Raketa, Tojota, (Unsplash)

Tojota ulaže u svemirske rakete: Počinje trka za osvajanje orbite

Tojota Motor istražuje mogućnost razvoja i proizvodnje orbitalnih raketa, izjavio je u ponedeljak predsednik kompanije Akio Tojoda. Ova automobilska kompanija, kroz svoj ogranak „Woven by Toyota“, ulaže 7 milijardi jena (44,4 miliona dolara) u „Interstellar Technologies Inc.“, japansku privatnu kompaniju koja razvija rakete za satelite.

Tojoda, bivši izvršni direktor i naslednik automobilske dinastije, izjavio je da ne bi trebalo da samo „jedna automobilska kompanija“ — aludirajući na Teslu, čiji je direktor Ilon Mask ujedno i na čelu kompanije SpaceX — radi na razvoju takvih tehnologija.

„Mi takođe istražujemo mogućnost razvoja raketa, jer budućnost mobilnosti ne treba da bude ograničena samo na Zemlju ili na samo jednu automobilsku kompaniju,“ rekao je Tojoda na konferenciji za novinare tokom CES-a u Las Vegasu, piše CNBC.

Tojota ulaže još pola milijarde dolara u leteći taksi

Partnerstvo sa „Interstellar Technologies“

Osnovana 2013. godine, kompanija „Interstellar Technologies“ do sada je izvela sedam lansiranja svojih malih suborbitalnih raketa MOMO, koje su prvi put dosegle svemir 2019. godine. Ipak, ova kompanija još nije lansirala satelit u orbitu. Planiraju razvoj većih raketa, ZERO i DECA, koje će moći da isporučuju svemirske letelice u orbitu.

Tojota planira da iskoristi svoje iskustvo u masovnoj proizvodnji vozila kako bi pomogla u proizvodnji raketa u saradnji sa Interstellar Technologies.

Konkurencija u japanskom svemirskom programu

Na japanskom tržištu lansiranja raketa, Tojota ulazi u konkurenciju sa Mitsubishi-jem, čija podružnica „Mitsubishi Heavy Industries“ razvija i lansira H3 seriju raketa za JAXA-u, japansku svemirsku agenciju.

Raketa H3, koja je lansirana sa višegodišnjim zakašnjenjem, zamišljena je kao cenovno konkurentna SpaceX-ovim Falcon 9 raketama koje dominiraju globalnim tržištem.

Woven City – Prototip grada budućnosti

Tojota je takođe u ponedeljak objavila završetak prve faze izgradnje Woven City-ja, uključujući stambene objekte za stanovnike i izumitelje koje kompanija poziva da dođu u ovaj inovativni prostor.

„Woven City“, koji je Tojoda najavio pre pet godina na CES-u, predstavlja „prototip grada budućnosti“ na lokaciji od 175 hektara u podnožju planine Fudži u Japanu.

Cilj ovog projekta je testiranje i razvoj novih tehnologija, poput autonomnih vozila. Predsednik kompanije je naglasio da misija Woven City-ja nije da donosi profit, već da služi kao poligon za testiranje i eksperimentisanje sa tehnologijama budućnosti.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE