Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kašenje sigurno ruši ugled. Kako ga se rešiti?

    Budite tačni.

    Koliko god bili sposobni, pametni i kvalifikovani za posao koji obavljate, sve to može da padne u vodu ukoliko imate naviku da kasnite. Ako mislite da kašnjenje nije toliko važno, razmislite ponovo. Tačnost je vrlina, ma koliko vi možda ovu osobinu smatrali nedovoljno važnom. Ukratko, kada kasnite, drugima koji vas očekuju šaljete poruku da vam nisu dovoljno bitni, da ste neorganizovani i neodgovorni. Da li biste vi voleli takve ljude za saradnike?

    Telefonski pozivi na čekanju, pošta na koju treba odgovoriti, sastanci na koje treba otići – obaveza je milion, a samim tim i razloga za kašnjenje. Ali, da li to sme da bude izgovor?

    Naravno da ne. Tačnost uliva poverenje, šalje poruku da cenite tuđe vreme i da je taj sastanak važan za vas. ‘Hronično’ kašnjenje prikazuje vas kao osobu koja misli da je njeno vreme vrednije i obaveze koje ima važnije od tuđih.

    Pokazuje da ste odgovorni

    Vreme je relativno, ali ne kada je reč o poslovnim obavezama. Vaš nadređeni, kolege, partneri  i klijenti žele da znaju da li mogu da vam veruju, a tačnost je jednostavan način da im pokažete da mogu. Ona ukazuje da ste odgovorni, posvećeni, organizovani i uspešno upravljate svojim vremenom. Nasuprot tome, trčanje hodnikom i uletanje u kancelariju bez daha, biće dovoljno da vas zapamte kao haotičnu osobu, na koju ne mogu da se oslone.

    Tačnost smanjuje stres

    Kašnjenje i te kako može biti stresno. Ako neprestano žurite i jurcate za obavezama, ne samo da ćete biti pod stalnom tenzijom, već ćete se osećati i pomalo ‘bedno’ jer iznova i iznova dovodite sebe u neprijatnu situaciju. Umesto što paničite jer je kazaljka na satu otišla predaleko, potrudite se da dođete na vreme kako biste svu pažnju usmerili na ono što je bitno – vaš posao.

    Kako da postanete osoba koja dolazi na vreme?

    Nemojte prebukirati raspored. Potrudite se da između obaveza ostavite 10-15 minuta vremena u slučaju da desi nešto neočekivano, kao što je gužva u saobraćaju, jurnjava za parkingom, telefonski poziv ili sastanak koji se odužio.

    'Ekstra' obaveze uradite na vreme. Napunite rezervoar, obavite sve povratne pozive pre sledećeg zakazanog sastanka, ne prepuštajte ništa slučaju. Takođe, proverite da li imate dovoljno novca kod sebe ukoliko nešto usput zahteva gotovinsku isplatu, kako ne biste gubili dragoceno vreme na bankomatu.

    Podesite sat na pet do deset minuta unapred. Vizuelno opažanje kašnjenja prevariće telo i ubrzati ga.

    Uveče se spremite za sutrašnji dan. Pre spavanja proverite beleške, materijal za posao, spremite odeću, pregledajte obaveze za sutrašnji radni dan. Držite ključeve, novčanik i naočare uvek na vidljivom mestu u vašem domu, kako ujutru ne biste gubili vreme tražeći ih.

    Koristite alarme i podsetnike. Neka vas podsetnik na računaru i telefonu alarmira sat vremena pre sastanka, da ne biste bili nespremni.

    Naučite da kažete ne. Pristajanje na više obaveza od onoga što realno možete da postignete doneće vam ne samo frustraciju, već će ugroziti vaš dolazak na vreme. Zapamtite vaše vreme je ograničeno i kao takvo dragoceno, zato ga rasporedite na pravi način. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE