Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jedan od najvećih lanaca kafeterija NADMAŠIO Starbucks na kineskom tržištu

    Luckin Coffee, kineski lanac, prijavio je vodeću prednost u prodaji nad rivalskim Starbucks-om na važnom kineskom tržištu. U 2023. godini, Luckin je ostvario ukupan neto prihod od 24,9 milijardi juana (3,5 milijardi dolara), što je 87 odsto više nego godinu dana ranije, prema finansijskim rezultatima.

    Nije raščlanio svoj prihod prema geografiji, ali velika većina njegove prodaje dolazi iz Kine. Na međunarodnom nivou, ima samo 30 prodajnih mesta u Singapuru, od kojih je prvi debitovao prošlog marta.

    Starbucks, za poređenje, prijavio je ukupan prihod od 3,05 milijardi dolara u Kini za fiskalnu 2023. godinu koja je završena 1. oktobra, prema proračunu CNN-a zasnovanom na kvartalnim rezultatima kompanije. Američki lanac kafe nije prijavio cifru prodaje u Kini za celu godinu.

    Kompanija Luckin sa sedištem u Sjamenu saopštila je da je njen nerevidirani neto prihod za 2023. dostigao 2,85 miliona juana (401.000 dolara), u poređenju sa 488.246 juana (67.830 dolara) u 2022. godini, piše CNN.

    Kina, gradovi

    Kina (Pixabay)

    Širenje Luckin-a

    Luckin, koji sebe već naziva najvećim kineskim lancem kafe, tvrdi da je nadmašio Starbucks u kontinentalnoj Kini po broju prodavnica u 2019.

    Porast Luckin-ove prodaje prošle godine delimično je vođen brzim širenjem. Do kraja 2023. godine, Luckin je imao 16.218 prodavnica u Kini, što je skoro duplo više od od 8.200 iz 2022.

    Nasuprot tome, Starbucks je imao 6.975 prodavnica u Kini do kraja januara, prema poslednjem kvartalnom rezultatu kompanije objavljenom ranije ove godine. Taj broj je veći za 14,5 odsto u odnosu na godinu ranije.

    Neke od Luckin-ovih prodavnica su samostalne, dok druge vode partneri. Starbucks-ove prodavnice u Kini su u potpunosti u vlasništvu kompanije.

    starbaks, plate

    Starbucks, kafa (Unsplash)

    Starbucks-ova najveća tržišta

    Globalno, Starbucks je i dalje daleko najveći lanac kafeterija, sa 38.586 prodavnica širom sveta. Sjedinjene Države i Kina su njena dva najveća tržišta.

    Kina, nekada nacija koja je pila čaj, postala je globalna sila u industriji kafe, uprkos tome što se bori sa brojnim ekonomskim problemima poslednjih godina. Podaci Međunarodne organizacije za kafu prošle godine pokazali su da je potrošnja kafe u zemlji porasla za 15 odsto u godini koja je završena u septembru.

    Veliki deo ove potražnje pokreće mlađa generacija. Čak 36 odsto potrošača kafe u zemlji bilo je između 25 i 34 godine, a 30 odsto između 35 i 44 godine, prema istraživanju Daxue Consulting, kineske firme za istraživanje tržišta iz 2021.

    Broj brendiranih kafića u Kini skočio je 58 odsto u proteklih 12 meseci i sada broji 49.691 lokal, prema decembarskom izveštaju World Coffee Portala. To je pomoglo Kini da pretekne SAD kao najveće svetsko tržište brendiranih kafića.

    Starbaks kafa

    Starbucks kafa (Pixabay)

    Luckin je priznao žestoku konkurenciju

    „Ostajemo fokusirani na našu strategiju određivanja cena i širenja kako bismo održali naš rast i udeo na tržištu“, rekao je Jini Guo, predsednik i izvršni direktor Luckin Coffee-a.

    Luckin je osnovan 2017. godine i podržan je od strane kineske privatne kompanije Centurium Capital. Fokusira se na ugostiteljstvo mladih, štandove za poneti i bezgotovinsko plaćanje. Njihova pića su oko 30 odsto jeftinija od onih koje nudi Starbucks.

    Njihove prodavnice obično nude samo najosnovnije usluge i cene su niže, što je omogućilo kompaniji da se brzo širi. Takođe zahtevaju od potrošača da koriste mobilne telefone za naručivanje, što im omogućava da prikupe obimne podatke o kupcima.

    Kafa

    Kafa (Pixabay)

    Izazov za Starbucks

    Do 2019. godine, kompanija je premašila broj Starbucks prodavnica u Kini, sa više od 4.500 prodajnih mesta. U 2019. Luckin je izašao na berzu u Njujorku, gde su ga pozdravili investitori koji su verovali da bi mogao da bude ozbiljan izazov za Starbucks.

    Ali kompanija je bila primorana da se povuče godinu dana kasnije nakon priznanja da je njena zarada izmišljena. Luckin je na kraju uklonjen sa liste Nasdaq-a, a njegov tadašnji predsednik i izvršni direktor su otpušteni. Američka Komisija za hartije od vrednosti takođe je izrekla kaznu od 180 miliona dolara.

    Nakon toga, kompanija se obavezala da će obnoviti svoje poslovanje. Centurium Capital, rani investitor u lanac kafe, postao je njegov kontrolni akcionar.

    Uprkos tome što je nadmašen i po broju prodavnica i po sadašnjoj prodaji, Starbucks i dalje ima veliku prednost u odnosu na Luckin kada je reč o profitabilnosti. Profitabilnost kineske kompanije je stradala kao rezultat njene brze ekspanzije.

    Kao odgovor na konkurenciju, Starbucks je najavio partnerstvo sa Alibabom (BABA) i Meituan-om 2018. i 2022. godine, proširujući svoj online doseg kineskim potrošačima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE