Šta vrsta muzike koju volimo govori o našoj ličnosti?

Veza između vrsta muzike koju volimo i ličnosti još nije dovoljno istražena, ali postoje neka istraživanja koja pokazuju da oni ipak jesu povezani u nekoj meri.

Naime, jedno istraživanje obuhvatilo je više od 36.000 ispitanika širom sveta koji su dobili zadatak da ocene 104 muzička stila, a takođe su popunjavali i pitanja u vezi sa velikih pet crta ličnosti i svojom omiljenom muzikom.

Rezultati su pokazali da su ličnosti i muzički ukusi povezani, ali da tu postoje i drugi faktori.

Ovo su neki od zaključaka istraživanja:

Pop muziku vole ekstrovertni, iskreni i konvencionalni ljudi. Iako su oni vredni i imaju visoko samopouzdanje, pokazalo se da nisu toliko kreativni i opušteni kao ljubitelji drugih žanrova, prenose detalje ove analize strani portali.

Rep i hip hop muziku slušaju ljudi koji takođe imaju visoko samopouzdanje, a koji su prilično otvoreni, uprkos stereotipu da su ljubitelji ove muzike agresivni, takva veza nije pronađena.

Ljudi koji slušaju kantri muziku uglavnom su vredni, druželjubivi i konzervativni. Iako su teme često povezane sa slomljenim srcem, ljudi koji slušaju kantri su uglavnom emotivno stabilni.

Iako rok i hevi metal muzika imaju veze sa besom i agresijom, fanovi ovih žanrova su nežni, kreativni i introvertni, pokazalo je istraživanje. Takođe imaju nisko samopouzdanje.

Fanovi indi žanra su introvertni, pametni i kreativni, ali manje vredni i nežniji od fanova drugih žanrova. Karakterišu ih i pasivnost, anksioznost i nisko samopouzdanje.

Dens muziku vole oni koji su uglavnom druželjubivi, asertivni i otvoreni za nova iskustva, ali i manje nežni od ostalih.

Ljubitelji klasične muzike pokazali su se kao donekle introvertni, ali zadovoljni sami sobom. Pokazalo se da u sebi imaju kreativnosti i puno samopouzdanja.

Džez, bluz i soul muziku slušaju ekstrovertni ljudi, kojima ne manjka samopouzdanja, a oni su takođe i veoma kreativni, inteligentni i zadovoljni svojim životom.

Šta još muzika koju volimo govori o nama?

Muzika u kojoj uživamo, kako stručnjaci kažu, može biti povezan sa načinom na koji naš mozak obrađuje informacije. Istraživači sugerišu da ljudi imaju dva načina da reaguju na svet: na osnovu društvenih znakova (empatija) i na osnovu unapred postavljenih koncepcija o tome kako ljudi misle da treba da reaguju (sistemizacija).

Oni koji saosećaju verovatno će uživati u blagoj, ali emocionalno bogatoj savremenoj muzici koja se kreće od indi roka preko kantri i folka.

Mnogi imaju karijere u umetnosti ili pomoćnim profesijama, a više su voleli tihu muziku koja izaziva snažne emocionalne reakcije.

Muzika je važan način izražavanja identiteta. Jedna studija dalje sugeriše druge ključne psihološke funkcije:

  • Poboljšanje performansi
  • Podsticanje radoznalosti i mašte
  • Pojačavanje određenih raspoloženja ili emocija

Studija je pokazala da pol, starost, društvena klasa i kulturno poreklo takođe igraju važnu ulogu u muzičkom ukusu.

Sledeći put kada budete sastavljali listu pesama za putovanje na posao ili vežbanje, razmislite o tome kako bi se vaša ličnost mogla odraziti na vaše izbore pesama.

Zoi & „Zdravo dvadesete“ objavili himnu generacije Z

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE