakše je nekoga naučiti posao nego promeniti njegov karakter. ’Dopadljiva budala’, baš zbog svoje omiljenosti, može doprineti produktivnosti cele grupe.

    Neverovatno je koliku moć ima dopadljivost. Dopadljiva osoba budi emocionalne centre u mozgu ljudi koji ga okružuju i taj osećaj prijatnosti nadjačava kritičku osudu. To ne znači da treba da prestanete da se trudite na poslu, već da uz vredan rad pokažete i svoju autentičnu ličnost, a kolege će vas i ceniti i voleti. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE