Trupa La La La Human Steps nastupa u Beogradu

Kanadska plesna kompanija „La La La Human Steps“ iz Montraela izvešće sutra u „Sava centru“, u okviru Beogradskog festivala igre, predstavu „Novi komad“ u koreografiji umetničkog direktora ove kanadske trupe Edvarda Loka.

Direktorka Beogradskog festivala igre (BFI) Aja Jung istakla je na današnjoj konferenciji za novinare da je „La La La Human Steps“ „velika kompanija na odličnom glasu koja već 30 godina osvaja svet furioznom igrom“, dok je Lok poznat po tome što bira igrače izuzetne lepote i tehničkih sposobnosti.

Lok je, izrazivši zadovoljstvo što prvi put gostuju u ovom delu Evrope, rekao da je kompanija osnovana 1980. godine, dve godine kasnije su započeli turneje po Evropi i koristili su različite moderne plesne tehnike, ali 1997. su uveli igru na „špic patikama“, koje se drže i danas.

On je objasnio da će sutra predstaviti produkciju koja se temelji na dve poznate opere – „Didona i Enej“ i „Orfej i Euridika“, a na sceni će biti orkestar u kome su zastupljeni klavir, viola, violončelo i saksofon. Lok je dodao da je premijera ove predstave bila 2011. u Amsterdamu.

Govoreći preciznije o koreografiji u „Nepoznatom komadu“, Lok je ocenio da je telo nešto što mislimo da poznajemo, međutim „tela su drugačija“.

– Telo određuju pol i starost, njegova prirodna lepota ili nedostaci, međutim kada se ono kreće i pomera brzo, onda ga nije moguće dešifrovati na taj klasičan način. Ono počinje da kreira situaciju i dolazim do toga da telo u tom brzom kretanju može da postane čak i nevidljivo. U prilog tome ide i svetlo, koje je posebno u našim produkcijama – ispričao je koreograf, dobitnik mnogobrojnih priznanja i saradnik najznačajnjih svetskih plesnih kompanija.

On smatra da koreografija i muzika nisu međusobno obavezujuće, da predstavljaju zasebne celine koje tek gledalac povezuje u jedinstveno, harmonično delo.

– Ja ne pravim koreografiju na osnovu muzike, niti kompozitori pišu muziku za moje balete na osnovu koreografije. Obično pozovem kompozitora telefon, kažem mu kada je premijera i od tog trenutka svako radi na svom terenu. Ne morate da stvarate koreografiju prema muzici, kao što ni kompozitoru ne treba da bude obavezujuća koreografija – ocenio je Lok.
 
Lok je rekao da se rukovodi stavom kompozitora Dejvida Lenga koji mu je jednom prilikom rekao da se muzikom na jednostavan način mogu naterati ljude da se osećaju i razmišljaju kako umetnik želi, samo treba dodati par nota i odgovarajući redosled.

– Muzika ima snažnu moć da nas natera da osećamo, dok je oko hladno. Ako vam se nekad čini da je koreografija jaka, pa zatvorite uši, pogledate predstavu i onda imate drugačiji doživljaj igre, shvatićete da vi zapravo često gledate muziku, a ne ples – primetio je Lok.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE