Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Odeća, Shein

    Shein, Alibaba, Temu, TikTok Shop: Kinezi dnevno isporuče 108 teretnih aviona odeće

    Prema podacima koje je prikupio Cargo Facts Consulting, Temu isporučuje oko 4.000 tona odeće dnevno, Shein 5.000 tona, Alibaba.com 1.000 tona i TikTok 800 tona. To otprilike odgovara kapacitetu 108 teretnih Boeingovih aviona 777 dnevno, rekli su iz konsultantske kuće. Nagli uspon online trgovaca brze mode poput Sheina i Temua zatekao je sektor vazdušnog prevoza tereta i probudio žestoku konkurenciju za ograničene prevozničke kapacitete, tvrde izvori.

    Shein, Temu i TikTok Shop odnedavno nude odeću i u SAD-u, a većinu proizvoda isporučuju kupcima avionima, direktno iz fabrika u Kini.O popularnosti njihove odeće svedoči i izveštaj američkog Kongresa iz u kom se navodi da Shein i Temu zajedno u SAD otpremaju 600.000 paketa dnevno.

    Ta popularnost povećava troškove vazdušnog prevoza iz azijskih centara kao što su Guangzhou i Hong Kong, sezona kupovine traje gotovo celu godinu, a prevoznici više ne mogu kapacitetima pokriti potražnju, rekli su izvori.

    “Na vazdušni prevoz tereta trenutno najviše utiču kineske kompanije za online trgovinu, poput Sheina ili Temua, a ne situacija u Crvenom moru”, rekao je direktor poslovanja Kine u logističkoj kompaniji Bollore Logistics Basile Ricard.

    Prema podacima koje je prikupio Cargo Facts Consulting, Temu isporučuje oko 4.000 tona odeće dnevno, Shein 5.000 tona, Alibaba.com 1.000 tona i TikTok 800 tona. To otprilike odgovara kapacitetu 108 teretnih Boeingovih aviona 777 dnevno, rekli su iz konsultantske kuće. Shein sam čini jednu petinu globalnog tržišta brze mode, a potaknuo je i rast kineske online trgovine, prema Coresight Researchu.

    Avion turbulencije

    Avion (Pixabay)

    Nema mesta za stare klijente?

    Brza moda danas čini polovinu kineskih prekograničnih isporuka u online trgovini i zauzima otprilike trećinu kapaciteta teretnih aviona na velikim udaljenostima, pokazuje specijalizovana savetodavna kompanija Baixiao

    Uspon Sheina i Temua smanjuje prostor u teretnim avionima za druge kompanije, upravo u razdoblju potrage za alternativnim logističkim mogućnostima zbog poremećaja u Crvenom moru.

    “Kada je izbila kriza u Sueckom kanalu, kompanije su uzalud pokušavale da unajme prevoz budući da je online trgovina zauzela sve”, rekao je izvršni direktor vazdušnog teretnog prevoznika, koji je želeo da ostane anoniman zbog osetljive problematike u sektoru.

    Potražnja lanaca brze mode za vazdušnim prevozom tereta dramatično je ojačala u drugoj polovini prošle godine, reklo je nekoliko izvora. Izvor u nemačkim logističkim krugovima rekao je da čak i velike tehnološke kompanije poput Applea dnevno prevoze najviše 1.000 tona proizvoda. Talas potražnje za transportom u sektoru brze mode mogao bi istisnuti dugogodišnje klijente, dodao je.

    Neodrživi model

    Neki prevoznici odgovorili su na pojačanu potražnju online trgovina dodatnim čarter kapacitetima “koji su već uveliko rezervisani na duži rok”, rekao je glasnogovornik nemačke logističke kompanije Schenker. Apple je odbio da komentariše situaciju u vazdušnom prevozu tereta, a TikTok Shop nije odgovorio na poruke Reutersa da je komentariše.

    “Shein kontinuirano optimizira nastojanja da kupcima osigura najbolje korisničko iskustvo i učinkovitost u isporuci”, rekao je glasnogovornik kompanije, ne želeći da ulazi u pojedinosti.

    Neočekivani skok potražnje za brzom modom od prošle godine podigao je cene vazdušnog prevoza tereta iz Kine i podstakao strahovanja od manjka transportnih kapaciteta na duži rok.

    “Iskustvo nas uči da vazdušni model transporta proizvoda naručenih u online trgovini nije održiv, niti s profitnog niti s ekološkog stajališta”, rekao je direktor Cargo Facts Consultinga Guillermo Ochovo.

    I Shein i Temu sada se, po njegovim rečima, okreću pomorskom prevozu, zbog visokih troškova vazdušnog transporta, a razmatraju i otvaranje skladišta izvan Kine kako bi skratili vreme prevoza.

    Ponuda teretnih aviona za duge relacije ne može pratiti prekograničnu e-trgovinu, naveo je Wang Yongqiang iz Baixiaoa u prezentaciji na Boeingovom forumu u Kini u decembru. Boeing procenjuje da će se kineska flota za vazdušni prevoz tereta više nego utrostručiti do 2042, na 750 aviona. Američka kompanija nije želela da komentariše tu prognozu.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE