Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prvi radovi finansirani ruskim kreditom od oktobra

    Prvi radovi finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara za železnicu počeće u oktobru gradnjom drugog koloseka pruge Beograd – Pančevo, najavio je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

    Na toj deonici biće angažovano skoro 90 odsto domaćih firmi, rekao je Simonović, dodajući da je rok za završetak radova 824 dana.

    Ugovor za modernizaciju pruge Pančevački most – Pančevo Glavna, u dužini oko 15 kilometara, potpisan je 14. juna, a vrednost radova je 55 miliona evra. Simonović je kazao da će ta deonica biti "napadnuta" sa više strana i da će istovremeno biti otvoreno oko 50 manjih gradilišta.

    Radiće se i elektrifikacija pruge i remont železničkog dela  Pančevačkog mosta, kako bi vozovi mogli da se kreću po projektovanoj brzini od 100 kilometara na čas, umesto sadašnjih 40 km/h i to jednim kolosekom, naglasio je on.

    Simonović je naveo da su ostale još samo neke stvari da se reše oko imovinskih odnosa, što će Saobraćajni institut CIP završiti sa opštinom Palilula do kraja juna, kao i da će građevinska dozvola biti izdata tokom avgusta.

    Za jedan deo uređaja, prema njegovim rečima, biće raspisan tender na kome će učestvovati evropske firme, s obzirom da ruski partneri nemaju evropske standarde.

    Simonović je kazao da bi od oktobra trebalo da počnu i ozbiljniji radovi na završetku izgradnje železničke stanice Prokop u Beogradu, što će biti finansirano kuvajtskim kreditom od 25 miliona evra.

    On je najavio da će isporuka novih elektromotornih putničkih vozova, koje Železnice Srbije kupuju od švajcarske firme Stadler, početi u septembru 2014. i da će cela nabavka od 21 voza biti završena tokom 2015.

    Govoreći o rebalansu budžeta, Simonović je kazao da će Železnicama Srbije biti smanjene subvencije za milijardu i po dinara, tako da će subvencije u 2013. za železnicu biti oko 13 milijardi.

    Nametnuta je teza da se subvencije daju železnicama za plate, što nije tačno već se subvencije daju za infrastrukturu i otklanjanje "uskih grla", naglasio je Simonović. Železnice su u prethodnom periodu taj novac namenjen infrastrukturi preusmeravale na plate kako bi obezbedile njihovu redovnost, kažu u tom preduzeću.

    Železnice će, prema rečima Simonović, iz svojih sredstava izdvojiti tri miliona evra da bi obezbedile redovnost zarada za nešto više od 19.000 zaposlenih. Simonović je dodao da Železnice Srbije nisu najveći gubitaš među državnim preduzećima, ako se uzme u obzir broj radnika.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE