Zašto je emocionalna inteligencija osobina koju poslodavci sve više vrednuju?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto je emocionalna inteligencija osobina koju poslodavci sve više vrednuju?

    Zašto je važna emocionalna inteligencija?

    Zaposleni su navikli da svoje veštine i lična dostignuća naglašavaju u svojim biografijama, ili da o njima govore na intervjuima za posao. Međutim, da biste uspeli na poslu, kako na ličnom planu, tako i kao deo tima, u prvi plan dolazi sasvim drugačiji skup veština.

    Poslodavci sve više traže radnike koji mogu da upravljaju svim odnosima na poslu, kao i da obavljaju svoje poslovne zadatke, piše BBC.

    Lideri sve više traže „emocionalnu inteligenciju“, a ovaj raspon kompetencija obuhvata našu sposobnost da razumemo i upravljamo sopstvenim i tuđim osećanjima, a zatim koristimo ovo znanje za izgradnju pozitivnih i produktivnih odnosa i kontakata.

    „U osnovi, posao se odnosi na kvalitet naših odnosa“, kaže Ejmi Bredli iz Velike Britanije, vanredni profesor menadžmenta i liderstva na međunarodnoj poslovnoj školi Hult u Masačusetsu i autor knjige The Human Moment.

    Posao se obavlja zahvaljujući ljudima, a ako niste u mogućnosti da radite sa sopstvenim i tuđim emocijama, postaje veoma teško obavljati posao produktivno i održivo, ističe.

    “Kako se nosite sa konfliktima i neuspesima, kako ohrabrujete ljude kada su u nedostatku, vaša sposobnost da pregovarate ili obavite stvari – sve te stvari se tiču emocionalne inteligencije“, objašnjava Mark Kremer, savetnik za razvoj organizacija sa sedištem u SAD, autor knjige “Emocionalna inteligencija na radnom mestu”.

    Uopšteno govoreći, rad na emocionalno inteligentan način može značiti drugačiji pristup, umesto da spuštate glavu i dajete prioritet listama obaveza ili ciljevima produktivnosti, to znači da ljudske odnose i svoja i tuđa osećanja stavljamo na prvo mesto.

    To može biti izazovna tranzicija razmišljanja, ali koristi mogu biti duboke, povećavajući moral, produktivnost, blagostanje i lični uticaj – sve osobine koje poslodavci zahtevaju sada, više nego ikada.

    Šta je zapravo emocionalna inteligencija?

    Tradicionalno se od radnika očekivalo da drže “poklopac” na svojim osećanjima na radnom mestu, iako to možda nije sasvim realno očekivanje.

    „Svi smo mi emocionalna bića samo zato što smo ljudi, i ne možemo se odvojiti od toga na poslu“, kaže Kremer. Od frustracije i nelagode, do ispunjenja i radosti, naši radni zadaci, kolege, pa čak i život van posla mogu biti katalizatori za niz osećanja tokom radnog vremena.

    Psiholozi sa Jejla Peter Salovei i John D Maier razvili su teoriju emocionalne inteligencije (EI) 1990. Psiholog Daniel Goleman je kasnije podelio neophodne veštine u četiri domena: samosvest, samoregulacija, društveni svesti i upravljanja odnosima.

    Efekat pandemije

    Emocionalna inteligencija je oduvek bila važna veština na radnom mestu. Na primer, istraživanje je pokazalo da je veća verovatnoća da će zaposleni sa nižim nivoom lične emocionalne inteligencije imati niži nivo posvećenosti, zadovoljstva i učinka, kao i više stresa u vezi sa poslom.

    Ali pandemija je razotkrila zašto se o posedovanju emocionalne inteligencije sada ne može pregovarati.

    Prelazak na rad na daljinu je takođe učinio emocionalnu inteligenciju važnijom.

    Na udaljenom radnom mestu, emocionalno inteligentni pojedinci su bolje opremljeni da se prilagode ovim promenama, kao i da održavaju jake odnose uprkos nedostatku lične interakcije.

    Kako razviti emocionalnu inteligenciju?

    Dobra vest je da emocionalna inteligencija nije osobina sa kojom se neki rađaju, a neki ne.

    “Jednom kada bolje razumete sopstvene emocije tokom radnog dana, upravljanje njima može postati lakše. U trenucima jakih emocija, zapamtite da dišete, zapamtite da ne morate odmah da reagujete i odvojite vreme u toj situaciji da upravljate sobom“ kaže stručnjak.

    Ukratko, ako mislite da dobro slušate, ali vaš kolega kaže drugačije, dajte im prednost u sumnji.

    A onda počnite da aktivno pokušavate da poboljšate svoje veštine slušanja na poslu, kod kuće i sa prijateljima. .

    Uz sve komponente emocionalne inteligencije, spremnost da se razvijate zajedno sa drugima je od suštinskog značaja.

    Kao što Kremer kaže, „možete da pročitate sve knjige na svetu o tome, ali ne možete biti emocionalno inteligentni sami, to se stiče u zajednikom radu”.

    Zašto je “digitalna pismenost” sada nešto o čemu se ne može pregovarati

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE