Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Alibaba `plaši` Amazon i eBay

    Planirani izlazak na berzu prodajnog portala Alibaba, mogao bi dobro prodrmati ovaj segment, korisnici bi mogli imati koristi, dok se velikim portalima, kao što su Amazon i eBay proriču teška vremena.

    Kada kineski online maloprodajni gigant tokom godine izađe na tržište deonica, mogao bi da napravi pometnju na tržištu. Strah proizlazi iz činjenice da vrlo malo znamo o srednjoročnoj i dugoročnoj strategiji Alibabe, kaže Kai Hudetz iz Instituta za istraživanje trgovine u Kölnu.

    Analitičari procenjuju vrednost koncerna na 120 do 180 milijardi dolara. Prošle godine Alibaba je prodao robe u vrednosti više od 170 milijardi dolara, što je više nego što Amazon i Ebay zajedno.

    Posle nekoliko meseci nagađanja hoće li Alibaba izaći na berzu, portparol Alibabe je konačno potvrdila kako kompanija namerava pustiti prvi paket deonica u Sjedinjenim Američkim Državama. Izlazak na berzu će od nas napraviti globalnu kompaniju, dodala je.

    Kai Hudetz smatra kako Alibaba izlaskom na berzu prvenstveno želi da privuče pažnju, da brend učini poznatim na Zapadu.

    Čak i sada je Alibaba profitabilniji od američke konkurencije. Amazon je u trećem tromesečju 2013. imao gubitak od oko 40 miliona dolara. U istom razdoblju, neto profit Alibabe porastao je za gotovo 45 odsto, na 784 miliona dolara. Obim trgovine stručnjaci procenjuju čak većim nego na Facebooku.

    To što Alibaba izlazi na tržište dionicama upravo u New Yorku, ukazuje na to da grupa pokušava prvo da kroči u SAD, međutim, Amazon i eBay tamo imaju prednost domaćeg terena.

    U Evropi bi, sa druge strane, Alibaba u sledećih pet godina mogao u potpunosti promeniti sliku, kada je reč o trgovini preko interneta, zaključuju stručnjaci.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE