Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    kompanije, hr

    Zašto zebre nemaju čir na želucu? Kako da kompanije stvore zdravu radnu atmosferu?

    Čak 83 odsto zaposlenih oseća emocionalnu iscrpljenost, a 9 od 10 radnika oseća da iscrpljenost na poslu utiče na njihovo mentalno zdravlje. Da bi radnici radili u zdravom okruženju, kompanije imaju HR stručnjake koji su tu da to uz pomoć čelnih ljudi i obezbede.  

    Klinički psiholog iz Hrvatske prof. dr Nataša Jokić Begić objašnjava da je anksioznost normalan pratilac života.

    Šta je anksioznost?

    “Anksioznost je zamišljane svega lošeg što se u budućnosti može dogoditi. Da toga nema, mi ne bismo bili živi. Zašto zebre nemaju čir na želucu? Kad je lav juri, ona ako pobegne odahne i nastavi da pase travu. Čovek ako preživi napad lava, on odahne i onda počne da razmišlja šta je sve moglo da se desi, pa kako je to i njegovoj deci moglo da se desi…. To naše razmišljanje dovodi do toga da mi stvaramo automobile i kuće, ali i čir na želucu. Stalno razmišljanje o tome šta nam se može dogoditi, to je prokletstvo ljudskog roda“, rekla je ona na trećoj O. U. R. HR konferenciji: Da li HR treba da rešava kvar?

    Ipak, ona ističe da je zanimljivo da ono što nama stvarno menja život, to je ono što nam retko pada na pamet, a ne ono o čemu stalno mozgamo i što nam stvara anksioznost.

    „Anksioznost je sve češća kod ljudi i dolazi od pogrešne ideje da stalno moramo biti izvrsni, najbolji na svetu. Stalno smo stalno i nezadovoljni, jer savršenstva nema. Za kapitalističku zajednicu je to super, jer ona napreduje, ali za pojedince je koma“, objašnjava dr Jokić Begić.

    Pohvala je najvažnija

    Ona ističe da joj dolaze odrasli ljudi koji strahuju od evaluacije od šefa.

    „Šefovi tim ocenjivanjina ljude stavljaju u odnos kontinuirane anksioznosti. Svako ko vodi korporaciju morao bi na mikro nivou smanjivati osećaj anksioznosti. Da bi se ovaj osećaj smanjio korporacije bi trebalo da ublaže osećaj opasnosti, jer šta će se dogoditi ako ne povećamo dobit za 30 nego 26 odsto – neće ništa“, kaže ona.

    HR konferencija

    BIZLife

    Dr Jokić Begić objasnika je na O. U. R. HR konferenciji da su najbolji radnici sa zrdavom dozom aksioznosti, dovoljnom da im je zbog nje stalo do posla, ali da im visoko postavljeni ciljevi ne ulivaju strah i ta kombinacija stvara najbolje rezultate. Upitana kako HR stručnjaci da se ponesu prema radnicima koji se pozivaju na svoju anksioznost kao opravdanje za neizvršavanje zadataka, ona kaže:

    „Anksiozni čovek ne poziva se na anksioznost, on će se istinski truditi da uradi sve što se od njega traži, ali će ta anksioznost da ga sputava. Znate, jedino pohvale grade nova ponašanja! Pohvalite ljude za njihova dostignuća i dobićete pomak u radu, ne tipa „vau, ovo majka rađa samo jednom“, nego sa običnim “bravo”, kaže.

    Doktorka objašnjava da se na razgovorima za posao anksiozni ljudi čine stegnuto, ali napominje da će upravo oni biti najbolji radnici, jer će im biti stalo.

    „Na razgovorima za posao najbolje prolaze ljudi koji su nastupaju pomalo psihopatski “ja mogu to sve”. I on će vam biti performer na prvu, ali će vam brzo i otići. Anksiozni ljudi će biti pedantni, dobri, oni će se truditi, njih pohvalite. Ako direktori ne razumeju da postavljanje visokih kriterijuma zaposlene uništava ili ih tera iz kompanije, onda će bez njih i ostati. Biti menadžer znači upravljati ljudima, ne samo gledati brojke. Nemojte da se ljudi stalno loše osećaju“, zaključila je ona.

    Šta je hemija na radnom mestu?

    Sanjin Laganin, direktor kompanije Dr Oetker kaže da odnos prema zaposlenima delom zavisi i od našeg karaktera i kako smo mi to naučili da radimo u našoj porodici.

    „To se stiče u samoj porodici, ali može i mnogo toga da se nauči. Cenim kada ljudi koji mogu da osete kada je neko od kolega uznemiren ulože sebe i pokusaju da ih smire“, rekao je on na CEO panelu

    Upitan šta je za njega hemija na radnom mestu, rekao je:

    HR konferencija

    BIZLife

    „Hemija je za mene da se dok radimo svi osećamo dobro. Da bismo se osećali dobro, trebalo bi svi da razumemo da radimo za isti cilj. To vam je kao da imate bend i dođete da vežbate nešto, onda imate domaći zadatak kod kuće da navežbate, pa se sastanete i zajedno svirate naučeno. Hemija nastaje kada počnete da uživate u tome. To se ne dešava stalno, ali vam taj osećaj ostaje u podsvesti“, objasnio je.

    Marjana Davidović, Country manager kompanije Nestle kaže da je njeno iskiustvo iz prodaje naučilo da svako ko je išta radio vezano za prodaju mora da zna da je posao jedan ciklus, imate dobar ciklus, manje dobar ciklus, kakav god da ste talenat, imate dobre i loše periode i da to uvek treba uzimati u obzir u radu sa ljudima

    Predrag Mihajlović, CEO OTP banke dodaje da stres vezan za posao ne mora da dolazi samo iz kompanije, već i iz okruženja, porodice i drugih faktora.

    „Da bi postojala hemija u timu, mora da postoji tim koji deli iste vrednosti“, napominje on.

    Kako održati atmosferu sa rastom kompanije?

    Predrag Spasojević, osnivač kompanije Hooloovoo rekao je da je od kada su osnovali prvi mali tim, cela ideja bila da rade posao najkvalitetnije moguće.

    „Hteo sam da imam kompaniju za koju nam nije potrebna regrutacija, nego da ljudi stoje u redu da dobiju posao i da rade. Želeli smo firmu u kojoj ljudi vole i žele da rade“, priča on.

    Spasojević ističe da je njihov rast u prvih nekoliko godina bio relativno lagan.

    „Suštinski izazovi nam stižu kada smo krenuli ozbiljnije da rastemo. Gledali smo kako da porastemo na kvalitetan način, da i ako smo veliki zadržimo dinamiku i agilnost male firme i to je bio najveći izazov“, kaže on.

    Saša Popović, koosnivač kompanije Vega takođe kaže da im je cilj bio da imaju kompaniju u kojoj će njima samima biti super.

    „Želeli smo da se dobro osećamo na poslu, a to ne bi bilo moguće ako ljudima oko nas nije lepo. Većinu stvari smo radili po intuiciji, grešili smo, ali nas je bilo malo pa smo ispravljali odluke“.

    Da li se nešto promenilo sada kada ih je mnogo.

    „Sada kada nas ima mnogo suštinski se nije promenilo, ali smo dovoljno rano prepustili drugim ljudima deo posla, pa i taj deo rada sa ljudima. Trudimo se da kolege imaju priliku da kažu šta misle, da se ne ustručavaju da kažu šta misle, da učestvuju u donošenju odluka u kompaniji“, rekao je on.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife/Gorica Mitrović

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE