Odgovor na Dan zaljubljenih: Singl Kinezi za dan potrošili skoro šest milijardi dolara
Kinezi su oborili još jedan rekord. Oni su na takozvani Cyber Monday uspeli da u e-kupovini potroše čitavih 5,7 milijardi dolara, što je za 2,6 milijardi više u odnosu na prošlu godinu.
Cyber Monday je neka vrsta odgovora na zapadnjački Dan zaljubljenih, a odigrava se svakog 11.novembra (11/11), što simbolično predstavlja četiri samca. Singl Kinezi na taj dan razmenjuju poklone, a oni se kreću od sokovnika, pa sve do BMW-a.
Međutim, vremenom, tog dana počeli su, pored samaca, da šopinguju i ostali Kinezi, pa je ovo postao pravi praznik za kupovinu preko interneta.
Prodaja na Tmall.com, koji vodi kompanija Alibaba, a koji je nešto poput Amazona, za samo nekoliko minuta početkom dana primila je narudžbine u iznosu od 164 miliona dolara.
Ovaj dan se reflektuje i na ukupnu količinu novca koji Kinezi troše na internetu, a konsultanstska kuća McKinsey procenila je da će tržište e-shoppinga u Kini do 2020.godine biti vredno više od 650 milijardi dolara.
Foto: Beta/AP