Vrednost ličnih Linkedin profila za kompaniju
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o vrednosti ličnih profila na Linkedin-u.
Piše: Dejan Pataki
Da li je u redu postavljati sadržaj tokom radnog vremena?
Pitanje koje mi je postavila koleginica bilo je potpuno opravdano i inspirisalo me da ovu temu sagledam iz šire perspektive.
Iz nekih ranijih faza razvoja LinkedIn platforme postojalo je pravilo da, ako neko kreira profil na LinkedInu ili se aktivira na mreži, to može značiti samo jedno: traži novi posao.
Ta vremena su davno prošla.
Zaposleni kao ambasadori brenda
Najbolji ambasadori brenda i kompanije su njeni zaposleni. Ako veruju u svoj proizvod, uslugu, dele vrednosti kompanije i to prenose svom okruženju – nema bolje reklame. Danas je to okruženje veće zahvaljujući digitalnim kanalima komunikacije, a LinkedIn je savršena platforma za tu svrhu. „Marketing od usta do usta“, ili u stranoj literaturi „word of mouth“, danas bi se za platformu o kojoj pišem možda mogao definisati kao: „Marketing od posta do posta.“
LinkedIn profil svake osobe je njen, lični. Ta osoba radi, doprinosi, kreira vrednost i za to je plaćena od strane kompanije. Veliki deo svog budnog vremena provodi u vezi sa poslom i kolegama. LinkedIn je profesionalna mreža i kao što kompanija ima svoja pravila u vezi sa oblačenjem, ponašanjem, radnim vremenom, upotrebom brendiranih vozila, a verovatno i kodeksom koji ne mora nužno biti u pisanoj formi – isto bi trebalo da važi i za LinkedIn. Profili zaposlenih jesu, donekle, ogledalo kompanije, a u budućnosti će to biti još izraženije. Employer branding se ogleda u ličnim profilima zaposlenih mnogo više nego u sjajnim video klipovima sa team buildinga ili duhovitim sadržajima.
Kao metaforu, kolega Nemanja Živković na radionicama koje držimo opisuje lične profile kao one špice kišobrana, dok je kompanija taj – kišobran. Svako ima svoju ulogu.
Poverenje kao ključ uspeha
Tokom svoje karijere bio sam u situaciji da promenim kompaniju za koju sam dugo radio (menjao sam i branšu) – i dobio sam (čak posle više od 10 godina – još uvek dobijam) pitanja: “Hajde sada reci šta stvarno misliš, ima li smisla to platiti?” S obzirom na to da je u pitanju bila usluga koja je povezana sa medicinskim temama, dodatno je bilo važno poverenje.
Pitanje je uvek bilo i biće na mestu – jer će svako od nas pre poverovati nekome koga poznaje i u koga ima poverenja, bilo zbog toga što je ta osoba sa integritetom ili zato što je dokazani stručnjak (thought leader) u svojoj branši – nego sloganu, bilbordu ili super reklami.
Ko prati sadržaje u ovoj kolumni primetiće da često kolega Nemanja Živković i ja spominjemo: “izgradnja poverenja” ili “thought leader”. Sve je to vrlo direktno povezano sa LinkedIn platformom.
Zaključak
Da zaključimo jasno:
- Može i treba postavljati sadržaj tokom radnog vremena (LinkedIn ima i opciju za planiranje objava, tako da se vreme kreiranja i vreme objave mogu razlikovati). Potrebno je ohrabrivati zaposlene da budu aktivni na platformi, a najvrednije možda i dodatno stimulisati.
- Svaki zaposleni može da kreira sadržaj iz svoje stručne perspektive i da se bavi temama koje su u vezi sa njegovom pozicijom i opisom posla.
„Opasnost“ koju nosi ovakav pristup je da će zaposleni postati vidljivi široj poslovnoj zajednici i samim tim možda postati zanimljivi drugim kompanijama i poslodavcima.
Parafraziraću jednu scenu, dijalog – nisam našao tačan izvor:
“Šta da radimo ako naši zaposleni, zbog svojih znanja i iskustva, postanu zanimljivi konkurenciji, drugim kompanijama?”
Odgovor:
“A šta da radimo ako naši zaposleni, zbog svojih znanja i iskustva, NIKOME nisu zanimljivi: konkurenciji, drugim kompanijama?”
O Autoru!
Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.
Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay