Sve je spremno za praznik igre

Jedna od najznačajnijih figura u istoriji klasičnog baleta, francuska balerina Silvi Gilem, gostovaće prvi put u Srbiji i regionu 28. i 29. marta na dve uvodne večeri koje će predstavljati nezvaničan početak 9. Beogradskog festivala igre.
 
Dolazak prve dobitnice Nižinski nagrade za najbolju balerinu sveta sa fantastičnom predstavom „Puš“ i Raselom Malifantom iz Londona, veliki je događaj i podrška BFI, rekla je selektorka festivala Aja Jung.

„Gilem je svetska baletska diva, sa Malifantom će nastupiti na dve predfestivalske večeri u zemunskom Madlenianumu jer ovakve umetnike ne možete staviti u okvir festivala, oni su drugačijeg formata“, istakla je Jung i dodala da kada je pre dve godine dogovarala sa agentima Gilem njen dolazak u Beograd, ona je želela istog trenutka da sazna program čitave manifestacije. 

„Pristala je i dolazi sa predstavom „Puš“ nastalom 2005.godine, koju je Malifant kreirao za nju, u produkciji londonskog Sadlers Velsa. Predstava je još uvek na sceni jer je dobra, ne postoji nagrada koju nije dobila, između ostalog i britansku nagradu Lorens Olivije“, kazala je Jung. 

O saradnji sa Gilem britanski igrač i koreograf Malifant, ispričao je da je veoma srećan sa ovim komadom, zadovoljan je dok ga izvodi iako se već bio povukao kao igrač. 

„Prestao sam aktivno da igram pre ove predstave ali je Silvi bila uporna, 2003.godine postavio sam komad za nju sa dva igrača iz Londona, da bi joj pokazao kako treba da se igra, iz toga je proistekla želja da se oprobamo zajedno na sceni“, ispričao je Malifant, treći put gost BFI koga, kako je kazala Jung najbolje oslikavaju reči kritike da je „koreograf postojanog uspeha i izvođač istrajne fascinacije, hipnotišuće“. 

Predstava „Puš“ sadrži osmominutnu koreografiju „Solo“ kreiranu za Gilem, osmišljena da predstavi svu lepotu njene klasične tehnike. 

„To je najklasičniji Malifantov komad, iako je na špansku muziku za gitaru Karlosa Montoje, u njemu Gilem iskazuje svoju nedostižnu plesnu tehniku, ona i dan danas svakodnevno vežba pored štapa“, ispričao je Malifant. 

Iako je otvorena za istraživanje novih tehnika i saradnju,Gilem je i dalje klasična balerina, najbolja sa kojom je radio. Predstavu „Puš“ čini i Malifantova koreografija „Šift“, intimna, melanholična, zatvorena, kao u maloj kutiji u kojoj igrač (Malifant) na pozornici i svetlo (višegodišnji saradnik Malifanta, dizajner svetla Majkl Hals) izvode virtuelni duet. 

Nakon 12.minutne koreografije „Šift“ publika će uživati u glamuroznom duetu, igri Gilem i Malifanta u polusatnoj koreografiji „Puš“ koja je na premijeri 2005.godine u Londonu izazvala senzaciju i do danas pleni publiku na svim gostovanjima. Nakon ovog predfestivalskog događaja, sledi otvaranje 9.BFI pod sloganom „Krug se piše beskonačno“ 31.marta u Sava centru. 

Španska Nacionalna plesna kompanija iz Madrida otvoriće festival koreografijom „Suviše blizo“ Alehandra Serude na minimalističku muziku Filipa Glasa i Dastina Ohalorena. Serudove koreografije izvode plesne trupe širom SAD, Nemačke, Danske, Holandije i Australije. Španska trupa izvešće i koreografije „U tranzitu“ Anabel Lopez Očoa i „Ludak koji hoda“ Johana Ingera. 

Kompletan program festivala pogledajte OVDE.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE