Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Automobili

    Uskoro ćemo uvoziti polovnjake iz Amerike i Kine

    Petar Veličković sa internet sajta Polovni automobili izjavio je za Tanjug da će predlogom o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je usvojila Vlada, biti omogućeno uvoziti polovne automobile sa tržišta Kine i Amerike, i uz određene prepravke registrovati ih kod nas.

    On je rekao da ranije nije bilo moguće uvoziti automobile iz Kine i Amerike zbog i dalje važećih zakonskih odredbi, odnosno da je trenutno jedino moguće uvoziti automobile iz Amerike samo ako su fabrički proizvedeni tako da zadovoljavaju jednobrazne tehničke uslove i standarde koji važe u našoj zemlji, a oni su identični onima koji se primenjuju na nivou EU.

    „Izmenama zakona stvoriće se preduslovi da se vozila iz Kine i Amerike registruju kod nas uz određene prepravke, kao što se to radi u EU već godinama unazad“, pojasnio je Veličković i nabrojao neke prepravke na vozilima koje će biti obavezne da bi se izjednačili i iznivelisali standardi.

    „U Americi su snopovi svetala drugačiji u odnosu na naše, pokazivači pravca su crveni a kod nas su narandžasti, brzinometri pokazuju brzinu u miljama na sat…“, izjavio je on i objasnio da će Agencija za bezbednost saobraćaja davati ovlašćenja privrednim društvimaa, odnosno firmama da sprovode ta ispitivanja i prepravke, dok ona izdaje uverenja i kontroliše taj proces.

    Kakvi su polovnjaci iz Amerike?

    Na pitanje o kvalitetu polovnih automobila sa tržišta Kine i Amerike on je odgovrio da kvalitet automobila varira i naveo je kao primer da je naišao na istraživanje urađeno sa američkim vlasnicima polovnjaka u kom je veliki broj ljudi naveo da nisu u stanju da redovno servisiraju i održavaju svoja vozila.

    „Procena je da je cena polovnog automobila u Americi 20 do 30 odsto jeftinija u odnosu na polovne automobile u Evropi, međutim sve je poskupelo na tržištu automobila čak i transport“, rekao je Veličković.

    On je kao primer naveo da ako polovni automobil iz Evrope na našem tržištu vredi 10.000 evra, troškovi carinjena i ostali troškovi iznose 1.500-2.000 evra, taj isti automobil u Americi košta 8.000 evra, ali bi troškovi uvoza bili nekoliko hiljada dolara, i dodao da mu ne deluje da će trgovcima automobila to biti isplativo.

    „U ovom trenutku deluje da će biti isplativije uvoziti one polovnjake koji ovde ne mogu da se nađu ili koji su jako skupi, premijum modeli koji koštaju nekoliko desetina hiljada evra, pa da se onda nadomeste troškovi transporta kroz neku preprodaju“, izjavio je Veličković.

    On je naveo da će ove promene pogodovati i ljudima koji treba da dobiju automobil od nekoga iz srpske emigracije u Americi, dakle automobil koji nije predviđen da se prodaje.

    Nada u niže cene vozila iz Evrope

    Veličković. ipak, ne očekuje neke velike promene na domaćem tržistu kad sve ove zakonske novine stupe na snagu i mišljenja je da će se te promene odvijati sporo.

    „Mi imamo rast cena koji je kontinuiran, svakog meseca skaču po malo, u narednom periodu ćemo i dalje zavisiti od tržišta Evrope, a tek kad prođe neko vreme osetićemo posledice uvoza sa tržišta Amerike“, izjavio je Veličković.

    On je izrazio nadu da će se pre trendovi iz Evrope, u vidu veće prodaje polovnih automobila koji će oboriti cene, preliti na manja tržišta kao što je srpsko, nego što će tržište Amerike direktno doneti značajne promene.

    Izvor: Politika, Tanjug

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE