Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Maja Uzelac, L’Oréal Adria Balkan

    Maja Uzelac, L’Oréal Adria Balkan: Žene su smelije u biznisu

    Postavite se ravnopravno u svakom poslovnom ambijentu i u svakoj situaciji.

    „S obzirom na to da je L’Oréal kompanija koja posluje u industriji lepote, svakako je prirodno da se zalažemo za osnaživanje žena i tom cilju smo posvećeni kroz različite projekte i aktivnosti”, poručuje Maja Uzelac, Chief Digital & Marketing OfficerL’Oréal Adria Balkan. U intervjuu za BIZLife ona ističe da je uloga svakog člana menadžmenta kompanije da svima pruži primer dobre poslovne etike i načina upravljanja, pa tako i mladim koleginicama i ženama generalno.

    Kako biste opisali svoje iskustvo kao žene u poslovnom svetu, posebno u ulozi Chief Digital & Marketing Officera u kompaniji L’Oréal za Adria Balkan region?

    ‒ Kada se osvrnem na same početke svoje karijere, pa sve do sada, vrlo sam zadovoljna svim svojim iskustvima. Razvoj moje karijere se odigravao u kompanijama koje su po prirodi industrije imale, ili su se trudile da imaju, vrlo ravnopravnu zastupljenost žena i muškaraca na svim nivoima. Sigurna sam u to da je mom pozitivnom iskustvu kao ženi u biznisu takav ambijent pomogao. Ali ne bih da zanemarim činjenicu da sam se uvek postavljala ravnopravno u svakom poslovnom ambijentu i u svakoj situaciji i mislim da je i taj moj stav svakako dosta doprineo mom dobrom iskustvu.

    Kompanija L’Oréal, u kojoj sam poslednjih sedam godina, izuzetno brine o dobrobiti svojih zaposlenih, pa tako i o rodnoj ravnopravnosti i raznolikosti generalno. S obzirom na to da je L’Oréal kompanija koja posluje u industriji lepote, svakako je prirodno da se zalažemo za osnaživanje žena i tom cilju smo posvećeni kroz različite projekte i aktivnosti.

    Bitno je istaći, a primer je i naš kolektiv, da su produktivna i inspirativna radna okruženja puna raznolikosti i da svi zaposleni mogu da doprinesu razvoju posla i dobroj poslovnoj atmosferi iz svojih različitih perspektiva, iskustava i svoje unikatnosti. I upravo nas to motiviše da privučemo kvalitetne ljude u naše timove.

    Kako biste opisali trenutno prisustvo žena u poslovnom menadžmentu i korporativnom svetu i koje prepreke smatrate ključnim za njihovu potpunu ravnopravnost?

    ‒ Moj je utisak da ima sve više žena u biznisu, na pozicijama donosilaca odluka u kompanijama i firmama, a takođe da su žene generalno smelije i da imaju entuzijazam da osnaže svoju poslovnu stranu i da se u tome istaknu. Stoga, verujem da je u korporacijama poslovno okruženje koje doprinosi ravnopravnosti na višem nivou, ali sigurno da ima prostora za dalji napredak. Korporacije i firme moraju da nastave zalaganje u pogledu rodne ravnopravnosti pri zapošljavanju, uklanjanju rodno zasnovane diskriminacije na poslu, kao i potpune ekonomske ravnopravnosti. Ove teme moraju da budu deo korporacijskih ciljeva. Kada su deo ciljeva i podjednako važne kao i ostali poslovni ciljevi korporacije, praćenje pomaka je transparentno i, samim tim, brže. Svakako, bitno je napomenuti da su za sve promene u pogledu ravnopravnosti veoma važne državne reforme i legislative koje ustanovljavaju pravni okvir sa kojim korporacije i firme moraju da budu usklađene.

    Maja Uzelac, L’Oréal Adria Balkan

    Maja Uzelac, L’Oréal Adria Balkan (Foto: Dario Marić)

    Koju ulogu vidite za žene u menadžmentu kompanija, posebno u kontekstu donošenja odluka i vođenja timova, kao što je vaš tim u L’Oréalu?

    ‒ Uloga svakog člana menadžmenta kompanije jeste da pruži svima primer dobre poslovne etike i načina upravljanja, pa tako i mladim koleginicama i ženama generalno.

    Ako imamo od žena posebna očekivanja u donošenju odluka i vođenju timova, onda se udaljavamo od ravnopravnosti kao cilja.

    Svako od nas, kao spoj karakternih osobina, veština i iskustva, u određenom poslovnom kontekstu rasuđuje i donosi odluke. To je ta raznolikost medu ljudima koju treba podsticati i promovisati kako bi timovi bili bogatiji u perspektivama i načinima rada. U timu gde se ceni svaka osoba i njene istaknute veštine, a ujedno joj se pruža mogućnost napretka i razvoja – svi članovi tima se međusobno podržavaju i za to odrednice nisu pol, starost ili socio-ekonomsko poreklo.

    Kako L’Oréal podržava i promoviše zastupljenost žena u svojim redovima, kako na upravljačkim tako i na drugim pozicijama?

    ‒ L’Oréal je vrlo posvećen kreiranju inkluzivnog okruženja, što podrazumeva i ravnopravnu zastupljenost žena među svojim zaposlenima. Prema poslednjim podacima, u L’Oréal grupi žene čine 50 odsto članova borda, 57 odsto žena je na ključnim menadžerskim pozicijama, a 61 odsto internacionalnih brendova vode žene menadžeri. Kada je reč o Adria Balkan regiji, u menadžmentu kompanije žene zauzimaju 71,9 odsto. Naša politika inkluzije i raznolikosti je priznata i visoko rangirana i u vodećim svetskim izveštajima koji mere rodnu ravnopravnost, raznolikost i inkluziju. Već šestu godinu zaredom Bloomberg priznaje napore kompanije L’Oréal kao uspešne u domenu kreiranja inkluzivnog radnog okruženja. Takođe, L’Oréal grupa je na 11. mestu Equilep globalne liste kompanija rangiranih po polnoj ravnopravnosti, među 3500 kompanija u 23 zemlje. Ovo nas, uz mnoge druge L’Oréalove inicijative i projekte, stavlja na mesto jedne od najpoželjnijih i najatraktivnijih kompanija za rad od strane studenata, a i generalno.

    Da li i kako uspevate da napravite ravnotežu između privatnog života i poslovnih obaveza na svojoj, vrlo odgovornoj poziciji?

    ‒ Dobra organizacija je od ključne važnosti. Uspešna sam u balansiranju privatnih i poslovnih obaveza kada unapred isplaniram obaveze. U momentima kada stvari ne idu po planu – vrlo je bitna dodatna podrška okruženja, porodice, prijatelja. Takođe je veoma važna podrška kolega i generalno kultura firme kada je u pitanju izlazak u susret u nepredviđenim okolnostima, ili u momentima koji su važni za zaposlenog i njegovu porodicu. Timski duh se, zapravo, ne ogleda samo u poslovnim projektima, već i u kolegijalnosti van poslovnih ciljeva. Imati zajednicu gde se brinemo jedni o drugima od neprocenjive je važnosti za uspeh kako u poslovnom tako i u privatnom životu.

    Koje smernice i savete biste ponudili mladim ženama koje teže karijeri u poslovnom svetu, posebno u oblastima kao što su digital, marketing i menadžment?

    ‒ Razmišljajući o uspešnim poslovnim ženama generalno, u različitim poslovnim industrijama, moj je dojam da one nisu pridavale veliki značaj tome što su žene i svim preprekama koje bi mogle da proisteknu iz toga. Čak verujem da je veoma važno da u slučaju neuspeha ne prepisujemo taj neuspeh tome što smo žene, osim ako to nije evidentno. Da bismo poslale poruku i promenile svet, moramo da pokažemo ravnopravnost na delu, a dela proističu iz misli i perspektive koju zauzmemo. I upravo bi ovo bili moji saveti mladim ženama koje teže razvoju u karijeri i uspehu, bez obzira na industriju ili poslovnu ekspertizu.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Dario Marić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE