Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, rad od kuće, zaposleni

    Istraživači tržišta otkrili 5 najvećih poslovnih trendova u 2023.

    Otkako je pandemija počela, na američkom tržištu rada nije nedostajalo preokreta – od rekordnih otpuštanja do Velike ostavke. Kako se 2022. bliži kraju, zaposleni se ponovo suočavaju sa neizvesnom godinom zbog čega su istraživači ispitali tržište.

    Prema nedavnom istraživanju KPMG među 1.300 američkih izvršnih direktora, više od polovine razmišlja o otpuštanju zbog očekivane recesije 2023. godine. Barclays, Citigroup, Meta, Twitter i Salesforce su samo neke od organizacija koje su ovog meseca otpustile radnike.

    Ali uprkos pretpostavkama istraživanja i otpuštanju radnika, neki sugerišu da će tržište rada da ostane izuzetno otporno u novoj godini.

    Ovo je prvo predviđanje Glassdoor-a i Indeed-ovog izveštaja o trendovima zapošljavanja i radnim mestima. Istraživači su anketirali hiljade radnika i konsultovali se sa ekonomistima kako bi utvrdili kakve promene se očekuju u narednoj godini. Evo pet najvećih trendova koje predviđaju:

    zaposleni

    Posao (Unsplash)

    1. Tesno tržište rada

    Uprkos otpuštanju zaposlenih u tehnološkim kompanijama, izveštaj sugeriše da će radnici sledeće godine imati prednost na tržištu rada.

    „Kao rezultat nedavnih vesti o otpuštanjima i zamrzavanju zapošljavanja, čini se prirodnim da će se stopa nezaposlenosti povećati u narednih nekoliko meseci – sa istorijskih najnižih vrednosti. Koliko god se osećali velikim, važno je imati na umu da su nedavne najave otpuštanja – oko desetine hiljada ljudi – mali deo od 160 miliona radnih mesta širom zemlje“, objasnio je Aron Terazas, glavni ekonomista Glassdoor-a.

    Terazas i njegov tim sugerišu da čak ni recesija neće značajno da utiče na tržište rada jer radno sposobno stanovništvo nastavlja da opada u zemljama poput Kanade, Kine, Francuske, Nemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država. Očekuju da će ograničena ponuda radnika da drži poslodavce gladnima za talentima i ograniči dramatične skokove nezaposlenosti.

    „Ekonomije mnogih zemalja mogle bi da uspore ili čak padnu u recesiju jer centralne banke rade na smanjenju inflacije. Ali čak i ako apetiti poslodavaca za zapošljavanje izblede, ponuda radnika će verovatno da ostane slaba na duge staze. Uprkos pretećim pričama o recesiji,Glassdoor-ovi ekonomisti veruju da će zapošljavanje da ostane izazov u ​​godinama koje dolaze, vođeno demografijom i evolucijom preferencija. Radnici će i dalje da imaju moć da vrše pritisak za veće plate, veće beneficije, fleksibilnost rasporeda i niz drugih pogodnosti“, navodi se u izveštaju, gde piše da očekuju pad udela radnika između 25 i 54 godine.

    Posao, tržište

    Posao, tržište (Pexels)

    2. Rad na daljinu je tu da ostane

    Jedna od najpopularnijih politika za koju će radnici da koriste svoju polugu biće opcija rada na daljinu, navodi se u izveštaju, koji je otkrio da su radnici stalno zainteresovani za to.

    „Još nismo razbili kod o radu na daljinu. Ali on funkcioniše! Rad na daljinu takođe možda nije odgovarajući za svaku kompaniju i svakog zaposlenog, tako da će se naravno desiti samoizbor“, kazala je Svenja Gudel, glavni ekonomista kompanije Indeed.

    Na Indeed-u, 8,6 odsto oglasa za posao u SAD pominje rad na daljinu (u odnosu na 2,9 odsto pre pandemije), a 9,8 odsto radnika pominje rad na daljinu (u odnosu na 1,7 odsto).

    „Glassdoor podaci pokazuju da poslovi na daljinu konstantno stvaraju više interesovanja kod onih koji traže posao, a organizacije koje ih nude prirodno imaju pristup mnogo boljim talenatima“, dodao je Terazas, piše Fast Company.

    Posao, tržište, radno vreme

    Posao tržište, rad na daljinu (Pixabay)

    3. Pojačane koristi

    Oba sajta za zapošljavanje su otkrila da poslodavci povećavaju svoje beneficije i reklamiraju ih kako bi privukli talente.

    „U SAD, beneficije pružaju poslodavcima načine da diferenciraju svoje organizacije i zaslade ponude za posao, posebno za zanimanja na nižem nivou platne skale koja obično zahtevaju lično prisustvo, kao što su čuvanje dece ili priprema hrane i usluga“, navodi se u izveštaju.

    Istraživači su otkrili da je između 2019. i 2022. procenat sektora sa niskim platama koji nude plaćeno slobodno vreme kao beneficiju značajno porastao sa 17 odsto na 34 odsto.

    Poslodavci takođe sve više nude beneficije za mentalno zdravlje. U 2022. godini, 63 odsto pregleda beneficija na Glassdoor-u pominjalo je „negu mentalnog zdravlja“, u odnosu na 49 odsto u 2019.

    Posao, izvini

    Posao, tržište (Pixabay)

    4. Sreća kao merilo uspeha

    Izveštaj sugeriše da radnici daju prednost svojoj sreći i blagostanju više nego što su to činili pre pandemije. Skoro polovina ispitanih izjavila je da su njihova očekivanja oko sreće na poslu porasla u poslednjih godinu dana, a 86 odsto ispitanih kaže da to kako se osećaju na poslu utiče na to kako se osećaju kod kuće.

    Štaviše, Glassdoor i Indeed procenjuju da 90 odsto ljudi veruje da je važno kako se osećamo na poslu, ali samo 49 odsto ljudi navodi da njihova kompanija meri sreću i blagostanje.

    Na ovaj način, „merenje i razumevanje blagostanja zaposlenih postaje vitalno za privlačenje i zadržavanje talenata“.

    Posao, tržište

    Posao, tržište (Unsplash)

    5. Naglasak na inkluziji, jednakosti i raznolikosti

    Konačni trend radnog mesta i zapošljavanja koji Glassdoor i Indeed predviđaju za 2023. je povećan naglasak na raznolikosti, jednakosti i inkluziji (DEI). Ali ovaj entuzijazam nije ravnomerno raspoređen među radnicima.

    Istraživači su otkrili značajnu generacijsku podelu kada je reč o stavovima prema DEI inicijativama. Dok je 72 odsto radnika starosti od 18 do 34 godine reklo da bi razmotrilo odbijanje ponude za posao ili napuštanje kompanije ako ne misle da njihov menadžer (ili potencijalni menadžer) podržava inicijative DEI, taj stav se menja sa svakom starijom starosnom grupom. Samo 63 odsto ljudi uzrasta od 35 do 44 godine bi razmišljalo o odbijanju ponude ili napuštanju firme, 60 odsto onih starosti od 45 do 54 godine, 52 odsto onih starosti od 55 do 64 godine i 45 odsto onih koji su stariji od 65 godina.

    Stručnjak DEI-a Džordan Saunders kaže da nije iznenađena ovim generacijskim jazom.

    „Mlađe starosne grupe više vole DEI inicijative. I na kraju, preduzeća sada imaju više nego ikada odgovornost da ulažu u te inicijative“, ističe osnivač i izvršni direktor kompanije „The Resource Key“ Džordan Saunders, koja se fokusira na inkluzivno brendiranje.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE