Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Profit u malom biznisu: Hrana se jedino isplati

    Teško je predvideti koji poslovi donose zaradu, a eksperti predlažu IT sektor i proizvodnju namirnica. Među profitabilnim malim biznisima stručnjaci izdvajaju proizvodnju voća i povrća


    Ko bi da zaradi sopstvenim biznisom, trebalo bi da se bavi informacionim tehnologijama. To bi bila preporuka struke, ali praksa pokazuje da ovo nije delatnost u kojoj je mnogo početnika. I u prva tri meseca ove godine, prema podacima Agencije za privredne registre, najviše novopečenih preduzetnika rešilo je da se oproba u ugostiteljstvu.

    Najbrojniji među preduzetnicima početnicima su vlasnici restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata, a prate ih oni koji su se opredelili za pripremu i posluživanje pića. S druge strane, to su delatnosti koje su najzastupljenije i među brisanim radnjama.

    – Prema trenutnim tržišnim uslovima i iskustvima preduzetnika, među prvih pet najisplativijih oblasti su informacione tehnologije – kaže Aleksandar Gračanac, koordinator za mala i srednja preduzeća i preduzetnike Privredne komore Srbije. – Profitabilna je proizvodnja zdrave hrane, i to voća, povrća, orašastih plodova, dijetetskog peciva, pa samim tim i trgovina proizvodima zdrave hrane. Iskustvo pokazuje da se isplati i baviti se prerađivačkom delatnošću, i to od tekstila, preko papira pa do drvenih proizvoda, kao i proizvodnjom stočne hrane. Dobri su izgledi reciklaže u svim industrijama.

    Od profitabilnosti posla novog preduzetnika, osim tržišta, dele i brojna „zahvatanja“ države i lokalnih samouprava. Šta sve spada u obavezne naknade, takse i troškove, vlasnik sazna tek tokom poslovanja.

    – Teško je prognozirati koji poslovi zahtevaju najmanje troškova sve dok se ne regulišu sva opterećenja u vidu taksi, poreza, lokalnih troškovnika, znači sva parafiskalna opterećenja – dodaje Gračanac. – Sigurno je da delatnosti u oblasti proizvodnje hrane i pića i informacione tehnologije opstaju najduže. Suština je u donošenju jasne strategije u primeni Akta o malom biznisu i njegovih deset principa. Za sektor malih i srednjih preduzeća važno je da se donošenje svih ekonomskih zakona uskladi sa ovih deset principa.

    Zastupljenost 
     
    Podaci Privredne komore Srbije pokazuju da su među mikropreduzećima najzastupljenije delatnosti – građevinarstvo, usluge ishrane, poslovanje sa nekretninama i ostale uslužne delatnosti. Među malim preduzećima najbrojnija posluju u poljoprivredi, trgovini, administrativnim uslugama. Kod srednjih preduzeća dominira prerađivačka delatnost, pa saobraćajne usluge, trgovina na veliko.
     
    Principi biznisa


    1. Stvoriti okruženje u kom mali mogu da prosperiraju
    2. Obezbediti da časni preduzetnici koji su bankrotirali dobiju drugu šansu
    3. Pri donošenju zakona misliti prvo o malima
    4. Državna administracija da bude na usluzi MSPP sektoru
    5. Olakšati učešće u javnim nabavkama i pristup državnoj pomoći
    6. Olakšati pristup finansijskim institucijama i regulisati plaćanje u roku ne dužem od 30 dana
    7. Pomoći im da iskoriste jedinstveno tržište EU
    8. Promovisanje svih veština i inovacija
    9. Omogućiti da ekološke izazove pretvore u prilike
    10. Podržati ih u širenju biznisa na druga tržišta

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE