Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Na greškama se najbolje uči

    Najbolje lekcije mogu se naučiti izgrešaka, ali cena neuspeha u poslovanju može biti vrlo visoka. Business Insider donosi poruke koje se mogu izvući iz velikih poslovnih neuseha.

    Ne dopustite da vas ego odvuče od saznanja kada trebate odustati

    News Corp platio je MySpace 580 miliona dolara, a prodao ga je za 35 miliona. Tržištem je zavlado Facebook. Ideja da budete prvi i ideja ‘zaokreta’ vrlo su zavodljive, ali najveći lideri naučili su kada treba odustati upravo iz vremena kada su doživeli neuspeh.

    Naučite da služite svojim klijentima

    R.J. Rejnolds potrošio je više od milijardu dolara razvijajući ‘Premier’, cigaretu koja koristi komplikovani sistem, zbog kojeg je lakše sagorevala i bila je manje toksična za pušače. Ali, pušačima se nije svidela. Imala je čudan ukus i bilo ju je teško zapaliti. Napravili su najefikasniju cigaretu na svetu koju nitko nije hteo. Njabolji lideri ne prave pretpostavke o klijentima, oni služe svojim klijentima.

    Naučiti reći ne brzoj zaradi

    Izvršni direktor kompanije LA Gear postigao je je rast kompanije sa 11 na 820 miliona dolara za samo četiri godine fokusirajući se na jedinstvene, moderne cipele koje su plasirane na tržište vrlo stručno. Ali želja za više novca uništila je kompaniju. Višak proizvoda prodavali su s velikim popustima, što je ugrozilo brend, uložili su u košarkašku obuću što je bilo izvan njihove osnovne delatnosti, te su prodavali liniju obuće i u Wal-Martu. Izvršni direktor nije mogao reći ‘ne’ većoj količini novca, pa je na kraju platio za to. Sposobnost da se kaže ‘ne’ nečemu što izgleda kao unosna prilika jedna je od najvažnijih osobina koje lider može posedovati.

    Konstantno razvijajte nove ideje kako ne bi morali koristiti one koje su loše

    Ričard Branson često kaže da, ali on obično izabere prave stvari. On konstantno razvija nove ideje i zapisuje ih, tako da može da planira i sprovede u delo ono što će zaista funkcionisati, a ne ono što mu prvo padne na pamet. Definišite svoju organizaciju na osnovuu potreba i vrednosti, a ne na osnovu proizvoda. Stalno sledite svoje mogućnosti, nemojte izabrati krive samo zato što su se našle ispred vas. Proverite da li je izbor usklađen sa strategijom.

    Lideri znaju da zbog previše gledanja ‘preko ograde’ mogu izignorisati ono što ih je učinilo uspješnima.

    Ne zanemarujte osnovnu delatnost koja vam već donosi hrpu novca.

    Netscape je napravio jedan od prvih i napopularnijih internet pretražvač. Kompanija je težila napretku, razmišljajući ‘izvan okvira’. Uložili su u stvaranje potpuno novog jezika za programiranje, i to od nule, a zanemarili su pretražvač. Osnivač Mark Andresen je ignorisao rudnik dijamanata koji je imao u dvorištu, što on naziva greškom od milijardu dolara.

    Postoji razlog zašto su neki dobri u svom području. Jedna od najvećih grešaka lidera je što zaborave na to, poručuje se u tekstu Business Insidera.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE