Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BMW biznis liga, I kolo: „Brzinu i pouzdanost ne možemo razdvajati“

    Počela je BMW biznis liga, a prvo kolo u 2024. godini obeležilo je zabavno druženje, kao i dobra atmosfera, ali pre svega – odlična vožnja na stazi. Takmičari su imali priliku da uživaju u atraktivnim BMW i MINI modelima i da iskuse potpuno nesvakidašnju dimenziju vožnje.

    Takmičenje, koje se odvija na NAVAK stazi, obuhvata različite discipline, dok učesnike tokom nadmetanja nadgleda sertifikovani BMW instruktor Mladen Alvirović. Pobednik muške konkurencije bio je Vladimir Popović, dok je čelnu poziciju u ženskom timu zauzela Andrea Radonjić.

    BMW biznis liga, Samir Krak

    Idook media

    Samir Krak, potpredsednik poslovnog sistema Elixir grupe

    • Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?

    Biti menadžer i biti vozač dve su različite vrste posla, ali imaju dosta toga zajedničkog, a isto možemo komentarisati za bilo koju drugu aktivnost. Po mom mišljenju, najvažnija je stručnost u obavljanju posla – menadžer mora da ima znanja iz različitih oblasti (tehnologija, finansije, ljudski resursi, računovodstvo, marketing itd.) kako bi mogao da obavlja uspešno posao menadžera, a ista situacija je i sa vozačem (mehanika, saobraćaj, logistika, psihologija itd.). Druga stvar je motivacija, tj. posvećenost poslu – ni vrhunski menadžeri ni vozači Formule 1 nisu to postali tako što su radili 8‒16 č., od ponedeljka do petka, već su to postali jer su potpuno uložili sebe u posao koji su obavljali. Najlakše se ljudi posvete poslu ako i vole posao koji rade.

    • Da li, po vašem mišljenju, vozač koji prvi put vidi stazu može da nadmaši iskusnog vozača?

    Mislim da to, u načelu, nije moguće, jer iskustvo igra veliku ulogu. Međutim, kao i u svakoj drugoj oblasti u životu, ponekad se dogodi i da neiskusan vozač pokaže izuzetan talenat i intuiciju, pa čak i nadmaši iskusnijeg rivala, ali to je „izuzetak”.

    • Vozači često moraju da menjaju taktiku u toku trke. Da li ste i vi nekad bili u takvoj situaciji?

    Da, promena taktike je nešto što je gotovo neizbežno u bilo kojem poslu. Organizacija, kao i trkačka staza, dinamično je okruženje gde se situacije brzo menjaju i zahtevaju brze odluke. Svaki posao koji radimo (pa i vožnja) povezan je sa drugim ljudima i organizacijama i u odnosu na njih moramo stalno da se prilagođavamo (menjamo taktiku, brzinu itd.).

    • Šta najviše cenite kod suvozača u poslovnom, a šta kod suvozača u privatnom životu?

    I u poslovnom i u privatnom životu najviše cenim pomoć i podršku od suvozača. U poslovnom kontekstu, najviše cenim suvozača koji može efikasno da upravlja krizama i koji pruža pouzdano vođstvo kada se suočimo sa izazovima. Podrška i sposobnost da se donesu kritične odluke u ključnim momentima – neprocenjive su, i privatno i poslovno.

    BMW biznis liga, Samir Krak

    Idook media

    • Koliko se često usudite da „vozite bez ruku” (preduzimate relativno riskantne poteze)?

    Preuzimanje rizika je sastavni deo vođenja bilo kojeg posla, ali to činim retko i samo kada sam temeljno procenio sve potencijalne posledice. Važno je naći pravu ravnotežu između hrabrosti i opreza kako bi se osigurali pozitivni ishodi, bez nepotrebnog izlaganja riziku.

    • Da li vam se nekad desilo da pomislite da ste izgubili kontrolu, ali ste ipak uspeli da se „vratite na stazu”?

    Takvi momenti zahtevaju smirenost i brzo razmišljanje i oni su me naučili važnosti održavanja fokusa čak i pod pritiskom. Srećom, nije ih bilo mnogo.

    • Koje odlike, po vašem mišljenju, čine šampiona?

    Talenat, svakako, igra ulogu, ali možda jedan odsto, a preostalih 99 odsto čine uporan rad, posvećenost, prilagođavanje i stalno usavršavanje. Šampioni su oni koji nikada ne odustaju, čak ni kada su suočeni sa neuspehom.

    • Da li vam je u karijeri (ali i u privatnom životu) važnija brzina ili pouzdanost?

    I brzina i pouzdanost su važne, ali pouzdanost je ona koja često postavlja granice brzini. U svetu koji se brzo menja ključna je sposobnost brzog prilagođavanja, ali nikada ne na račun pouzdanosti i kvaliteta. Pouzdanost gradi poverenje, a to je temelj svakog uspešnog odnosa, bilo u poslovnom ili privatnom kontekstu.

    • Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu i sl.), a koliko u „pit-stop” (ljude)?

    Mora postojati balans. Kada govorimo o Formuli 1, jasno je da bez vrhunskog bolida nema rezultata, ali bez vrhunskog tima koji upravlja tim bolidom i tom strategijom ni najbolja mašina ne može sama da ostvari pobedu. Stoga, ulaganje u ljude, njihovo obrazovanje i motivaciju jednako je važno kao i ulaganje u proizvod ili uslugu.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Idook media

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE