Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    PREDUZETNIČKE PRIČE: Bračni par u vodama uspešnog biznisa

    Bračni par Vanja i Nenad Čorokalo iz Zrenjanina, krajem prošle godine odlučili su da pokrenu svoj  biznis i počnu da ručno prave ćebad i šalove od merino vune.  Njihov proizvod je za kratko vreme postao vidljiv kako na domaćem tako i na inostranom tržištu, a oni su,  čini se, u posao ušli spremno jer pored  originalne i kreativne ideje, imaju dobro osmišljen internet sajt,  vrlo su aktivni na društvenim mrežama, a prodaja preko interneta im dobro ide.

    Vanja je inženjer tehnologije, a Nenad ekonomista, oboje rade u jednoj državnoj firmi u Zrenjaninu, a motiv za osnivanje firme “Woolnia” i pokretanje sopstvenog posla bila je želja za inovacijama, napredovanjem, usavršavanjem, kao i nezavisnost i fleksibilnost u poslu.

    “Učinilo nam se veoma zgodnim da počnemo da se bavimo nečim kreativnim što će možda moći da nam obezbedi dodatni priliv novca kao i nezavisnost od drugih. Mi volimo da prihvatamo odgovornost kako za uspeh tako i za neuspeh, koji je sastavni deo svakog posla”, rekao je Nenad.

    Nenad kaže da su krajem prošle godine napravili biznis plan, prikupili potrebne informacije o tome kako se otvara preduzetnička firma, upoznali se sa istraživanjem tržišta, sa izradom web sajta, nabavkom i plasmanom robe, reklamom.

    „Što se pomoći tiče, imali smo sreću da se Vanjina sestra Vesna dugo bavi fotografijom i da može da nam pomogne u toj oblasti koja nam je jako bitna zbog plasmana proizvoda na tržište, jer fotografija je ono što kupcu prvo zapadne za oko i ona mora biti perfektna. Takođe, moj brat Milan se bavi izradm web sajtova, tako da smo i sa te strane bili obezbeđeni“, rekao je Nenad.

    Njihovi proizvodi su ručno štrikana ćebad i šalovi od 100 odsto merino vune u bojama i dimenzijama koje kupac naruči.

    woolnia2

    Proces izrade je vrlo specifičan jer se ne koriste igle već se štrika isključivo rukama, nit klupka ima debljinu od četiri do 10 centimetara zbog čega su šavovi neuobičajeno veliki pa je i dizajn ćebeta poseban.

    „U svaki naš proizvod je uloženo puno truda i ljubavi, jer se trudimo da ga dovedemo do savršenstva. Zbog toga što su naša ćebad i šalovi ručno pleteni a dogovor je da moraju da budu perfektno urađeni jer želimo da kupac dobije ono što je tražio, a to je kvalitet i oko toga ne pravimo kompromise“, objasnio je on.

    Nenad kaže da proizvodni proces počinje nabavkom vune koju je kupac naručio, posle toga se ručno pletu šalovi ili ćebad dimenzija od 50×60 do 250×250, po završetku detaljno se pregleda svaki šav, kako bi sve bilo kompaktno i ujednačeno, a zatim se pakuje u kutije i šalje kupcu na željenu adresu.

    Prodaju trenutno rade preko Etsy prodavnice (handmade shop ) a planiraju izradu sopstvene e-prodavnice u okviru sajta Woolnia.

    woolnia5

    „U početku smo bili zabrinuti kako će kupac naći naš proizvod, ali detaljnom analizom tržišta i targetiranjem naše ciljne grupe napravili smo kampanju na Fejsbuku i započeli reklamiranje, koje nam je otvorilo vrata u svim pravcima i možemo da kažemo da bez toga ništa ne bismo uspeli da uradimo“, kaže Nenad.

    Prema njegovom mišljenju uslovi poslovanja u našoj zemlji su nezadovoljavajući jer su troškovi uvoza vune veliki, a tu pre svega misli na carinu, PDV, špediterske usluge kao i porez.

    Kalkulacijom svih tih troškova pokušavaju da naprave najbolju moguću cenu, kako bi bili konkurentni na tržištu i kako bi imali cenu pristupačnu za kupca.

    Woolnia posluje i na domaćem i na inostranom tržištu u srazmeri 50 prema 50 odsto, ali Nenad kaže da je za nijansu lakše raditi na inostranom tržištu jer je ljudima iz inostranstva mnogo bliža kupovina preko interneta nego domaćim kupcima.

    Njihov cilj je da Woolnia jednog dana bude brend koji će im omogućiti da se posvete samo tom poslu, da povećaju obim proizvodnje prodaje i zaposle još ljudi.

    Nenad kaže da bi svakom preporučio da se oproba u poslu koji voli i da niko ne bi trebalo da razmišlja o neuspehu, jer takva razmišljanja samo koče ljude da se odluče da pokrenu sopstveni biznis.

    “Svaki početak je tažak, ali vera u ono što radite na kraju mora da ispliva. Samo ako pokušate možete uspeti. Ako samo želite i večito samo želite, već ste izgubili. Osećaj potpune kontrole nad  onim što radiš je neprocenjiv. Za nas je čaša uvek do pola puna, a nikada poluprazna”, poručio je .

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE