Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posla neće biti bez interneta

    Do 2016. internetom će se služiti tri milijarde ljudi i to će predstavljati ogroman ekonomski potencijal.


    To pokazuju rezultati istraživanja koji su predstavljeni na sastanku predstavnika zemalja G20 u Meksiku.

    Mnogi privrednici hteli bi da znaju kakav tačno efekat ima korišćenje interneta na ekonomiju, odnosno kakve im se nove privredne mogućnosti pružaju.

    Predstavnik konsultantske firme „Boston Consulting Group“ Dejvid Din i predstavnica Google-a za Latinsku Ameriku Arijana Norena predstavili su u Meksiku, na forumu privrednika zemalja G20, istraživanje koje se bavilo upravo pitanjem interneta i njegovim uticajem na ekonomiju.

    U budućnosti, uvereni su autori tog istraživanja, poslovi se uopšte više neće obavljati bez interneta.

    „Svaki biznis biće digitalni biznis“, tvrde oni. I tome moraju da se prilagode kako pojedina preduzeća tako i cele zemlje. „Već danas u grupi G20, u zemljama u razvoju, ima oko 800 miliona korisnika interneta, što je više nego ukupan broj korisnika u razvijenim zemljama zajedno“, kaže Dejvid Din.

    Pri tom se često previđa brzina kojom se sve razvija. „Zamislite, u Argentini ili u Brazilu je već danas više od 80 odsto ljudi na neki način povezano sa digitalnim medijima“, ukazala je Arijana Norena. U Argentini, na primer, firma „E-commerce Mercado libres“ svake sekunde obavi dve prodaje i „zamislite, preduzeća koja se baziraju na internetu rastu devet puta brže od ostalih“.

    Tokom istraživanja širom sveta korisnici su ispitivani o tome koliko lično polažu na internet. U razvijenim zemljama korisnici su tu vrednost procenili na oko 5.000 dolara, ali i u zemljama u razvoju taj iznos je već između 300 i 400 dolara.

    „To su vrlo visoke vrednosti. Firme moraju da se zapitaju kako one, u skladu s tim, moraju da usmeravaju svoje poslove“, ističe Dejvid Din.

    Ljudi se preko interneta informišu, slede savjete koje tamo nađu od prijatelja ili smesta naručuju robu. Pri tom, slaba infrastruktura ne mora da predstavlja prepreku za razvoj takvih poslova. Tako se, na primer, u Meksiku brojni artikli naručeni preko interneta, zbog loše infrastrukture, dostavljaju u najbližu prodavaonicu američkog lanca prodavnica „7eleven“. Tamo kupci mogu da podignu svoju robu koju su naručili preko interneta.

    “Moramo da se popravimo“, kaže Kolumbijka Arijana Norena i time malo obuzdava euforiju koja se među publikom proširila nakon što su predstavljeni rezultati istraživanja. U Latinskoj Americi internet-privreda trenutno čini 2,5 odsto bruto društvenog proizvoda. Prosek u zemljama G20 je 4,1 procenat. Infrastruktura je čak i u zemljama poput Brazila još uvek nezadovoljavajuća. U Meksiku ljudi još uvek velikim delom nemaju pristup brzom internetu“

    Zato je predstavnica Google-a za Latinsku Ameriku pozvala da se ulaže u razvoj internet-mreže. To će stvoriti i nova radna mesta. Posebno dobru priliku ona vidi za mala i srednja preduzeća.

    „Trenutno samo desetak odsto takvih preduzeća svoje poslove obavlja i preko interneta. Pri tom internet nudi dodatne mogućnosti poslovanja i omogućuje direktan kontakt sa klijentima“, objašnjava Norena.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE