Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ŠEST načina kako do bolje KOMUNIKACIJE u malim preduzećima

    Jedna uobičajena zabluda o vođenju malog preduzeća je da je lakše ostvariti komunikacije sa svojim timom – ali to nije uvek slučaj. 

    Svi znamo koliko je važna dobra komunikacija- od velikog je značaja za održavanje zdravih odnosa i za razvoj poverenja i angažovanja unutar grupe ili organizacije.

    Može se pretpostaviti da je lakše komunicirati u manjem preduzeću sa manje ljudi nego u velikoj organizaciji. Ali ako radite u startapuili manjem predzeću bez HR tima, na primer – koji obično obavlja funkcije interne komunikacije – to možda nije slučaj.

    Međutim, prateći nekoliko jednostavnih koraka, menadžeri mogu pomoći zaposlenima da se osećaju povezanije sa organizacijom i da imaju bolji osećaj pripadnosti.

    Evo nekoliko saveta stručnjaka o tome kako poboljšati komunikaciju u malim preduzećima:

    Usvojite ispravnu tehnologiju

    Ključni izazov za menadžere je da pokušaju da maksimalno iskoriste način na koji zaposleni rade. „Tehnologija je tu da to unapredi“, kaže prof. Tim Vorli, pro-rektor i dekan poslovne škole Univerziteta Oksford Bruks i potpredsednik Povelje za mala preduzeća.

    „Ovde se radi o osnovnim tehnologijama koje zaista mogu da podstaknu rast. Poenta je da nije samo komunikaciona tehnologija ta koja može pomoći komunikaciji.  Ljudske interakcije mogu da trpe kada se vlasnici preduzeća zaglave u više administrativnih funkcija kao što su ljudski resursi, finansije i IT. Dakle, automatizacija tih procesa pomoću tehnologije može osloboditi kapacitet za više ljudske komunikacije“.

    Zamenite e-poštu za „trenutne poruke“

    Kada je u pitanju komunikaciona tehnologija, većina nas je previše upoznata sa problemom preopterećenja e-pošte. Stalno proveravanje prijemnog sandučeta može biti izvor stresa. Zato podstaknite osoblje da proverava svoju e-poštu u fiksnim intervalima – oslobađajući dragoceno vreme da se fokusira na posao. Brzim upitima se može upravljati putem trenutnih poruka, a ne putem e-pošte.

    Stručnjaci takođe predlažu bolje korišćenje alata za saradnju, kao što su deljeni dokumenti i deljenje datoteka. Ovo omogućava preduzećima da pojednostave svoju komunikaciju, zamenjujući neke e-poruke komentarima direktno na deljenim dokumentima.

    Upoznajte svoje zaposlene sa tehnologijom

    Samo po sebi uvođenje novih tehnologija i praksi zahteva dobru komunikaciju. Dakle, pre uvođenja nove tehnologije, važno je da se zaposleni uključe, kaže Annmarie Hanlon, viši predavač digitalnih veština na Školi menadžmenta Univerziteta Cranfield.

    „Živimo u doba neizvesnosti. Mnoga mala preduzeća su u paničnom režimu. Oni treba da utvrde šta dobro funkcioniše i koja tehnologija je laka za korišćenje“, kaže.

    Olakšajte komunikaciju

    Prelazak na hibridni rad znači da poslodavci moraju da pronađu nove načine komunikacije umesto da se oslanjaju na sastanke licem u lice. Podsticanje zaposlenih da naprave prezentaciju koja izaziva razmišljanje ili dele ideje u virtuelnim ili fizičkim grupama za razbijanje, sve su to dobri načini angažovanja zaposlenih, kaže Sara Bruks, predavač na Školi za menadžment Univerziteta Šefild.

    Društveni mediji kao što su TikTok i Instagram takođe se mogu koristiti kao kanali za komunikaciju. Međutim, ona upozorava: „Važno je koristiti tehnologiju koju osoblje želi da koristi i kojoj može pristupiti. Uspostavljanje sastanaka licem u lice je i dalje važno“.

    Organizacije takođe treba da stvore mogućnosti da razgovaraju sa osobljem pojedinačno. Samo ako ih stvarno upoznate, ovo će dodati vrednost organizaciji, dodaje.

    Uverite se da imate brz, pouzdan širokopojasni pristup

    Virtuelni timovi mogu da se suoče sa različitim izazovima u poređenju sa tradicionalnim timovima licem u lice – od otežavanja čitanja neverbalnih signala ljudi do zamrznutih ekrana i strašnog okretnog točka neujednačene internet veze. Dakle, posedovanje prave širokopojasne tehnologije je od vitalnog značaja. Stvari na koje treba obratiti pažnju su jačina signala u vašem domu ili kancelariji i broj uređaja koji mogu istovremeno da koriste širokopojasnu vezu. Voom Fiber iz Virgin Media nudi brojne pakete za registrovana mala preduzeća namenjena bilo kancelarijskom ili kućnom radnom prostoru.

    Dajte zaposlenima jasne ciljeve

    Jedan od najtežih delova efikasne komunikacije na radnom mestu je obezbeđivanje da svako može da vidi širu sliku čak i kada obavlja manje ili sitne zadatke. Ovo može pomoći da se da smisao radu. Obezbeđivanje da zaposleni imaju jasnu viziju širih ciljeva poslovanja – i komercijalnih i društvenih – može stvoriti zajednički osećaj svrhe i pomoći im da se identifikuju sa njegovim vrednostima.

    Preduzeća koja koriste analitiku i kontrolne table mogu pomoći ljudima da bolje vizualizuju i razumeju šta rade i kako doprinose širim naporima.

    „Ovo može biti zaista motivaciono u pogledu napretka ka postizanju timskih ili poslovnih ciljeva, bilo da se radi o prodajnom cilju isporuke ili klijentskom projektu“, kaže Vorlei.

    Ljudi ne napuštaju loše poslove, već loše šefove: Kako da ih prepoznate?

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE